Kant en klare webshop of open source?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

Topicstarter
Voor een niet al te groot museum bekijk ik de opties voor een webshop, die ik ook evt ga maken. Het is niet zo een groot museum, een partij inhuren om voor enkele duizenden euro's een webshop op te zetten is geen mogelijkheid. En wil ik ook niet, wil het zelf doen :P Ik zal zorgen voor het design en de technische kant, het daadwerkelijk runnen ervan gebeurt door andere mensen (producten invoeren, verpakken en verschepen enz.).

Ik heb nu in feite 2 opties:
• Kant en klare webshop (BiedMeer, seoShop enz.)
• Open-source pakketje (Magento, osCommerce, OpenCart, Zen Cart e.d.)

Natuurlijk heb ik gezocht op Google. Maar als ik uberhaupt al iets vind over een vergelijking van deze twee dan is dat verouderd. Een voorbeeld is dat je bij kant en klare shops maar heel weinig designopties zou hebben maar ik heb inmiddels gevonden dat voor templates op z'n minst een deel kan wijzigen en sommigen hebben zelfs zowel een HTML als CSS editor. Wat ik heb gevonden:

Kant-en-klaar
+ Geen technisch onderhoud (ik vind dat wel leuk maar kost tijd en wellicht handiger voor museum)
+ Veel standaard geintegreerde betaalmodules en integratie met administratiepakketten
+ Meerdere webshops bieden toch wel een zekere hoeveelheid customizing van templates
- Maandelijkse kosten, enkele tientjes minimaal
- Natuurlijk niet zo flexibel als een open-source pakket
- Minder goed met SEO
- Minder goed in conversie-optimalisatie

Enige recente website die ik hierover heb gevonden is: http://www.karelgeenen.nl...-klare-webwinkelsoftware/

Ik heb zelf ervaring met diverse CMS'en en dus CSS en HTML en alhoewel ik niet kan programmeren kan ik wel een beetje rommelen in de code om wat dingen aan te passen. Natuurlijk ga ik liever voor een OpenSource pakket, voor mij als nerd veel leuker! Maar ik probeer de beste oplossing te vinden voor het museum, niet voor mezelf. Ik heb geen ervaring met webshops en heb geen goed beeld van wat ik nu concreet kan gaan missen als ik een kant en klare oplossing zou kiezen. Wie kan mij daar meer over vertellen? Daarnaast denk ik dat open source veel goedkoper is; ik denk als je naast hosting een keer 100 euro voor extensies uittrek dat je er dan wel bent. Of zie ik dit verkeerd?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Ik zou gaan voor een Open Source pakket. Door daarmee te spelen en veel hulp van Google heb ik juist heel veel geleerd over html, css en kan ook wel wat rommelen met PHP.
Ik heb veel pakketten gebruikt, Prestashop, Opencart, Magento en heb ook een shop met een paar artikelen in Wordpress met Woocommerce.

Voornamelijk magento is heel veel voor te vinden en voor standaard zaken zoals iDeal integratie kun je gewoon gratis plugins vinden. Tot nu toe heb ik alleen maar kosten gehad aan hosting (maar heb wel heel veel tijd geinvesteerd)

En inderdaad heb je dan volledig controle over hoe alles eruit komt te zien, SEO en andere instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
Als je het zelf kan: open source pakketje 100%!

Wanneer je wat technischer bent zal je direct tegen technische beperkingen van die kant-en-klaar rommel aanlopen. Ja, je bent wat langer bezig met het opzetten, maar daar staat tegenover dat je ZELF alles kan veranderen wat je wilt, zonder dat je afhankelijk bent van een andere partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik heb destijds met Zen Cart een webshop opgezet welke paypal en ideal betalingen kon.
Deze draaide voor een student company.

Was niet echt moeilijk, veel how-to's ed te vinden.

Dus open source kan ik je zeker aanraden.
Als je een NAS heb draaien (bijvoorbeeld een Synology) dan zit er vaak wel een webshop module in welke je aan kan zetten. Nog veel makkelijker dan zelf installeren.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:59

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik werk professioneel met Magento. Dat pakket steekt met kop en schouders uit boven andere gratis opensource pakketten, maar heeft een hele steile leercurve. Het bedrijf achter Magento is eigendom van eBay en er wordt veel in geïnvesteerd. Gezien je situatie en achtergrond kan ik Magento echter niet aanraden, daar heb je gedegen PHP kennis voor nodig om een webwinkel fatsoenlijk van de grond te krijgen.

Mijn inschatting is dat OpenCart het beste aansluit in jouw situatie.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Bedankt allen :) Als er nog meer meningen zijn, graag!
DexterDee schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:34:
Ik werk professioneel met Magento. Dat pakket steekt met kop en schouders uit boven andere gratis opensource pakketten, maar heeft een hele steile leercurve. Het bedrijf achter Magento is eigendom van eBay en er wordt veel in geïnvesteerd. Gezien je situatie en achtergrond kan ik Magento echter niet aanraden, daar heb je gedegen PHP kennis voor nodig om een webwinkel fatsoenlijk van de grond te krijgen.

Ja en ik begreep dat Magento ook nogal veel beslag legt op resources?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

JT schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:07:
Ja en ik begreep dat Magento ook nogal veel beslag legt op resources?
Inderdaad, Magento vraagt veel van een server en draait niet echt soepel op een goedkoop webhosting accountje. Overigens is er nog wel een optie die ik vergeten ben te noemen. Je kunt Magento ook als een kant en klare webshop afnemen, onder het label Magento Go. Dan heb je in principe niks te maken met hosting en programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
DexterDee schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:34:

Absoluut niet meer eens! Voor TS denk ik dat Magento juist de beste keuze is, omdat dit een lage instap heeft, en je zonder al teveel kennis middels extensies een hoop kan. Enkele dingen customizen middels CSS en HTML gaat TS ook wel lukken.

Ga je echter professioneler, dan ben ik van mening dat Magento een hoop tijdverspilling met zich mee brengt. Een hoop overbodige code, veel te complexe processen, alles met gevolg dat je Magentoshop nooit zo snel is als die van de concurrent die zijn shop volledig zelf heeft laten bouwen. Het is niet voor niets dat Magento door vrijwel geen enkele grote webshop wordt gebruikt. Allemaal zelfbouw, of Hybris.

edit: Magento Go is inderdaad misschien een mooie tussenoplossing. Weinig kennis voor nodig, en toch wel wat meer mogelijkheden als die standaard kant-en-klare zooi.

[ Voor 6% gewijzigd door jroz2001 op 12-06-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Max
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:02

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Heb je deze link al gevonden? Een webshop bouwen is lastig als je niet precies weet wat je wil met je shop. Of nog niet zoveel ervaring hebt. Je zal veel tijd verbruiken met 'uitproberen'. Met deze handleiding heb je snel in een opensourceoplossing een webshop. Of t allemaal kan wat jij wil, moet dan blijken.
http://wpleren.nl/wordpress-webshop/

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:37

Saven

Administrator

om een magento shop op te zetten heb je gewoon heel veel kennis nodig en heel veel resources. goede magento kennis is schaars en dus veel geld waard > niet echt een optie. prestashop beetje hetzelfde schuitje.

seoshop shizzle is een optie maar heb je inderdaad minder controle over.

zelf op maat maken zou een optie zijn als je de tijd had en het geen super complex systeem word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
jroz2001 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:13:
[...]

Absoluut niet meer eens! Voor TS denk ik dat Magento juist de beste keuze is, omdat dit een lage instap heeft, en je zonder al teveel kennis middels extensies een hoop kan. Enkele dingen customizen middels CSS en HTML gaat TS ook wel lukken.
Whut? Magento heeft een wat pittige instap, sommige dingen die vanuit verkoop oogpunt handig zijn zitten er ook niet standaard in. Beetje een 'ontwikkelaars' ding. Het is zeker wel een goed pakket, maar om er wat goeds uit te halen zal je toch wel wat kennis nodig hebben.
Ook simpel aanpassen van pagina's is soms wel lastig omdat je op 3 plekken wijzigingen kan aanbrengen (xml layout, template en css en dan moet je nog weten waar je moet zijn)
Daarbij werkt niet elke extensie even makkelijk/goed en worden er soms absurde bedragen gevraagd voor simpele dingen...
En het is redelijk traag van zichzelf.

Zelf voor een kleine shop een keer Prestashop gebruikt, beetje mwah pakket, tis leuk, heeft handige opties, maar niet alles was me even duidelijk qua instellen en structuur, maar kan komen dat ik Magento gewend ben.

Verder ook paar keer Wordpress/Woocommerce ingezet, wel leuke combi, Wordpress zelf is redelijk makkelijk op te zetten en Woocommerce prop je er zo bij. 'leken' kunnen ook makkelijk hun weg vinden en je kan al leuke gratis basisthema's vinden bij Woothemes zelf.

OpenCart hoor ik ook wel goede dingen over, maar zelf geen ervaring mee.

osCommerce is gewoon te oud/oubollig, dat was 10 jaar geleden leuk :p

[ Voor 6% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 12-06-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Ieder z'n mening uiteraard, maar Magento heeft alles behalve een lage instap. Het is geen turn-key oplossing en alleen al het correct configureren is al vele malen moeilijker dan andere open source webshops.
Ga je echter professioneler, dan ben ik van mening dat Magento een hoop tijdverspilling met zich mee brengt. Een hoop overbodige code, veel te complexe processen, alles met gevolg dat je Magentoshop nooit zo snel is als die van de concurrent die zijn shop volledig zelf heeft laten bouwen. Het is niet voor niets dat Magento door vrijwel geen enkele grote webshop wordt gebruikt. Allemaal zelfbouw, of Hybris.
En hier ben ik het totaal met jou oneens! Magento is juist interessant voor grotere shops. Van de 100 grootste webshops in Nederland (bron: Twinkle100) draaien er 10 Magento. Andere open source pakketten zoals Prestashop, Zen Cart, Open Cart etc. zijn niet vertegenwoordigd. Ik werk met een aantal Magento webshops die ver boven de 1 miljoen euro omzet genereren. En er zijn genoeg grote webshops van landelijk bekende bedrijven die op Magento draaien. Ik noem Vobis, Dynabyte, KLM, Hunkemöller, Primera, Score, iCentre, Megapool en Brabantia. Zalando heeft ook een tijd op Magento gedraaid. Internationaal bekende merken als Samsung, Ford, Lenovo, Olympus, Nike en Nespresso draaien hun shop ook op Magento.

En om nog maar een vooroordeel de kop in te drukken, de performance van Magento is prima, mits je weet wat je doet en bereid bent er wat tijd en geld in te steken. Het platform waar ik Magento op draai heeft een TTFB (time to first byte) van 50ms en kan een gemiddelde pagina in 0.14 seconden gerenderd en al in de browser tonen. Uiteraard hebben we het dan niet over een simpele VPS met standaard LAMP stack, maar over een zwaar geoptimaliseerde setup waar een grote retailer graag voor betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CompuStunt
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-03 19:48
[...]

Veel grote webshops gebruiken juist Magento, zoals BCC en Zalando.
Wij hebben het ook een paar jaar gebruikt maar inderdaad, er is veel kennis nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
@CompuStunt: Zalando zit niet op Magento. Zalando ZAT op Magento, waren niet tevreden, wilden overgaan op Hybris, maar was niet echt ehh... succesvol, dus zitten nu op zelfbouw.

@DexterDee: ik ben geen ontwikkelaar, maar een Magentoshop opzetten lukt mij nog wel. Met mijn beperkte kennis van PHP en CSS en goede kennis van HTML kan je een heel end komen. Omdat ik met veel Magentoshops heb gewerkt heb ik er namelijk zelf één opgezet als testomgeving. Een huismoeder kan beter een ander pakket kiezen, maar als je ene beetje kennis hebt hoef je geen ontwikkelaar te zijn. Ga je echter koppelingen bouwen met voorraadsystemen, dat is een ander verhaal.

Nee, het is geen turn-key oplossing, maar ben ook van mening dat er geen goede turn-key oplossingen bestaan voor webshops. Heb je dus geen (desnoods ietwat beperkte) kennis voorhanden, begin dan geen webshop.

Ik heb overigens niet gezegd dat het niet geschikt is voor grote webshops, ik vind het alleen tijdsverspilling, omdat je met zelfbouw vaak sneller en beter dingen kan aanpassen zonder dirty fixes. Extensie 1 heeft weer slechte invloed op extensie 2, maar je hebt extensie 1 weer nodig om extensie 3 goed werkende te houden. Daarom moet er maar een dirty fix gemaakt worden, zodat alles goed blijft draaien.

Met een zelfbouw systeem is de kans zeer groot dat alles naast elkaar blijft werken, omdat de developer de code zelf heeft gemaakt. Met Magento kan je alles aanpassen, maar het aantal developers in NL die Magento in zoverre kennen dat ze dat ook kunnen zonder dingen te slopen of dirty fixes te hoeven gebruiken zijn op 1 hand te tellen.

Grappig dat je een aantal Magentoshops noemt waar ik 'wel eens' wat voor heb gedaan. Slechts een enkele shop van diegene die jij noemt heeft z'n Magentozaakjes perfect op orde. Deze hebben alleen wel veel teveel geld in hun shop gestoken. Overige Magentoshops vind ik gewoon erg traag. Vergelijk het eens met de webshop van Petrol (=zelfbouw). Vele malen sneller, schonere code, maar vooral veel goedkoper.

(Ps. Nespresso gebruikt Hybris, geen Magento)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:45

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

JT schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 08:07:
Voor een niet al te groot museum bekijk ik de opties voor een webshop, die ik ook evt ga maken. Het is niet zo een groot museum, een partij inhuren om voor enkele duizenden euro's een webshop op te zetten is geen mogelijkheid. En wil ik ook niet, wil het zelf doen :P Ik zal zorgen voor het design en de technische kant

Ik heb nu in feite 2 opties:
• Kant en klare webshop (BiedMeer, seoShop enz.)
• Open-source pakketje (Magento, osCommerce, OpenCart, Zen Cart e.d.)

(...)

Daarnaast denk ik dat open source veel goedkoper is;
belangrijkste vraag is of jij genoeg technische kennis hebt, maar ook je werkgever bereid is jouw uurkosten te betaken voor alle uren die je vervolgens in support, onderhoud en uitbouw zou gaan steken..

Open Source is in mijn oogpunt niet altijd 'goedkoper' als je de manuren meerekent, die je zelf zal moeten steken in verschillende taken...
Natuurlijk kan het wel degelijk een grote flexibiliteit geven, je veel mogelijkheden bieden bepaalde wenbsen geheel naar eigen bevinden in te richten en te configureren en ook bv het goedkoop en flexibel uitbouwen met modulesis iets warin open source sterk is...

Wél zal de werkgever, dus het Museum en die alle kosten zal moeten betalen, moeten instemmen ermee en deze moeten ook goed doorhebben dat het betalen van en vast bedrag aan een 'kant-en-klaar' webshopoplossing hen uiteindelijk de minste kosten geeft (maar daarbij mogelijk minder flexibiliteit en een stukje afhankelijkheid aan zulk een dienstenaanbieder)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
RM-rf schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:32:
[...]

belangrijkste vraag is of jij genoeg technische kennis hebt, maar ook je werkgever bereid is jouw uurkosten te betaken voor alle uren die je vervolgens in support, onderhoud en uitbouw zou gaan steken..
[...]
Open Source is in mijn oogpunt niet altijd 'goedkoper' als je de manuren meerekent, die je zelf zal moeten steken in verschillende taken...
[...]
Wél zal de werkgever, dus het Museum en die alle kosten zal moeten betalen, moeten instemmen ermee en deze moeten ook goed doorhebben dat het betalen van en vast bedrag aan een 'kant-en-klaar' webshopoplossing hen uiteindelijk de minste kosten geeft (maar daarbij mogelijk minder flexibiliteit en een stukje afhankelijkheid aan zulk een dienstenaanbieder)
Ik ben vrijwilliger :P Ik ben dus op zoek naar iets dat ik vooral zelf kan doen, waarbij ik voor zover ik nu kan voorzien geen rare/buitensporige wensen heb. Dat ik vrijwilliger ben betekent dus dat ik het nodige zelf op kan pakken; tegelijkertijd betekent het dus dat 40+ uur werk steken in het werkende krijgen van een enkele extensie niet handig is, dan gaat het lang duren voor alles in de lucht is...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
Heb jij wel eens zelf een CMS geïnstalleerd, dus van het downloaden van het pakket van de betreffende website, tot het uploaden naar jou site, instellen van benodigde gegevens/ (tijdelijk) wijzigen van CHMOD van bepaalde pagina's, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit lijkt me geen Shopping Forum topic, maar zal even in overleg gaan waar het dan wel past :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:45

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

JT schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:54:
[...]

Ik ben vrijwilliger :P Ik ben dus op zoek naar iets dat ik vooral zelf kan doen, waarbij ik voor zover ik nu kan voorzien geen rare/buitensporige wensen heb. Dat ik vrijwilliger ben betekent dus dat ik het nodige zelf op kan pakken; tegelijkertijd betekent het dus dat 40+ uur werk steken in het werkende krijgen van een enkele extensie niet handig is, dan gaat het lang duren voor alles in de lucht is...
In dat geval is het zeker goed te overwegen hoeveel tijd je erin kunt en wilt stoppen, en eventueel ook of je een 'fallback' hebt; iemand die zulke taken kan overnemen als jij niet beschikbaar bent, en een snelle afhandeling wenselijk is.

Niet altijd is het prettig alles te laten afhangen van één iemand die toevallig een hoop dingen kent, zeker in veel organisaties die op vrijwilligers draaien kan dat soms ook problemen geven.

Het hoeft natuurlijk niet direkt een 40-urige werkweek te zijn. maar bv het uitgebreid opzetten, configureren en zeker inrichten van custom modules en evt deze 'aanpassen ( juist dingen waarin open-source oplossingen uitblinken, en een grond er wel voor te kiezen) zijn vaak tijdsintensiever.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Na overleg met de head honcho van dat forumdeel:

SF >> WEB

:)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
jroz2001 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:34:
Heb jij wel eens zelf een CMS geïnstalleerd, dus van het downloaden van het pakket van de betreffende website, tot het uploaden naar jou site, instellen van benodigde gegevens/ (tijdelijk) wijzigen van CHMOD van bepaalde pagina's, etc?
Van lokaal templates bouwen en modules licht aanpassen in code tot het volledig in productie brengen van datzelfde CMS met de door mij gebouwde template ;) CHMOD ken ik ook.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraelyn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-08-2024
Let op dat je niet alleen te maken hebt met het opzetten en bouwen van zo'n ding, maar ook met het onderhouden. En dat betekent bijvoorbeeld de laatste updates uitrollen wanneer die beschikbaar zijn. Onderschat niet hoeveel tijd daar in gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

gambieter schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 18:07:
Na overleg met de head honcho van dat forumdeel:

SF >> WEB

:)
....en weer terug op verzoek van de topicstarter.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Moraelyn schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:23:
Let op dat je niet alleen te maken hebt met het opzetten en bouwen van zo'n ding, maar ook met het onderhouden. En dat betekent bijvoorbeeld de laatste updates uitrollen wanneer die beschikbaar zijn. Onderschat niet hoeveel tijd daar in gaat zitten.
Ja klopt, maar ik ga er wel vanuit dat dit niet 52 weken in het jaar 8 uur werk is ;) Of onderschat ik nu iets?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
JT schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:01:
[...]

Van lokaal templates bouwen en modules licht aanpassen in code tot het volledig in productie brengen van datzelfde CMS met de door mij gebouwde template ;) CHMOD ken ik ook.
Perfect. Dan kan je prima aan de slag met een open source pakket. Welk pakket zal je dan zelf het beste kunnen zoeken, zijn al fora zat met discussies daarover :). Hint: Voordeel van Magento zijn de eindeloze extensies, nadeel zijn de resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ja, momenteel zijn er 3 kandidaten: Magento, OpenCart en Prestashop. Er is inderdaad wel het nodige over te vinden en volgens mij begint m'n beeld aardig compleet te worden. De tijd die ik erin kan investeren is beperkt omdat ik ook fulltime werk, relatie heb enz. dus dat is bijv. weer in het nadeel van Magento.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 19:22
Ik heb zelf ervaring met zowel Magento als Opencart.

Mijn advies is OpenCart. Is wel deels MVC, maar maakt het mogelijk om zelf eenvoudig wat met templates te doen. Ook zijn de belangrijkste modules zoals iDeal gratis verkrijgbaar.

Magento is een heel erg mooi pakket, maar behalve dat het af een toe een bitch is om in te programmeren, is het ook een pakket waarbij je vooraf al heel erg goed wilt bedenken wat je hiermee wilt gaan doen. OpenCart is daarin iets simpeler van opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 23:26

Tjark

DON'T PANIC

Tenzij je 't voor je business doet en lekker wat uren wil schrijven, zou ik voor kant en klaar kiezen.
- Geen onderhoud: open source moet je _goed_ bijhouden omdat lekken snel breed ingezet kunnen worden
- kosten van een paar tientjes in de maand zijn klein t.o.v. kosten onderhoud (uurtarief 40-80 euro?)
- integratie met betalingssystemen

Technisch wat minder uitdagend, maar voor het museum ook te onderhouden als jij het niet meer kan/wil

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik sluit me aan bij Tjark en raad je aan om NIET voor een open source pakket te gaan. Je hebt zelf beperkte kennis en beperkte tijd om aan de winkel te werken. Je kunt je tijd dan beter in wat anders steken dan door PHP code te struinen. Doordat je kennis beperkt is heb je ook het risico dat je de winkel openzet voor ongenode gasten.

SEOShop is een prima oplossing. Voor een museumwinkel ga je echt niet tegen de grenzen van het systeem aanlopen. Stel dat het winkeltje €2000 per maand omzet, dan kost dat €64 per maand. Hoeveel uren kun jij voor dat geld onderhoud plegen?

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Pagina: 1