Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag over gebruikte HDD

Pagina: 1
Acties:

• Wingeddrac0
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
Hallo tweakers,

Ik ga zodadelijk beginnen aan het opbouwen van een pc, onderdelen zijn binnen en gechecked, alles zou moeten functioneren met elkaar. Alleen heb ik nu nog een oude HDD ( de pricewatch: Western Digital Blue WD5000AAKS, 500GB ) . De vraag is dus of die problemen gaat leveren als ik die op mijn nieuwe mobo aansluit, punt is, er staan nog gegevens op.
Gaat die schijf conflicten maken of zou het mobo de schijf simpelweg uitlezen en er gebruik van kunnen maken? Of moet de schijf eerst formatteren voordat ik er gebruik van kan maken op een nieuwe setup?

Alvast bedankt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Neuh hoor geen probleem

Even formatteren (tijdens de setup kan meestal ook) is wel aan te bevelen ivm defragmentatie
en wat moet je met de oude zooi

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 12-06-2013 12:04 ]

Iperf

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wil je Windows of een ander OS op die schijf zetten? Kortom, wordt het de bootdisk?
Dan zou ik als eerste maar even voor een backup zorgen van belangrijke gegevens.
Dat is altijd belangrijk, maar als je zoiets gaat doen helemaal: 1x verkeerd klikken/vinkje plaatsen tijdens de installatie-procedure en alles wordt gewist ;)

Bij (her-)installatie van een OS vind ik het persoonlijk prettiger om te kiezen voor een clean install met format, maar evt. hoeft dat niet (houd dan wel rekening met veel nutteloze/achtegebleven bestanden van het OS dat er eventueel al op stond).

Technisch gezien zou het geen probs op moeten leveren, Sata=Sata (in 99% van de gevallen ;)), of er nu wel of geen gegevens al op de HDD staan maakt niet zoveel uit.