Isolatie en koelte

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Het is misschien al een vraag die honderd keer gesteld is, maar welke matriaal kan je het beste gebruiken voor geluidsisolatie (voor je pc) (graag met shop-link) En ook wil ik de airflow in mijn bak verbeteren met een in- en outtake fan. Alleen weet ik niet welke ik het beste kan nemen (geluidsarm <-> cool)
Of anders weet iemand een goede shop om dit allemaal te kopen? :?

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 11:39
Er zijn mensen die Beton er geschikt voor vinden...

Verwijderd

Schijnt dat je materiaal bij de Gamma kan kopen. Het schijnt een eier-doos structuur te hebben. Ik ga me er binnenkort (zomervakantie :Z ) er ook eens aan wagen :)

• Tha BasZ
Ik bedoelde dus echt iets goeds... niet dat smac-spul wat ze bij de Gamma verkopen... Echt voor pc bedoeld bedoel ik...

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 19:48 schreef Basz19 het volgende:
Ik bedoelde dus echt iets goeds... niet dat smac-spul wat ze bij de Gamma verkopen... Echt voor pc bedoeld bedoel ik...
Het schijnt ook nog eens te werken hoor :)

Verwijderd

http://www.blacknoise.com/ maakt erg goed kwaliteit isolatie, maar verkoopt niet naar nederland. Er is er nog een in duistland die hetzelfde verkoopt maar die vragen rond de DM 30,- aan verzandkosten. Ik heb vanalles geprobeerd o.a. dat noppeschuim van de gamma maar dat haalt de resonatie en de lage tonen niet weg. Ga binnenkort toch maar even een tripje naar die blacknoise mensen. Beter in een keer goed dan drie keer m'n kast verbouwen.

• Tha BasZ
Hoe duur is dat isolatie spul van de Gamma dan? En werkt het een beetje?

Verwijderd

kost 25 voor 1 vierkante meter en dan nog wat van dat dubbelzijdige tapijtband. Als je het op maat wilt maken kun je dat het beste doen met een elektrisch broodmes ( als iemand die dingen uberhaupt nog heeft) maar een schaar wil ook. En zoals ik al poste het werkt wel maar verwacht niet wonderen. Elk gat ( intake van je fan aan de voorkant b.v.) is een geluidslek. Dus dan moet je daar ook nog een geisoleerde intake-tube voor maken.Dus een buis met aan de binnenzijde isolatie.

• Tha BasZ
Beter dus gewoon gelijk goede shit kopen...

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:50

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Ik heb me pc ook helemaal bekleed met die isolatie van de Gamma (grote zwarte 1 bij 2 meter matten ofsow met allemaal nopjes erop). Het werkt echt fantastisch. Ik hoor alleen me fan van me voeding nog (die kan je natuurlijk niet dichtstoppen :D). Me hdd hoor ik bijna niet meer. Temperatuur moet je alleen wel ff in de gaten houden. Bij mij is het wat warmer geworden. Ik heb dan ook geen casefan dus alles gaat door de voeding naar buiten. Maar over het algemeen is mijn computer meer dan de helft stiller geworden.

Verwijderd

Ik ben er vandaag mee bezig geweest,totale kosten 25,- en minder geluid en een lagere temperatuur.

[topic=155055]

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 20:15
ik heb een kast met dubbele wanden werkt ook heel goed (binnenkort komen erp plaatjes van, want wil het merk weten)

En anders moet je van die vloerbedekking platen kopen van 1 bij 1 meter dat isoleert ook goed

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 13:27

mvds

Totally awesome!

Ik heb nog wel een link voor je van profi isolatie spul. Ik heb er geen ervaring mee maar het schijnt erg goed te werken. Maar ja, je moet er wel wat voor over hebben. Zelf heb ik het met dat gamma spul gedaan en ik ben er zeer tevreden mee. Al moet ik wel zeggen dat als je een echte overclocker bent, je beter voor het profi spul kan gaan. Dat gamma spul kan alleen het "standaard" geluid dempen. Erg hoge of lage tonen worden dus niet gedempt.

Maar hier is de link, ze verkopen ook kasten met dat spul er al in, en enermax voedingen en papst koelers. Er is ook eer reseller in Nederland.

site: http://www.aconto.de
NL reseller: http://www.comex-sales.com

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 08:13 schreef obsidian het volgende:
Ik heb nog wel een link voor je van profi isolatie spul. Ik heb er geen ervaring mee maar het schijnt erg goed te werken. Maar ja, je moet er wel wat voor over hebben. Zelf heb ik het met dat gamma spul gedaan en ik ben er zeer tevreden mee. Al moet ik wel zeggen dat als je een echte overclocker bent, je beter voor het profi spul kan gaan. Dat gamma spul kan alleen het "standaard" geluid dempen. Erg hoge of lage tonen worden dus niet gedempt.

Maar hier is de link, ze verkopen ook kasten met dat spul er al in, en enermax voedingen en papst koelers. Er is ook eer reseller in Nederland.

site: http://www.aconto.de
NL reseller: http://www.comex-sales.com
Ojee.. :D

Dat is dus gewoon kurk plaatjes bij die Duitsers. En tapijt tegels. Echt waar, ga maar kijken.

Dit is wat er kan

1) Lood-bitumen platen aan de binneknat van de kast. Dat haal je bij luidspreker box zelfbouw zaken. Werkt goed, maar is duur en HEEL zwaar omdat er lood in zit.
2) Kurk aan de binnenkant. Net zo duur maar is een stuk lichter. Doet iets minder
3) Gewone demping met watten, glaswol of tandenschuim. De makkelijkste en veruit goedkoopste oplossing. Of het minder werkt.. mhh.. iets.
4) er IS helemaal geen 'professionele' oplossing voor demping achteraf.. lees hieronder maar.

Maar stel je er niet veel van voor. Alle herrie verdwijnt gewoon met de lucht mee naar de outtake fan. Je kunt dempen tot je groen en geel ziet, maar DIE herrie valt bijna niet te dempen.

Inderdaad is de 'professionele' oplossing een kast om een kast.
Een dubbelwandige kast, of bouw de PC in een houten kast / bureau trolley, of bouw een Server kast.

(Da's een kast die tot 6 keer groter is, met dubbelwandige opbouw en noppenschuim aan de binnenkant.)

Minder herrie maken voordat je gaat 'dempen' is meestal de enige optie ;)

:Y)

Verwijderd

Ga naar een auto-speciaalzaak en koop daar Dyno-Mat. Ik weet niet meer wat het nu kost, maar 2 jaar geleden betaalde ik voor een rol 30 piek en daar doe je meerdere pc's mee. Dat spul is ongeveer 2cm dik en zelfklevend. Werkte perfect in mijn Golf I...die heeft wel wat isolatie nodig.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 05 juni 2001 08:57 schreef Hooi het volgende:

[..]

Ojee.. :D

Dat is dus gewoon kurk plaatjes bij die Duitsers. En tapijt tegels. Echt waar, ga maar kijken.
:)

Kurk dempt geen geluid. Dat spul wel. :) Zoek maar eens op internet naar de dempingseigenschappen van verschillende materialen. Dan zal je zien dat kurk een hele slechte kandidaat is.

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 09:08 schreef obsidian het volgende:

[..]

:)

Kurk dempt geen geluid. Dat spul wel. :) Zoek maar eens op internet naar de dempingseigenschappen van verschillende materialen. Dan zal je zien dat kurk een hele slechte kandidaat is.
?? Hoe kom je daar nu weer bij. Kurk moet je niet als tandenschuim zien. Net als die lood-bitumen platen, maken ze de kast wand 'dood' en blokkeren middentonen.

Als je dus een acoustische gitaar van kurk maakt klinkt'ie voor geen meter :P

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Tapijttegels, heel goedkoop en een bitumen achterkant. Daarmee lijm je ze tegen de platen aan. Die worden daar 'dood' van. De zachte voorkant dempt ook nog refelcties en gesnerp.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 05 juni 2001 09:21 schreef Hooi het volgende:

[..]

?? Hoe kom je daar nu weer bij. Kurk moet je niet als tandenschuim zien. Net als die lood-bitumen platen, maken ze de kast wand 'dood' en blokkeren middentonen.

Als je dus een acoustische gitaar van kurk maakt klinkt'ie voor geen meter :P
Ik heb onderzoek gedaan voordat ik mijn kast ging isoleren en kurk werd door verschillende sites afgeraden, en ook bij sites over dempingseigenschappen kwam kurk zeer slecht uit de testen. Kurk is namelijk te licht om trillingen te kunnen dempen (bitumen zijn daar erg goed voor), en te compact om hogere tonen te kunnen dempen (daar is schuim weer goed voor).

Kurk is wel erg goed tegen contakt geluiden. Dus als je een HD monteerd met kurk tussen het metaal van je kast en de HD in zal dit wel goed dempen.

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 09:33 schreef obsidian het volgende:

[..]

Ik heb onderzoek gedaan voordat ik mijn kast ging isoleren en kurk werd door verschillende sites afgeraden, en ook bij sites over dempingseigenschappen kwam kurk zeer slecht uit de testen. Kurk is namelijk te licht om trillingen te kunnen dempen (bitumen zijn daar erg goed voor), en te compact om hogere tonen te kunnen dempen (daar is schuim weer goed voor).

Kurk is wel erg goed tegen contakt geluiden. Dus als je een HD monteerd met kurk tussen het metaal van je kast en de HD in zal dit wel goed dempen.
Da,
zit wel wat in ;)

Kurk geeft geen (of weinig) geluid door. Maar extra demping geeft het niet veel vergeleken bij lood-bitumen. Gewone bitumen doet ook niet veel op dat gebied, het is te licht.
(Die lood-bitumen platen zijn dus KRANKZINNIG zwaar :P Ik heb er een stapeltjes van voor m'n luidspreker bouw manie..)

Maar het is inderdaad om contact geluiden tegen te gaan, en te voorkomen dat de kast veel midden tonen ontvangt en doorgeeft.

Als de kastwand al trilt, werkt alleen zand of loodbitumen. Oui !

Greetz,
Hooi. :Y)

• Tha BasZ
En iemand nog ideeen voor goede in- en outtake fans? Ze moeten stil zijn en een goede airflow "maken"...

Verwijderd

Ik heb een 12cm 230V pabst fan in m'n geluidsgeisoleerde "serverkastje" (lees: omgebouwd bureau kastje) hangen, die maakte normaal vrij veel herrie, maar 'k heb d'r een zware weerstand voor gehangen en nu is ie zo stil dat het getik van m'n klok hem overstemd. Van de rest van de computer hoor je al helemaal niets.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 06 juni 2001 09:40 schreef Basz19 het volgende:
En iemand nog ideeen voor goede in- en outtake fans? Ze moeten stil zijn en een goede airflow "maken"...
Het beste is dan om grote fans te nemen (bijv 120mm). Die hebben bij een laag toerental een hoge luchtverplaatsing.

• Tha BasZ
Zoals welke merk? Graag links erbij...

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 06 juni 2001 10:06 schreef Basz19 het volgende:
Zoals welke merk? Graag links erbij...
Panaflo en papst (de metalen) zijn goede fans. Je kan dan ook de temperauur gestuurde nemen. Die passen zich aan de temp die in de kast gemeten word aan.

• Tha BasZ
Waar kan ik die haken/kopen Obsidian?? (naam van DE order in Star Trek??)

• mvds

mvds

Totally awesome!

[topic=104213]
Panaflo weet ik niet.

• Tha BasZ
Thnx

Verwijderd

Bij www.aconto.de kun je kijken welke je wil hebben en bij www.comex-sales.com kun je ze bestellen via email,ze zijn niks duurder dan in Duitsland.
Ik heb er zelf net 6 besteld,1*60mm,4*80mm en 1*92mm totale kosten FL 280,- (slik).
Pagina: 1