Hulp nodig DHCP en settings tweede router

Pagina: 1
Acties:

• gazhims3lv
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-12-2024
Hallo,

Ik zit met een probleem, sinds Ziggo is geweest om de router te installeren staat de tweede router ingesteld als DHCP. Het werkt allemaal prima echter stond er tijdelijk geen wachtwoord op de tweede router. Nu blijkt dat het erg lastig is om de settings van deze tweede router aan te passen(Lees: onmogelijk) voor mij aangezien ik nooit eerder met DHCP gewerkt heb. Weet iemand hier een oplossing voor? Voorheen bij KPN had ik gewoon twee routers met een aparte key en een aparte SSID, dit is nu nog steeds zo behalve het feit dat enkel de eerste router van ziggo zelf bereikbaar is. Ik heb veel op internet/tweakers gezocht maar ik kom er echt niet uit.

Alvast bedankt.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
En wat wil je nu? Wat is je huidige situatie en hoe wil je dat het hebben?

Verwijderd

DHCP heeft hier niets mee te maken.

Leg eens uit wat je nu hebt, en wat je wilt bereiken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Van ziggo krijg je ook gewoon een router met een aparte key en dhcp. NIets anders dus

Jij probeert _denk ik_ vanaf het netwerk achter de ziggo het netwerk achter de 2e router te bereiken.
en dat kan niet zonder slag of stoot, je zal een route aan moeten maken dan op de ubee (mijn) ubee kan dat niet dan zal je dat op je pc moeten doen (en hopen dat de 2e router het accepteerd vanaf de wan kant)

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 12-06-2013 19:53 ]

Iperf

• gazhims3lv
Ik wil bereiken dat ik weer een beveiligde router heb en dat deze weer simpel te bereiken is, is dit mogelijk? Ook wanneer ik verbonden ben met mijn tweede router kom ik enkel in de settings van de ziggo router

[ Voor 31% gewijzigd door gazhims3lv op 12-06-2013 20:09 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Laat me eerst even vragen waarom je 2 routers wil, meestal is de ubee afdoende.

Maar het kan

Sluit een pc aan op router 2 op de lan. reset de router als je er dan nog niet bij kan. meestal komt het er op neer dat je een klein knopje 30 sec in gedrukt moet houden tijden het aanzetten.
- dhcp uitzetten
- wachtwoord er op knallen
- wif instellen
- geef de lan een ip dat past in het subnet ven de ubee van ziggo, welke niet in de dhcp range valt
- sluit router 2 aan met een lan poort op een lan port van de ubee

Wanneer deze op een andere verdieping komt om de wifi uit te breiden, geef ze dan de zeflde ssid en wpa key

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 12-06-2013 20:17 ]

Iperf

• gazhims3lv
Ik heb deze tweede router nodig omdat het signaal anders niet sterk genoeg is om vanuit de meterkast naar het tuinhuis te komen. In het tuinhuis spelen we op de ps3 waar we dus internet voor 'nodig' hebben. Verder vind ik het zoals je misschien snapt niet zo leuk als iedereen meesnoept van de 120mbit lijn :P daarbij had ik de tweede router al toen we kpn hadden en de standaard kpn kwam nauwelijks bij de bovenverdieping. Ik zal wat je hebt voorgesteld morgen gaan proberen. Heb het al eerder geprobeerd te fixen maar niemand kon toen meer verbinden :') op het gebied van routers etc ben ik gewoon echt een leek terwijl ik vd rest wel veel verstand heb van computers zelf. Nog een laatste vraag, waar diemt dhcp voor en miet het op de ene wel aan en op de andere niet? Alvast bedankt!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Even een kleine aansturing voordat dit dreigt te ontsporen: als je ergens geen kennis van hebt is dat niet zo erg, maar we verwachten wel eigen inzet en initiatief :)
Voorkom dus aub dat dit een helpdesk-topic gaat worden.

Tijd voor een nieuwe sig..

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point als je het door deze howto niet snapt dan kan niemand je het duidelijk maken.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gazhims3lv schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 02:55:
Ik heb deze tweede router nodig omdat het signaal anders niet sterk genoeg is om vanuit de meterkast naar het tuinhuis te komen. In het tuinhuis spelen we op de ps3 waar we dus internet voor 'nodig' hebben. Verder vind ik het zoals je misschien snapt niet zo leuk als iedereen meesnoept van de 120mbit lijn :P daarbij had ik de tweede router al toen we kpn hadden en de standaard kpn kwam nauwelijks bij de bovenverdieping. Ik zal wat je hebt voorgesteld morgen gaan proberen. Heb het al eerder geprobeerd te fixen maar niemand kon toen meer verbinden :') op het gebied van routers etc ben ik gewoon echt een leek terwijl ik vd rest wel veel verstand heb van computers zelf. Nog een laatste vraag, waar diemt dhcp voor en miet het op de ene wel aan en op de andere niet? Alvast bedankt!
ok als extra app dus, gewoon even doen wat er staat

Waarom dhcp uit dan. de 2e router komt straks op het zelde subnet. zo hoef je portforwards alleen maar in te stellen op de ubee, en alle pc's kunnen elkaar normaal bereiken,neem van mij aan, dat werkt beter.

dhcp: wat gebeurt er als 2 nummer automaten bij de slager staan (met van die papieren nummertjes)
en iedereen pakt een nummertje bij en random automaat ? dan heb je dus 2x nummer 1 etc. en dat werkt niet

Iperf

Pagina: 1