Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
En waar stel ik dat in, in de BIOS ?
meestal wil dat niet in de bios. met een nieuwe abit wil het wel volgens mij. 83 mhz bus is soms wat te hoog voor harde schijven (bij die van mij ook). je moet maar eens langs de site van mobo fabrikant gaan en wat info inwinnen. maar als je divider 1/3 hebt heb je dus wel je pci ge underclockt naar 27,67 mhz dat kan ook problemen bij aparaten geven
ik kom met mn c333@416 windoze niet eens binnen 
loginschermpje komt er half voor, en dan crash.
Het ligt gewoon aan die C333. Een vreselijk beroerde processor om over te clocken.
loginschermpje komt er half voor, en dan crash.
Het ligt gewoon aan die C333. Een vreselijk beroerde processor om over te clocken.
Verwijderd
Is de core van de Cel333 niet gelijk aan de 300A? Dan zou theoretisch 450 Mhz mogelijk kunnen zijn. 5x100 is echter vaak te hoog gegrepen, dus 5x83 lijkt mij het praktische maximum.
Probeer het eens door de UDMA uit te zetten in Windows en in de BIOS....
mARCO
Probeer het eens door de UDMA uit te zetten in Windows en in de BIOS....
mARCO
Ik gebruik dus geen windows maar Linux.
op 416 komt het kernel met iets als:
HDA UDMA crc error
disabling DMA
ide0 reset successfull
of zo.
op 5x100 zit er helemaal geen leven in.
op 416 komt het kernel met iets als:
HDA UDMA crc error
disabling DMA
ide0 reset successfull
of zo.
op 5x100 zit er helemaal geen leven in.
Je moet met die C333 gewoon blij zijn als je hem op 375 kunt laten lopen.
416 geeft bij inloggen dus al een crash
en als ik em 500 gooi, pleurt het softmenu alles helemaal terug naar minimale instellingen, en boot ie helemaal niet meer.
416 geeft bij inloggen dus al een crash
en als ik em 500 gooi, pleurt het softmenu alles helemaal terug naar minimale instellingen, en boot ie helemaal niet meer.
Dus dat word toch ergens een andere Celly opduiken
moet ik maar weer gaan sparen
moet ik maar weer gaan sparen
ik heb zelf ook een celly-333 en deze loopt prima op 418mhz 5.0*83fsb Het enige probleem is dat mijn voodoo3 nog heter wordt maar het blijft stabiel.
Pas op 450mhz loopt ie vast in unreal tournament maar win98 doet het gewoon en sisoft proc test werkt ook dus met extra koeling moet ie dat ook trekken lijkt mij.
Maar misschien heb ik gewoon geluk met mijn celeron
Pas op 450mhz loopt ie vast in unreal tournament maar win98 doet het gewoon en sisoft proc test werkt ook dus met extra koeling moet ie dat ook trekken lijkt mij.
Maar misschien heb ik gewoon geluk met mijn celeron
als je em op 500 wil zette moet je wel het voltage wat opkrikke he. die van mij loopt op 2.3 volt 333@500 dus.
Pagina: 1