internetverbinding na slaapstand

Pagina: 1
Acties:

• roltor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:08
hallo,

Mijn acer laptop met windows 7 home premium service pack 1 heeft 9 vd 10 keer heel lang nodig om verbinding te maken met internet als hij uit de slaapstand komt. Meestal duurt het wel 1 a 2 minuten. Ik heb een Atheros AR5B97 wireless netword adapter (in apparaatbeheer heb ik gecontroleerd of ik een nieuwe driver moet installeren, maar hij vindt niks). Andere computers op hetzelfde netwerk hebben er geen last van.

Heeft een van jullie misschien enig idee hoe dit komt? En hoe ik het kan verhelpen?

Groeten,
Roland

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Je zou op de site van Atheros kunnen kijken of je een nieuwe driver kan vinden (Windows is ook niet alwetend en zal jou dus niet altijd vertellen dat er een nieuwere driver is :)).

Een ander iets is dat je kan controleren (met bijvoorbeeld inSSIDer) of jouw router op het voor jou beste kanaal staat. Wellicht heb je last van interferentie.

Tot slot kan je nog even kijken met een liveCD van een willekeurige Linux aanbieder of daar deze problemen ook optreden het kan best softwarematig zijn.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Heb een tijd hetzelfde probleem gehad. Onderstaande was de oplossing bij mij:

Op het tabblad Energiebeheer van je netwerkadapter het vinkje weghalen bij de optie "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen".

Als je computer naar slaapstand gaat zet hij je netwerkadapter ook uit en dat kan wel eens duren voor deze weer tot leven komt na een slaapstand. Enkele minuten is mij niet vreemd...

• roltor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:08
Ik heb net de driver opnieuw gedownload van atheros.cz, maar toen ik de oude had verwijderd, en de nieuwe ging installeren, kreeg ik een paar keer een blauw scherm en heb ik systeemherstel gedaan. Dat werkte dus niet.

En over dat vinkje: Dat stond al uit, heb ik ooit al gedaan. Ik heb het nu weer aangevinkt, en nu werkt het wel gelijk, alleen is ie soms de verbinding helemaal kwijt na slaapstand, iets met dns ofzo.