bij high en ultra settings is de fps heel erg laag, beeld heel stokkerig.
Druk eens (in WoW) op ctrl+r (geloof ik) en kijk gewoon naar de getalletjes die je dan ziet (je frame-rate).
Het lijkt heel traag, of is heel traag is nogal...vaag om het zo te zeggen.
Zelf had ik met m'n Radeon vaak dan leek het wel met 20 of 30 FPS te lopen, maar liep de game gewoon op 60FPS. Wat daar de oorzaak van was is mij altijd nog een raadsel (op m'n geforce kaarten, jong en oud, nooit last van gehad).
Let ook op, als je bijvoorbeeld een internetbrowser (met hardwareversnelling aan) op de achtergrond hebt dat videokaarten (metname AMD...vanwege Powerplay functie) de clock-speeds 'vast' komen te zitten.
Dus ipv dat je videokaart op volle kracht gaat draaien tijdens gamen, blijft ie op medium (zal vaak net iets hoger zijn dan idle) snelheid draaien.
Om een voorbeeld te noemen (de snelheden zijn uit de duim gezogen, is puur als voorbeeld);
Je kaart werkt met 3 (soms 4, maar houden het even simpel op 3) snelheden.
Idle - je kaart doet niks, je zit gewoon op je desktop en hebt verder niks grafisch open.
Medium - je kijkt bijvoorbeeld een HD filmpje, of filmpjes op Youtube, je kaart heeft aan de idle snelheden niet genoeg en gaat een stapje hoger, maar om energie (en hitte) te besparen gaat de kaart niet op volle kracht draaien.
Full - je gaat een 3d applicatie draaien (meestal een game) en je kaart hoort nu op de maximum snelheid te draaien.
Laten we zeggen (weer als voorbeeld, dus verzonnen getallen);
Idle - 157Mhz (voor de videoprocessor zelf, GPU) en 300Mhz (voor het videogeheugen)
Medium - 500Mhz (GPU) en 900 (geheugen)
Full - 950Mhz (GPU) en 1200 (geheugen).
Wat gaat er dan mis? Terwijl je YT op de achtergrond hebt blijft je kaart steken op die 500Mhz (GPU) en 900Mhz (geheugen), dit is niet voldoende om bijvoorbeeld een game soepel te draaien op ultra settings.
Als je de game sluit en de browser, vervolgens de game weer start (zou in theorie) de kaart wel op de maximum snelheid moeten draaien en ultra settings ook goed moeten draaien.
Moet je wel een beetje kijken hoe ver je kunt gaan, gewoon alles op maximum zetten (zoals Multi Sample) is uiteraard niet verstandig als je het verschil tussen 4x MSAA en 8x MSAA toch bijna niet ziet.
Ik zeg niet meteen dát dit het probleem (en oplossing) is, maar het is zeker iets wat ik vaker gezien heb, en metname bij Radeons.