Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

verwijderen melding na overname door "microsoft" medewerker

Pagina: 1
Acties:

• luc2003
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-11 08:27
een kennis van me is gebeld geweest door een Engelstalige "microsoft" medewerker, er is €1600 van zijn rekening afgeschreven en bij het opstarten van windows 7 krijgt hij nu de melding "voor het opstarten van de computer is een wachtwoord nodig"

voor de duidelijkheid, dit is geen windows login met een gebruiker en wachtwoord, hoe kan ik deze melding omzeilen ?

wat heb ik al gedaan ?
-opstarten in veilige modus, maar krijg het zelfde probleem
-harddisk uit laptop gehaald en op malware en virussen gescand, niets gevonden
-opgestart met hirens cd om het wachtwoord te veranderen maar hier is geen spraken van

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:04
Ik zou een format doen...er staat nu gewoon een "shell op".

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-11 13:03
Voor zover ik weet is dat wachtwoord '1234' of '0000'. Maak een backup van je gegevens en doe inderdaad een format, zodat je zeker weet dat de zaken die deze 'servicedesk' gedaan heeft, niet meer aanwezig zijn op de PC.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Er word gewaarschud door genoeg mensen dat het gasten zijn om je windows te kunnen inbreken zonder gebruik te maken van virus. Zo kunnen ze dus alles zien. Als hij heeft moet rommelen in CMD kan je ervan uitgaan dat hij gewoon gehackt is. Enige wat er aan te doen is, formateren en een nieuwe versie van windows erop zetten. TRAP ER NOOIT IN.

Johann Sebastian Bach

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-11 15:26

mrc4nl

Procrastinatie expert

schone installatie is het makkelijkste en het snelste,
mn moeder kreeg ook een keer zon microsoft medewerker aan de lijn, die vertelde dat haar pc was geinfecteerd, ben ik blij zat ze linux heeft :Y)

ora et labora

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:23
CD met Windows 7 erin, herstel kiezen en terug zetten naar het moment waar de rommel nog niet erop stond.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Naast een format van de Pc (inclusief MBR) zou ik ook aanraden aangifte te doen bij de politie. Dit om sterker te staan in je schoenen als de bank het geld niet wilt terug geven / terug boeken.
Daarnaast zou ik de persoon van die PC aanraden om al zijn wachtwoorden voor websites / banken e.d. per direct te veranderen.

/offtopic
En laat hem / haar deze verhalen die hier te lezen zijn op GOT en op Youtube doornemen. Dan gebeurt het geen tweede keer.

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 16:37
Zoals LnC zegt; Even hem/haar deze topic mee laten lezen.

Mijn moeder is totaal al 7 keer gebeld door iemand "van Microsoft".
Haar antwoord: Dat is onzin, mijn zoon is IT'er en beheerd mijn computer die al ruim een week niet meer aan is geweest, om vervolgens de haak er op te hangen en aangifte te doen na de 3e keer. _/-\o_

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Ik move dit topic naar BV

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 17:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

PeeCee schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 23:54:
Zoals LnC zegt; Even hem/haar deze topic mee laten lezen.

Mijn moeder is totaal al 7 keer gebeld door iemand "van Microsoft".
Haar antwoord: Dat is onzin, mijn zoon is IT'er en beheerd mijn computer die al ruim een week niet meer aan is geweest, om vervolgens de haak er op te hangen en aangifte te doen na de 3e keer. _/-\o_
Haha ook al 2 keer gehad inderdaad. Moeders wat die niet allemaal op het internet doen.

Leukste was dat ze belde er staat een virus op mijn PC en ik moet nu wat doen anders is het te laat. Ik, hoe zie je dat dan ? Ja staat op heel me scherm kan niks meer ? Ik probeer het is weg te klikken. Nee niks lukt. Kwam ik langs was ze op een site aan het surfen die Antivirus reclame liet zien. 8)7
Dat had je toch gewoon weg kunnen klikken, stond er op de pagina niet wegklikken |:(
Pagina: 1