• demies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-02-2020
Ik heb alle onderdelen besteld voor een htpc.
nu wil ik die aansluiten op mijn plasa en gebruiken als pc.
Maar ook als mediaspeler.
Wat kan ik dan het beste instaleren.
Gewoon windows 7 instaleren en dan xbomc er bij zetten of wat raden jullie aan.
En moet ik dan nog wat codes instaleren of waar moet ik op letten is mijn eerste htpc

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nog steeds niet voldoende ervaring opgebouwd?

Testing, one, two ...

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-01 09:16
hahaha >:) Denk dat je het nou wel zelf moet kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door barry457 op 12-06-2013 14:14 ]

• King4589
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:46
Zelf denk ik dat ik XMBC zou installeren naast windows 7/8.
Alleen zal ik als ik hem veel gebruik als pc waarschijnlijk niet re-booten voor xbmc en uiteindelijk op windows alle films draaien. of uiteindelijk de windows xbmc installeren.

Ik zou zeggen probeer het gewoon uit, je zal snel genoeg merken wat je het prettigste en leukste vind.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 21:29

DarkSide

theres no place like ::1

Als je al zo lang bezig bent met het bouwen van een HTPC zou je vast en zeker ook al hebben nagedacht wat je wilt draaien. En daar de verschillende topics over hebben doorgelezen?

Zelf vind ik XBMC er fijn. En draai dat gewoon onder windows. De pc hangt gewoon aan mijn plasma.
En dient ook als download server met Sickbear en Couchpotato icm Sab.

Dit icm met XBMC werkt mijn inziens erg fijn.
Daarnaast is ook gewoon office geinstalleerd en word er op geinternet (spotify, uitzending gemist, radio etc)
Voor XBMC heb je geen aparte codecs nodig en er is genoeg op internet te vinden over het configureren daarvan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-02 11:23
Wow, normaal ga je eigenlijk eerst kijken wat de bedoelingen van je HTPC zijn, en dan ga je kijken welke hardware je gaat gebruiken i.c.m. het OS.

Welke onderdelen heb je eigenlijk besteld?

Nya, OpenELEC werkt prima en supersnel. Geen overbodig windows erbij is altijd +

[ Voor 9% gewijzigd door hdtracer op 12-06-2013 14:40 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Hoe wil je hem gebruiken "als pc". Wat bedoel je daarmee? Wil je browsen, gamen, typen, excel gebruiken, programmeren, grafisch vormgeven, als server gebruiken, of wat? Lijkt me dat dat nogal belangrijk om een OS te kiezen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
LiquidT_NL schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:56:
Hoe wil je hem gebruiken "als pc". Wat bedoel je daarmee? Wil je browsen, gamen, typen, excel gebruiken, programmeren, grafisch vormgeven, als server gebruiken, of wat? Lijkt me dat dat nogal belangrijk om een OS te kiezen.
dat lijkt me al essentieel bij bestellen van hardware... Hoe is dat gekozen dan?

iRacing Profiel

• demies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-02-2020
ik wil gewoon simpele dingen doen op de htpc.
Dus zo nu en dan een keer surfen op het net forumpje checken enz.
Mischien een keer een fototje bewerken maar dat doe ik meestal op de laptop.
Gamen op de pc doe ik nooit maar gaat nu met de nieuwe htpc een enkele keer gebruiken.
Dus wat doe ik het meesten films downloaden en films kijken uitzending gemist enz.
en zo nu en dan mischien nog wat andere dingen maar geen hele zware dingen

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
Als je er nog wel eens een game op wilt spelen heb je al bijna geen keuze meer dan Windows (7 of 8) hiervoor te nemen. Als je geen games wilt, kan je eventueel Ubuntu nemen, of eventueel zelfs OpenElec mits alles wat je wilt doen ook via XBMC af te handelen is. Mij lijkt dat niet echt handig en zou dan ook Windows adviseren in dat opzicht.

iRacing Profiel

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
Eens met kroegtijger, Windows lijkt de meest logische keuze in dit geval. Dat je niet heel veel zwaars ermee wilt doen is in deze minder spannend, het gaat vooral om het feit dat je af en toe wat andere dingen wilt dan puur als HTPC gebruiken. Dan is Windows toch het makkelijkst.

Verwijderd

Ik vermoed dat TS 10 dagen na zijn topicstart al wel een installatie gedaan zal hebben ;)

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-02 11:23
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 08:51:
Ik vermoed dat TS 10 dagen na zijn topicstart al wel een installatie gedaan zal hebben ;)
Waarschijnlijk maakt hij over een tijdje gewoon weer een nieuw topic aan waarin hij verder gaat vragen.

[ Voor 16% gewijzigd door hdtracer op 22-06-2013 10:19 ]

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 11:15
Ik zou de xbmc tv aanslutien op een deftige AV receiver en die aan je tv knopen. Zo kan je nog een fatsoenlijke geluidsset eraan hangen voor je films.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:29

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

En aangezien deze discussie ook niets meer toevoegd aan het al magere topic, doe ik `m dicht.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.