Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb 2 weken geleden een defecte hardeschijf opgestuurd van Western Digital waarvan de garantie nog tot september 2015 liep, naar western digital RMA.
Nu heb ik een HDD teruggekregen maar bij de warranty check loopt deze tot Oktober 2013, wat dus veel korter is.
Is dit de normale gang van zaken?
Of moet ik hier werk van maken?
Want het lijkt me toch niet normaal dat je een 3 jaar garantie schijf opstuurt een terug krijgt met maar 3 maand garantie.
Wat zijn jullie ervaringen hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Wat zegt WD er zelf over? Die vraag stellen kan nooit kwaad natuurlijk.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57
Je zal wel een refurbished HDD hebben ontvangen, is een normale zaak bij HDD fabrikanten. Het is inderdaad verstandig om even een mail te sturen naar WD met deze vraag.

Als je de garantie via de leverancier hebt laten verlopen moet je uiteraard contact opnemen met de leverancier.

[ Voor 25% gewijzigd door Hoteldebotel op 12-06-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja hier is dus mijn fout in geweest.
Vroeger, (dan praat ik over 10 jaar terug) was het de normaalste zaak dat ik een nieuwe schijf in bezit kreeg van Western Digital.
Het antwoord wat ik hierop gekregen heb is als volgt:
Thank you for contacting Western Digital Customer Service and Support. My name is Gerben.

Our apologies for the inconvenience that this may have caused you.

The warranty of the replacement drive is shorter for the reason that we call this a repair warranty. This will be updated automatically after we have received and booked in the original drive.

Answer Title: Warranty on the replacement product is shorter than the warranty on the original product
Answer Link: http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1058

I hope that I provided you the information you need and that you are satisfied with the answer.

If you have any further questions, please reply to this email and we will be happy to assist you further.

Sincerely,
Gerben V.
Western Digital Service and Support
http://support.wdc.com
Dit mag toch niet zomaar?
Ik koop een schijf met 3 jaar garantie en binnen 6 maand gaat deze kapot door een fabricage fout.
En omdat ik besluit om niet naar de leverancier te gaan met deze schijf maar naar WD zelf, boor ik mij 28 maand aan garantie door de neus.
Als het nou een schijf was welke bijna door zijn garantieperiode was, had ik dit een heel andere zaak gevonden, maar dit is praktisch een nieuwe schijf geweest.

Ik heb ondertussen nog weer een reactie gegeven op de mail van WD, dus wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 09:48
Als ik het goed lees, vullen ze de garantie van je gerepareerde schijf aan tot het oude niveau zo gauw ze de schijf hebben verwerkt bij WD en de daadwerkelijke garantie termijn hebben kunnen checken.
If the remaining warranty on the defective drive is more than 90 days, the remaining warranty will be applied to the replacement drive after we have received the defective product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zie het probleem niet zo:
In an Advance RMA, the replacement drives are shipped with a 90-day warranty.

If the remaining warranty on the defective drive is more than 90 days, the remaining warranty will be applied to the replacement drive after we have received the defective product.
Je krijgt dus de resterende warranty van de defecte drive op je vervangende drive zodra deze is ontvangen en processed.

De sticker op de drive is dan dus niet meer leading ...

[ Voor 6% gewijzigd door redfoxert op 13-06-2013 00:29 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Inderdaad gewoon even goed lezen, er staat duidelijk dat wanneer zij de orginele (defecte) hardeschijf retour hebben ontvangen de garantie van de vervangende hardeschijf wordt aangepast en ja dat mag gewoon. :)
redfoxert schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 00:28:
Ik zie het probleem niet zo:
[...]
Je krijgt dus de resterende warranty van de defecte drive op je vervangende drive zodra deze is ontvangen en processed.

De sticker op de drive is dan dus niet meer leading ...
En wanneer je het serie-nummer op de website van Western Digital controleerd van de vervangende drive zal ook de "extra" garantie ook weer getoond worden, mits alles is afgehandeld.

[ Voor 60% gewijzigd door _Dune_ op 13-06-2013 09:49 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1