Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 00:57
Hallo allemaal,

ik ben aan het kijken naar een mid-range smartphone ronde de 300 euro.
Zelf dacht ik aan de HTC One S of de Sony Xperia SP.

De specs van de Sony lijken iets beter, maar ik heb wel commentaar gelezen over het besturingssysteem van Sony.

Iemand hier ervaring mee?

--
edit:
De Sony is i.c.m een abonnement goedkoper dan de HTC one S.

[ Voor 11% gewijzigd door dZinee op 12-06-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdemon
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-08 21:59
Nou heeft mijn vriendin de HTC One S, ik de Xperia SP, dus wellicht dat ik je wat kan helpen, we zijn echter allebei geen powerusers.

Voornaamste verschil in mijn ervaring is toch wel het formaat/gewicht. De One S is gewoon net slanker, lichter en dunner. Dus als dat belangrijk voor je ism, dan moet je dat wel meenemen.
Camera's lijken vergelijkbaar, Scherm van XSP is groter, maar heeft on-screen toetsen dus geeft niet persé een andere gebruikerservaring.

Onder de motorkap heeft Sony wat meer te bieden, dus zou langer mee moeten kunnen. In het dagelijks gebruik zou ik er persoonlijk niet door geremd worden. Ik vind het besturingssysteem van Sony fijn, niet teveel poespas. Ik heb zelf voor de XSP gekozen omdat hij iets meer future-proof is in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Ik heb geen ervaring met de SP. Ik heb wel een Xperia Z en heb veel ervaring met de One S, een van de favorieten binnen mijn familie. De schil van Sony is een stuk lichter dan Sense. Welke je prefereert is een kwestie van smaak. Ik was een fan van Sense, maar heb zelf nu een voorkeur voor de Sony schil. Ik zou zelf even in een winkel die ze beiden heeft vergelijken, zodat je in ieder geval een gevoel krijgt.

De One S is in mijn ogen een uitstekend toestel die in mijn ogen erg ondergewaardeerd is. Ik hou van het dunne aluminium design. Daarnaast vind ik het een heel efficiënt toestel, het energieverbruik is vrij laag. Volgens mij zijn zowel de processor als het scherm heel zuinig. In ieder geval hebben wij heel erg positieve ervaringen met de accuduur.

Als de SP echter goedkoper is dan zou ik daar echter waarschijnlijk toch de voorkeur aan geven, behalve als je een fan bent van Amoled schermen (diep zwart, hoog contrast, hoge saturatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De SP is wel erg groot vind ik, gisteren naast m'n Xperia ZL gehouden, even groot, mindere specificaties.
Het scherm van de One S heeft wel een pentile-layout en heeft ook nog is 960x540 pixels, waar de SP dat niet heeft en zelfs een 1280x720 resolutie heeft, wat stukken beter is. Ook heeft de SP (zoal je zelf al aangeeft) andere specificaties, zoals een MicroSD-slot... Als jij veel muziek op je telefoon bij je wilt hebben, of veel foto's mee wilt nemen is dat een overweging waard ten opzichte van de HTC One S met z'n 16GB interne geheugen.

Het is toch echt je eigen keuze :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
Bedankt voor jullie reacties!

De grootte van de telefoon zou mij niet perse weerhouden (zolang het geen note formaten worden).

Vlotte menu's, laag energieverbruik en snel schakelen vind ik wel belangrijk.
Waarschijnlijk moet ik inderdaad eens de XSP testen en kijken hoe die mij bevalt.
---
edit:

viel mij zojuist op dat de XSP een instelbare lichtbalk onderin heeft; zou je dus kunnen gebruiken om aan te geven wie een bericht stuur, whatsapp, sms etc.

Nu heeft HTC dit ook wel in de vorm van een lampje bovenin; dit lijkt iets handiger.

Is dit daadwerkelijk nuttig? Of gewoon weer een overbodige feature..

[ Voor 36% gewijzigd door dZinee op 12-06-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdemon
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-08 21:59
Het is een feature, en ik vind hem wel leuk/handig. Whatsapp flitst groen, facebook = blauw, berichten zijn wit (en rood is voor als mijn vriendin belt ;)).

Ik stop m bewust ondertseboven in mijn hoesje zodat ik de notification bar in de gaten kan houden. Dus ja, ik gebruik hem wel. De One S heeft echt een minimaal klein lichtpuntje, meestal valt die me niet eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
OK, lijkt me eerlijk gezegd ook wel handig. En het is weer eens wat anders dan mijn voorgaande HTC's.
Pagina: 1