Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Hoi,

Heb op dit moment een Dir-655
Bevalt op zich prima maar met dit mooie weer zit ik vaak op het terras en dat is hemelsbreed zo'n 12 meter van de router vandaan en dat redt hij niet. Zitten 2 glaswanden tussen, 1 muur en een houten muur.
Zit ik "op de hoek" dan mis ik die laatste houten muur en heb ik net, maar dan ook net bereik.

Nu ben ik op zoek naar een betere oplossing.
Ik heb een powerline (KPN branded Devolo's), worden erg weinig gebruikt, al helemaal niet tegelijktijdig met onderstaande oplossing aangezien die op de slaapkamer staat. Dan zou ik dus volgens mij zoiets erbij kunnen kopen toch?
Vergelijk van 3

Maar... toen dacht ik, een sterkere router, zal dat niet makkelijker zijn? Kan de dir-655 simpel verpatsen en dan zelf een nieuwe kopen met 5GHz ondersteuning bv.
Ik kwam tot deze twee:
Engenius ESR750H
en
TP-Link TL WDR4900

Mijn vragen:
1 - wat te doen? powerline wifi of nieuwe router?
2 - welke powerline of router is de beste van die ik heb voorgesteld?

Wat wil ik? Goede prijs-kwaliteit verhouding. Bv de Engenius is een stuk duurden dan de TP-link en als de TP-link het perfect gaat doen vind ik het prima maar als de Engenius het "gegarandeerd" 10x beter doet wil ik die natuurlijk.

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterker ZEND signaal is OK. Maar hoe is het met het ONTVANGST signaal die vanaf je laptop of iPhone komt? Deze wordt NIET versterkt....

Dus je kan niet "zomaar" een sterkere AP erin zetten, en denken dat alles is opgelost.

Je kan beter de AP dichterbij de gebruiker brengen d.m.v. een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Mee eens maar geen optie.
Dus jij stelt eigenlijk die powerline oplossing voor? En welke dan precies?

[ Voor 60% gewijzigd door pduh op 12-06-2013 17:09 ]

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious Inc.
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-09 11:50

Noxious Inc.

Ik doe iets met computers...

@pduh

Welke mogelijkheden heb je om eventueel iets bekabeld aan je D-Link te hangen, zodat je minimaal de 2 glaswanden omzeilt?

Dan zou eventueel een access point afdoende kunnen zijn.

iPhone 15 Pro | MacBook Pro 14" M3Pro | macOS | Linux (Ubuntu) | Windows (95, 98, 2000, XP, 7, 8.1, 10, 11) | Server (2012, 2016, 2019, 2022) | VMWare ESXi (6.x, 7.x) | Proxmox (8.x.x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:14

lier

MikroTik nerd

offtopic:
Gefeliciteerd pduh

Inderdaad een AP neerzetten (evt gevoed door de powerline oplossing, maar idealiter met een directe kabelverbinding).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
@lier, thanks!
Heb de Dir-655 verkocht voor een goede prijs, wilde toch eens wat anders.
Toen bij Salland de Engenius gekocht, gisteren even in de rats gezeten door dit bericht maar kreeg als snel de code binnen van de "track&trace" post.

Engenius is sterker maar zoals jullie al zeiden, alleen een sterkere zender heeft inderdaad geen nut.
Verder bevalt ie tot nu toe prima maar ik zie inderdaad niet erg veel verbetering aan die kant van het huis.
Aan de andere kant wel maar daar was het bereik al voldoende, dat is alleen meer geworden.

Moet dan toch maar eens gaan denken aan verplaatsen van de Engenius maar mijn infrastructuur is er nu op ingericht dat vanaf dat punt verbindingen gaan naar NAS, TV, PC en powerline.
Wellicht na het verbouwen van de serre op deze plek een router en de Engenius in de serre ergens plaatsen.
Maar ... dat zien we dan nog wel.

P.Duh! lekker puh!

Pagina: 1