Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milzzz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-07 11:03
hallo

vaak als ik mijn pc opstart geven mijn schermen geen beeld dan moet ik mijn pc met de uit en aan knop uit zetten en dan weer aan. dan doen ze het vaak weer. Ik heb de drivers al opnieuw ge instaleerd maar dat helpt ook niet. ligt het dan aan de video kaart of ergens anders aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt dus helemaal geen beeld? En ook geen BIOS? Deze komt normaal alleen op het hooft scherm. Je kan de video driver is verwijderen en opnieuw installeren en kijken of hij het dan niet doet. Anders mogelijk Windows opnieuw installeren. Met welke kabels heb je het aangesloten en welke schermen heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milzzz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-07 11:03
nee idd er komt helemaal geen beeld de schermen geven aan dat ze niet aangesloten zijn of ze geven helemaal niks aan drivers al opnieuw ge instaleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:01

Nemesizz

Untouchable

Als je geen beeld krijgt bij het opstarten (dus geen BIOS scherm/ POST) dan ligt het iig niet aan de drivers (die worden immers niet gebruikt tijdens de POST, die worden pas bij Windows geladen).

Waar ik als eerste aan denk is de voeding, die misschien niet helemaal 100% meer is (zie je vaker, als de PC is warmgelopen start ie wel, maar een 'koude' start wil niet).

Tweede waar ik aan denk is een mogelijke fail-safe optie in de BIOS.
Als bijvoorbeeld je processor overgeklokt is en/of je geheugen dan wil een PC soms niet booten, dan zet je em uit (of reset de PC) en weer aan en dan laadt ie automatisch vaak de fail-safe optie en start ie wel door.

Het zijn maar 2 dingen, maar dat is waar ik aan denk, en zeker niet je drivers.