Time Capsule + Externe hdd + backup Externe hdd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-10 23:27
Beste Tweakertjes,

Ik overweeg de nieuwe Time Capsule aan te schaffen, puur om het feit dat mijn vorige, self-made Ubuntu Time Capsule het heeft begeven en niet meer te reanimeren valt... Door een crash was ik ook alle foto's kwijt die op een externe hdd stonden en wilt dit in het vervolg dan ook volledig voorkomen.

Een externe hdd aansluiten is mogelijk volgens de Apple website, alleen wordt er met geen woord gerept over het backuppen van die externe hdd. De vraag die mij bezig houdt: backupt je Time Capsule ook de externe hdd die aan de Time Capsule hangt?

Nog een tweede vraag: Is het mogelijk om de iPhoto Library op de externe hdd van de Time Capsule te plaatsen of is dat af te raden (traagheid)?

Hopelijk heeft iemand een antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Nee, ik geloof niet dat Time Machine zo'n externe HDD meeneemt. Het is namelijk geen extensie van je Mac, maar van je Time Capsule en daar maakt hij sowieso geen backups van.

Over je tweede vraag, op mijn TC heb ik films en series staan. Daar kan ik vanaf kijken, maar soms heb je wel buffering issues of dat het beeld een beetje raar doet. Foto's heb ik geen ervaring mee, maar ik ga er wel vanuit dat je langer moet laden als je je iPhoto Library daarop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 17:49
Over issue 2: ligt er natuurlijk aan wat je verbinding met je TC is. Zelf heb ik mijn iMac dmv Gigabit aan de TC hangen, en heb dan een snelle doorvoer, waardoor ik prima met Lightroom kan werken en alle foto's die op de externe schijf staan snel tot mijn beschikking heb. De catalogus van lightroom (waar alle settings in staan) heb ik wel op mijn lokale schijf staan. Ik weet niet precies hoe iPhoto werkt, maar ik kan me voorstellen dat je de settings-file wel lokaal wil houden (is ook niet het grootst van alles, dat zijn meestal je foto's zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-10 23:27
TranceSetter schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:59:
Over issue 2: ligt er natuurlijk aan wat je verbinding met je TC is. Zelf heb ik mijn iMac dmv Gigabit aan de TC hangen, en heb dan een snelle doorvoer, waardoor ik prima met Lightroom kan werken en alle foto's die op de externe schijf staan snel tot mijn beschikking heb. De catalogus van lightroom (waar alle settings in staan) heb ik wel op mijn lokale schijf staan. Ik weet niet precies hoe iPhoto werkt, maar ik kan me voorstellen dat je de settings-file wel lokaal wil houden (is ook niet het grootst van alles, dat zijn meestal je foto's zelf).
Lightroom gebruik ik ook, iPhoto meer voor 'definitieve' opslag (lees: nabewerkt en tevreden). Het zal trouwens middels WIFI gaan.

Dat optie 1 niet kan is wel jammer :(