Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ik zoek een goedkope Nederlandse e-mailhoster

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Vanwege verschillende redenen, vooral privacy-gerelateerd, heb ik besloten een eigen e-mailadres te laten hosten. Ik weet niet zo veel van dit gebeuren af, maar heb mij wel al ingelezen. Ik heb de volgende eisen:

* Niet te duur (max 25 euro per jaar oid)
Ik wil er gewoon niet te veel geld aan kwijt zijn.

* Nederlandse hoster
Omdat ik denk dat deze qua support makkelijker te bereiken zijn, en ik het wel prettig vind als een bedrijf gewoon onder de Nederlandse wetgeving valt. Niet dat gezeur met de Patriot act en weet ik wat voor onzin

* Zelf te bepalen domeinnaam (dat gedeelte dat achter de "@" staat)
Dit is toch wel één van de grote voordelen. Toch wel een stukje mooier dan "@hotmail" :P.

* IMAP ondersteuning
Omdat lokale veranderingen dan ook op de server aangepast worden

* Veel opslagruimte (>= 500 MB)
Ik hou er niet van om mails weg te gooien. Als ik veel ruimte heb, kan ik de mails gewoon archiveren.

* Mogelijkheid tot versturen grote bijlages (>= 25 MB)
Dit wil namelijk nog wel eens voorkomen

Verder zou ik het fijn vinden om zelf naar mijn eigen inzicht e-mailadressen toe te kunnen voegen (dat wil zeggen: dat gene dat voor de "@" staat), zodat die in een aparte inbox terecht komen per account (ik heb ook de term "alias" langs zien komen, het is mij nog niet helemaal duidelijk of dat hetzelfde is...)

Ik heb al wat rondgesnuffeld, maar het wordt mij uit de websites van de verschillende hosters niet helemaal duidelijk wat zij nou precies aanbieden. Bovendien schommelen de prijzen (€8,00 - €25,00), terwijl de hosters zo'n beetje hetzelfde aanbieden. Dat vind ik natuurlijk een beetje vreemd, dus denk ik dat er wel een soort addertje onder het gras zal zitten...

Daarnaast weet ik eigenlijk niet of mijn eisen wel reëel zijn :P, maar goed.

Kunnen jullie een hoster aanraden? Zijn er nog punten waar ik zeker op moet letten?

Bij voorbaat bedankt!

• nimmer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-11 15:23

nimmer

hai :O

Waarom host je het zelf niet, dan heb je alles zelf in de hand!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-11 17:17
Je kan een domeinnaam kopen bij Versio, volgens mij is een hostingpakket een tientje per jaar ofzo. Kun je makkelijk mail op doen. Als je zelf had gezocht, had je dit écht wel kunnen vinden. Wat ook kan, en dat gebruik ik, is een domeinnaam (in mijn geval TransIP, maar dat maakt niks uit) kopen en de mail onderbrengen bij domains.live.com. Patriot Act boeit niet veel als je niks te verbergen hebt, is dat wel zo, dan weten ze je echt wel te vinden. *uche prism uche*

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bij zelf hosten met je provider het wel toestaan om een mailserver te draaien. Dat mag/kan niet overal.

Maar goed, wat je vraagt is met 2 minuten Googlen wel te vinden lijkt me. Het is gewoon "specs afvinken" en dan nog even de naam van de goedkoopste aanbieder door Google halen met "ervaringen" erachter.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 15:24

Tjark

DON'T PANIC

nimmer schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 19:04:
Waarom host je het zelf niet, dan heb je alles zelf in de hand!
De TS vraagt daar niet naar. Niet iedereen zit te wachten op het draaien van een eigen server, onderhoud, poort-25-beperkingen van ISP, reverse domain zaken, backups, UPS voor stroom, geen mail bij eigen problemen, etc etc...

*insert signature here

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-11 16:22

Sorbo

Uw hulp in huis!

Versio.

Je krijgt dan een starter pakket, met 1500MB webruimte, voor 50 cent per maand. Daar kun je een website op hosten, maar ook heel gemakkelijk (staat zelfs voorgeinstalleerd) Roundcube of Squirrel gebruiken. Dat zijn volledige webinterfaces, die je kunt gebruiken als je dat fijn vindt. Wil je Thunderbird/Outlook gebruiken, dan kan dat natuurlijk ook gewoon.

Daar zit nog geen domein bij, maar die heb je voor 3,50 per maand, ook via Versio.

Dan heb je alles in de hand, kun je eventueel nog een site draaien, en heb je er niks geen onderhoud aan. Heb het zelf nu een jaar of 3 daar staan, en afgezien van 1 beetje downtime heb ik eigenlijk persoonlijk nooit problemen gehad

Linkje: http://www.versio.nl/webhosting.php

[ Voor 3% gewijzigd door Sorbo op 12-06-2013 19:08 ]

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11 12:57
Zelf zou ik dan voor https://www.antagonist.nl/webhosting/ gaan. Mail, domeinnaam, webspace, 15 sql databases, kost geen drol. (Toch net wel iets meer dan je budget, 2.5*12=30 >25.)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10 14:18

T.C

Zelf zit ik bij Strato (is helaas wel Duits, aan de andere kant die zijn nog iets meer pro-privacy.)
Wel een contract van het tijdperk dat ze nog niet direct in Nederland actief waren.
25 afzonderlijke inboxen met 2gb opslag en 10 aliassen per box.

Alleen de maximale grootte van een email weet ik niet.
Misschien is dat wel te achterhalen door hun te mailen.

De kosten hangen af van de TLD

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties!

Een eigen server ga ik niet draaien, aangezien ik niet over de vereiste expertise beschik en eigenlijk helemaal geen zin heb om zoveel moeite in mijn mail te steken.

Beetje flauw dat sommigen zeggen dat een google-search het antwoord had gegeven. Zoals al vermeld heb ik dat gedaan, maar kwam ik er nog niet uit.

Zowel Versio en Antagonist zien er interessant uit. Ze kosten vrij weinig en zo nodig zou ik er nog meer mee kunnen doen dan alleen e-mail. Hoe ik die e-mail dan in zou moeten stellen op die webhosting zou ik dan weer niet weten, maar daar valt natuurlijk achter te komen.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
https://pcextreme.nl/webhosting/hosting-pakketten/

Voor een enkele mailbox kost het je niks, je moet dan alleen je bijlagen ergens anders parkeren wanneer je over de 150MB gaat.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:08
webreus, host ik enkele domeinen en die mensen zijn super behulpzaam en snel als je een probleem hebt.
Bovenal, ook goedkoop.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 07:43

bonzz.netninja

Niente baffi

Voordat we nou allemaal lukraak webhosters gaan opnoemen, bepaal wat je wilt en zoek gewoon een webhoster die voldoet aan je wensen op bijv. een vergelijk site als http://www.internetten.nl/webhosting

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Biersteker schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 19:12:
Zelf zou ik dan voor https://www.antagonist.nl/webhosting/ gaan. Mail, domeinnaam, webspace, 15 sql databases, kost geen drol. (Toch net wel iets meer dan je budget, 2.5*12=30 >25.)
Eens met Biersteker.
Ik heb al ruim een jaar puur voor mijn Email (emailbox+domein) ook dit totaal-pakket bij Antagonist, je krijgt qua opslag een gigantisch ruime mailbox van 3GB (IMAP of Pop3) en de optie om simpel in de toekomst op hetzelfde domein een website te hosten zonder extra te gaan betalen. Bevalt dus zeer goed en nog geen 'downtime' meegemaakt.

Om binnen je budget te blijven kan je hetzelfde pakket ook voor 3 jaar afsluiten (2.0*36=72 = 24pj <25) en dus per 3jr te verlengen. Scheelt weer wat. ;)

edit: Ik zie net dat het iets duurder is geworden dan 1jr geleden :P . Dus dan is het per 3jr (2,50*36=90 = 30pj >25) het goedkoopst. En anders E 35,40 per jaar.

En fyi: je kan hiermee ook je uitgaande mail versturen via je mailbox/domein met SSL/TLS, erg handig.
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 19:33:
Hoe ik die e-mail dan in zou moeten stellen op die webhosting zou ik dan weer niet weten, maar daar valt natuurlijk achter te komen.
Dat is allemaal hier te vinden: https://www.antagonist.nl/help/nl/start

[ Voor 28% gewijzigd door bitshape op 12-06-2013 20:37 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik voor Antagonist ga. Ziet er makkelijk uit, 3GB is ruimte zat. Het is dan wel iets duurder, maar 30 euro is op een jaar ook weer niet zo veel. Bovendien zitten ze redelijk in de buurt, dus als er echt iets is kan ik altijd nog langs gaan ;).

Verwijderd

Office 365 Exchange online?

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:55
www.one.com is ook een prijsvechter, prima service,snel en goed :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Office 365 Exchange = Microsoft = USA = Prism ec. = NSA = AIVD/MIVD ec. = :N

Voor de punten die de TS aangaf in de startpost is dat nou juist niet echt een oplossing:
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 19:01:
Vanwege verschillende redenen, vooral privacy-gerelateerd, heb ik besloten een eigen e-mailadres te laten hosten.

* Nederlandse hoster
Omdat ik denk dat deze qua support makkelijker te bereiken zijn, en ik het wel prettig vind als een bedrijf gewoon onder de Nederlandse wetgeving valt. Niet dat gezeur met de Patriot act en weet ik wat voor onzin

Bockelaar schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:40:
www.one.com is ook een prijsvechter, prima service,snel en goed :)
Whois: one.com

- Registrant = Dubai (UAE - United Arab Emirates)
- Het is van oorsprong een Deense Hoster voor de Europese markt, heeft oa de servers in Denemarken, maar wat lees ik nou hier:
Partners:

Google
Via our close collaboration with Google, we are able to offer all new customers free Google AdWords marketing worth around EUR 50.
Neuh... :N

[ Voor 75% gewijzigd door bitshape op 13-06-2013 15:45 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Verwijderd

one.com.... 1tje die je zeker niet moet hebben :)
Pagina: 1