Webpagina selecteert de hele body

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik mijn gemaakte webpagina probeer te selecteren, word de hele body over horizontaal blauw (geselecteerd).

Ik weet niet of ik het goed beschrijf maar ik heb geen idee hoe anders... ik weet ook niet of ik in het goede forum schrijf.

Ik zal er een afbeelding bijplaatsen wat ik precies bedoel.

MVG Edelaar

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/30138229/voorbeeld.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Begin eens met wat relevante!(!) HTML te posten (en dus niet een copy/paste van de hele pagina, maar enkel de HTML die je nodig hebt om je probleem te reproduceren). Dat doe je door simpeleweg zaken uit de pagina te slopen tot je een minimaal document overhoudt dat 't probleem nog steeds bevat. Al doende zul je hoogstwaarschijnlijk zelf al de boosdoener vinden en zo niet dan heb je iig een mooi klein compact documentje (evt. inc. een beetje CSS) dat we eens voor je kunnen bekijken om je in de juiste richting te wijzen.

Je kunt die pagina, ontdaan van evt. merken/namen/etc. (zie spam) dan plaatsen op jsfiddle.net of ergens op je eigen host als "test.html" oid.

Zoals je zult merken verwachten we wel wat eigen inzet (en zijn we niet helderziend ;) ) en hoe dat precies zit kun je lezen in onze Quickstart; die is sowieso handig om te hanteren bij 't openen van een topic :Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry hoor, ik dacht: misschien heeft toevallig iemand anders dit probleem ook wel eens gehad, of zien ze wel wat er fout aan kan zijn gegaan.

Dat scheel mij weer een berg werk om alle informatie die niet openbaar mag er uit te slopen.

Maar ik zal het doen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 19:08

Midas.e

Is handig met dinges

*Het is hier geen HK* :|
Als je niets zinnigs bij te dragen hebt post dan gewoon niet.

[ Voor 126% gewijzigd door RobIII op 12-06-2013 15:27 ]

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goed... die reactie volg ik niet maar oke.... :O

ik heb gedaan wat je zei en hier heb jem

trouwens... in google chrome doet hij dat wat niet hoort maar in ie8 bijvoorbeeld weer niet

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 12-06-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
volgens mij zit er gewoon een shift - alt of control toets klem op je toetsenbord en heeft dit niets met de code te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:12
Hier in Chrome selecteert ie ook de hele body, dus er zit wel degelijk iets mis.

Ik zie trouwens dat je een sluittag mist van 1 van de 2 divjes, dat helpt sowieso niet. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Amras op 12-06-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wat is het probleem dat dat gebeurd? Afgezien dat het er vreemd uit ziet, werkt het verder toch gewoon.

Op Tweakers gebeurd het in Chrome ook heb ik net ff getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-08 18:47
Als je de tekst inspecteert in Chrome (F12) zie je dat de koppen buiten de wrapper vallen, als je dus de tekst selecteert krijgt ook het deel buiten de wrapper een selectie. Lijkt mij een browser quirck, maar heb verder geen google search gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 22:34
Wat mij direct opvalt is dat je 1 div al niet afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:02:
Oh sorry hoor, ik dacht: misschien heeft toevallig iemand anders dit probleem ook wel eens gehad
Klopt :P [google=chrome selection entire width]
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:02:
Dat scheel mij weer een berg werk om alle informatie die niet openbaar mag er uit te slopen.
Reden waarom we "zo veel" van een topicstart vragen is om ons *ook* een boel werk te besparen; als we allemaal komen aanzetten met zaken die je al geprobeerd hebt (maar dus niet vemeld hebt in de topicstart) lopen wij *ook* onze tijd te verdoen ;) Als je in je topicstart aangeeft wat je zelf al gezocht/gevonden hebt, wat je geprobeerd hebt etc. (per onze Quickstart dus) bespaar je ons ook tijd ;) Dat geldt idem voor een "uitgeklede testcase". Ik geef de mensen niet graag de kost die hier (en elders) enorme lappen HTML/CSS/JS/Whatever posten (en dan heb ik 't over soms meer dan 1.000 regels! :X ) waarna er verwacht wordt dat de mensen die (mogelijk) kunnen helpen zich daar wel even doorheen worstelen. Het is gewoon wel zo netjes als je het probleem in een compacte testcase kunt reproduceren; zoals ik al zei zul je in veel gevallen zelf vaak de oorzaak al tegenkomen (en dus is 't gewoon een goede gewoonte een probleem proberen te isoleren) en mogelijk oplossen en lukt dat niet dan hoeven anderen zich alleen maar te concentreren op de compacte testcase i.p.v. proberen tussen de bomen 't bos te zien ;) Het is niet alsof ik dat zei om je te pesten of omdat ik de pik op je zou hebben; we zitten hier al langer dan vandaag en hebben vaker met deze bijltjes gehakt :Y)
Uit de eerste link uit voorgenoemde google-opdracht haal ik 'tvolgende:

The OCD part of me has wondered this as well: the only thing I've noticed (though this is by no means a comprehensive solution) is that floated elements exhibit the behaviour you're after.
[...]
Update: as per @AndreZS's answer, adding a position value other than the default static also restricts the text highlighting to that element (I think this behaviour has changed in the years since my original answer).
Et voila. Position relative toegevoegd aan de link (rev. 3 dus) die je postte en opgelost ;)

[ Voor 59% gewijzigd door RobIII op 12-06-2013 15:36 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:20:
[...]

Klopt :P [google=chrome selection entire width]

[...]

Reden waarom we "zo veel" van een topicstart vragen is om ons *ook* een boel werk te besparen; als we allemaal komen aanzetten met zaken die je al geprobeerd hebt (maar dus niet vemeld hebt in de topicstart) lopen wij *ook* onze tijd te verdoen ;) Als je in je topicstart aangeeft wat je zelf al gezocht/gevonden hebt, wat je geprobeerd hebt etc. (per onze Quickstart dus) bespaar je ons ook tijd ;) Dat geldt idem voor een "uitgeklede testcase". Ik geef de mensen niet graag de kost die hier (en elders) enorme lappen HTML/CSS/JS/Whatever posten (en dan heb ik 't over soms meer dan 1.000 regels! :X ) waarna er verwacht wordt dat de mensen die (mogelijk) kunnen helpen zich daar wel even doorheen worstelen. Het is gewoon wel zo netjes als je het probleem in een compacte testcase kunt reproduceren; zoals ik al zei zul je in veel gevallen zelf vaak de oorzaak al tegenkomen (en dus is 't gewoon een goede gewoonte een probleem proberen te isoleren) en mogelijk oplossen en lukt dat niet dan hoeven anderen zich alleen maar te concentreren op de compacte testcase i.p.v. proberen tussen de bomen 't bos te zien ;) Het is niet alsof ik dat zei om je te pesten of omdat ik de pik op je zou hebben; we zitten hier al langer dan vandaag en hebben vaker met deze bijltjes gehakt :Y)

[...]

Uit de eerste link uit voorgenoemde google-opdracht haal ik 'tvolgende:

[...]

Et voila. Position relative toegevoegd aan de link (rev. 3 dus) die je postte en opgelost ;)
Allereerst ben ik nog behoorlijk beginner in het webdesign, dus ik dacht als IK dit probleem krijg zijn het er honderden meer die dit krijgen dus hoef ik niet mn hele pagina te gaan verbouwen, er zullen HIER vast zat mensen zijn die er last van hebben gehad.

en even googelen vond ik nog al tegenvallen want ik wist even niet waarop ik moest zoeken. Ik wist trouwens ook niet dat het probleem specifiek een Google Chrome probleem is....

en ik ga even kijken of ik het opgelost kan krijgen...

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Position relative toegevoegd aan de link (rev. 3 dus) die je postte en opgelost ;)
Dat werkte inderdaad! Dank je... Ik zal maar niet zo gemeen zijn om om een uitleg te vragen :P :X

Ben niet zo van maar proberen en dan nog niet weten WAAROM dat moet...

MVG
Pagina: 1