Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Galeton
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2023
Hoi,

Het onderwerp zegt het al, ik heb geen beeld meer op mijn pc. Eerste instinct was een defecte videokaart (gtx 580), maar ik heb die kaart getest in een ander systeem, en daar werkte alles prima. Alles gecontroleerd en zelfs een goedkope (30 euro) videokaart gekocht om even te kijken wat er aan de hand was, maar mijn hele systeem werkt naar behoren, tot ik de 580 er weer in plaats.

(Voor mij) de meest logische conclusie was dan een rotte voeding aangezien de 580 los extra power nodig heeft en die 30 euro kaart niet. Die getest, en ook daar is niets mis mee. Toen de overige hardware getest; RAM geeft geen fouten, het moederbord geeft ook geen fouten, de CPU werkt naar behoren. Ik kan eigenlijk niets vinden...

Dus mijn vraag; is er nog iemand met ideeën over wat dit kan zijn en hoe dat op te lossen is?

Mijn systeem:
Intel core i7 3820 boxed
Asus Rampage IV Formula BF 3
2x 8gb Corsair vengeance DDR3 SDRAM
Corsair 1050W HX modulair
2TB harde schijf (bulk)
512gb Samsung 840 series SSD

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om een ander scherm op je PC aan te sluiten?
nvm. ergens overheen gelezen

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2013 18:27 . Reden: taalvaudtje ]

Verwijderd

Misschien een brakke voeding / kabel of een brak moederbord. Dus met een andere voeding doet hij het ook niet? In dat geval mobo vervangen anders de voeding? Heeft je mobo de laatste BIOS en heb je hem getest met factory default settings? Test ook een ander PCI-e slot!

• Galeton
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:33:
Misschien een brakke voeding / kabel of een brak moederbord. Dus met een andere voeding doet hij het ook niet? In dat geval mobo vervangen anders de voeding? Heeft je mobo de laatste BIOS en heb je hem getest met factory default settings? Test ook een ander PCI-e slot!
De BIOS heb ik gereset; geen resultaat.
De voeding had ik geen manier om te testen, dus die ligt bij de leverancier en die zegt dat er niets mis mee is.
Ander PCI-e slot lijkt ook niets te veranderen.

Mobo zou nog kunnen maar dat is toch vreemd als hij wel doorstart met een andere videokaart? En bovendien ook geen foutmeldingen geeft met die 580? Ik zou ook niet weten hoe ik het mobo even moet testen, vooral niet omdat ik geen reserve mobo in de kast heb liggen :P Hoe zou dat te controleren zijn dan?

• Galeton
Sorry dat ik bump, maar ik zou echt heel graag een oplossing voor dit probleem zien aangezien ik er echt niet uit kom!