Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

PC start niet, alleen ledjes voorop de case branden.

Pagina: 1
Acties:

• diggow
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:30
Hallo, tijdens het spelen van een spel viel mijn computer zo maar uit maar de ledjes voorop mijn case bleven branden.
Even later probeerde ik hem weer aan te zetten maar gingen alleen de LEDjes op mijn case weer aan, mijn casefans draaien niet terwijl die ook op de voeding zijn aangesloten.

Specs :
Case: Sharkoon T9 Economy
CPU: AMD Phenom II X4 955 BE
Motherboard: ASRock AlifeXfire Esata 2
RAM: Oud Hyundai DDR2 RAM
GPU: Sapphire HD 6870
HDD's: Een 250GB IDE drive met een paar sector errors, 500GB SATA drive en een 1000gb Seagate 7200.14 Sata drive.
PSU: Corsair CX 600 V2

Voeding is bijna 1 jaar oud.

Verwijderd

Je kan hem uit elkaar halen of weer in elkaar zetten maar grote kans dat het je voeding is die defect is of de videokaart misschien..

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:21
1) alle kabels controleren
2) opstartten met alleein benodigde onderdelen(Ram, CPU, Mobo, PSU) met een live cd(ubuntu)
heeft 2 gewerkt? Ja -> net zolang alles weer inpluggen totdat het niet meer werkt
Nee -> probeer eens met een Ram stickje
3) probeer een andere voeding, of meet de voeding door

• diggow
Ik heb alle kabels er al een keer uitgetrokken, geprobeerd met alleen de 20pin en de 4pin kabel erin, ik heb dit http://www.corsair.com/de...your-corsair-power-supply geprobeerd maar niks heeft gewerkt.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Scherm werkt nog?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• diggow
Het gaat er om dat als ik het de computer probeer aan te zetten helemaal niets werkt.
Zelfs de ventilator van de voeding zelf draait niet. Enige wat werkt zijn de Power LEDs voorop de case.

• Galeton
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2023
diggow schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:09:
Het gaat er om dat als ik het de computer probeer aan te zetten helemaal niets werkt.
Zelfs de ventilator van de voeding zelf draait niet. Enige wat werkt zijn de Power LEDs voorop de case.
Klinkt als RAM fout... haal alle ram eruit, muv één reepje. Werkt dat niet, probeer één ander reepje. Werkt dat nog steeds niet, dan is het waarschijnlijk de voeding die niet genoeg watt levert.

Dit zijn de twee meest waarschijnlijke redenen dat de pc überhaupt niet opstart. Het kan natuurlijk altijd nog iets anders zijn of een combi, maar ik zou hiermee beginnen.

• diggow
Kan het serieus aan het RAM liggen als zelfs de fan in de voeding niet draait?

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-11 11:50
Wat gaf deze actie?
diggow schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:03:
Ik heb alle kabels er al een keer uitgetrokken, geprobeerd met alleen de 20pin en de 4pin kabel erin, ik heb dit http://www.corsair.com/de...your-corsair-power-supply geprobeerd maar niks heeft gewerkt.
Sprong de voeding op wanneer je de bridge uitprobeerde?

• diggow
Nope, er gebeurde helemaal niks.
Nog wat informatie : Deze voeding klonk wel wat luider en maakte soms wat aparte geluiden maar had nooit zin om uit te zoeken wat het was.

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-11 11:50
Mijn mening: probeer een nieuwe voeding of neem hem (de oude voeding) algelijk mee naar je supplier :).
Net hetzelfde voor gehad. In de winkel hebben ze hem (met hetzelfde truukje vermoed ik) ook uitgemeten en zonder klagen een verse meegegeven. Vergeet natuurlijk niet je bon of klantennummer in je haast. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door freelh op 13-06-2013 15:55 ]

• Galeton
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2023
diggow schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:44:
Kan het serieus aan het RAM liggen als zelfs de fan in de voeding niet draait?
Ja, als er één ramreepje stuk is, dan start de pc niet op; vaak hoor je wel nog een BIOS beep code (1 losse beep voor de meeste BIOS'). Voordat je je voeding eruit gaat slopen zou ik dit testen. Is 5 minuten werk en dan heb je dat in ieder geval uitgesloten.

Voeding is waarschijnlijker, maar meer werk omdat je dat lastig zelf kunt testen :)
Pagina: 1