[W7] Volume programma's wisselt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:55

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
Ik heb het probleem dat het geluid van diverse programma's blijft veranderen, het word af en toe een stukje zachter en komt na willekeurige tijd weer terug op het oude niveau.

Heb dit probleem vooral bij Winamp, youtube filmpjes en bij films afspelen met KMP. Vreemgenoeg niet als ik een spel speel. (of het is me nog niet opgevallen, maar daar ga ik niet vanuit).

Dit topic heb ik net ook gevonden, lijkt er op dat de TS hetzelfde probleem als ik had, alleen dan in W8.
Specifieke programma's worden zachter

De playback settings -> communications heb ik al uit staan, helpt niets.
Heb permanent een oude telefoon in de micro usb stekker hangen, ook deze verwijderen helpt niets.
Realtek drivers er af donderen helpt niets.

Heb een USB geluidskaart er in hangen (zodat ik teamspeak daarop kan afspelen en game geluiden op mijn surround set). Maar die draait op de standaard windows drivers, heb er geen opties gevonden die het kunnen veroorzaken.
Teamspeak heeft volgens mij geen settings die hier invloed op hebben, ik heb ze iig na lang speuren niet gevonden.
Skype staat standaard uit, geen idee of dat er invloed op heeft, maar ook hier kon ik geen opties vinden die er invloed op kunnen hebben.

Misschien dat het aan mij ligt, maar ik heb het idee dat het vaker gebeurt als ik net op comms heb gezeten (dus TS/skype). Maar omdat ik nergens opties heb kunnen vinden in beide programma's lijkt dit puur aan mij te liggen :P

Ik word er echt helemaal gek van, het wisselt soms per minuut meerdere malen... Maar soms ook tijden niet... Heb er net meerdere dagen geen last van gehad en net weer een half uur non stop. nu al half uur rustig...

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik er af kan komen!?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eh, je gebruikt Skype, maar hebt nergens in de instellingen kunnen vinden dat 't je volume automatisch aanpast? Does not compute. Skype heeft standaard de optie aan staan om volume te wijzigen en dit gedrag kan je dan ook veranderen. Kijk maar eens wat beter in de Skype settings als je bent aangemeld.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 02:22:
Eh, je gebruikt Skype, maar hebt nergens in de instellingen kunnen vinden dat 't je volume automatisch aanpast? Does not compute. Skype heeft standaard de optie aan staan om volume te wijzigen en dit gedrag kan je dan ook veranderen. Kijk maar eens wat beter in de Skype settings als je bent aangemeld.
skype staat eigenlijk altijd uit. Alleen als ik het nodig heb start ik die op. Gebeurt ook zonder skype aan te hebben. Moet ook ff zoeken waar die optie staat dan, al eens naar zitten kijken, maar nog niets kunnen vinden.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56

Nakebod

Nope.

Een optie die je bij je afspeelapparaat nog kan proberen: Eigenschappen > Geavanceerd
Dan heb ik hier een UK Windows, maar het zal iets heten als Exclusieve mode, met daaronder 2 vinkjes.
Als je de eerste weghaalt is denk ik je probleem al opgelost.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Omdat het vandaag Woensdag is ( ;)) hier een how-to wat Nakebod bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
Bedankt beide, deze optie ook deruit gegooid, kijken wat het doet :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik heb dit probleem sinds kort ook, eens kijken of bovenstaande oplossing helpt :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
Heeft zo ver nog niet geholpen... misschien moet ik rebooten, maar tot nu toe is het er nog steeds :(

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zet dan de normalizer aan in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:47:
Zet dan de normalizer aan in windows.
en hoe doe ik dat?

ben nu aant pielen met loudness equalization, kijken of dat wat helpt...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Phyxion schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:06:
Ik heb dit probleem sinds kort ook, eens kijken of bovenstaande oplossing helpt :)
Dat hielp niet, ik zit nog steeds met hetzelfde probleem :( Ik heb er ook alleen last van met Flash Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
Bij mij is het ook nog niet weg, heb ook nog zitten rommelen met steam en skype, maar heb het nog steeds.

ik blijf pielen though :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Net gedowngrade naar Flash 10.3, waar eerst Flash Player minder hard werd, is het nu het Firefox process :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:59
Volgens mij heeft TeamSpeak deze zelfde optie. Heb er ook last van gehad. Neus eens goed door de settings van TS.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
Mjah, ik heb regelmatig dat ik TS niet eens gebruikt heb, maar toch het gezeik met het volume.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

TepelStreeltje schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:05:
[...]

en hoe doe ik dat?

ben nu aant pielen met loudness equalization, kijken of dat wat helpt...
Da's hetzelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
Helpt ook niet, is nu nog erger dan voorheen, zelfs youtube filmpjes wisselen elke minuut...

Iemand anders nog ideeen?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel eens getest om bv alleen Winamp een tijdje te laten draaien met niks op de achtergrond. Doet hij het dan ook? In dat geval kan je beter in de geluidskaart en opties zoeken anders kan het ook TS3 of BF3 zijn. Mogelijk kan je daar wat opties vinden maar sluit eerst uit wanneer het optreed. Hoe vaak veranderd het volume is dit elke minuut of elke dag een paar keer? Heeft het ooit goed gewerkt? En zie je de volume knop van Windows en je geluids app. ook bewegen als dit gebeurt of blijft die stil staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 01:58:
Heb je wel eens getest om bv alleen Winamp een tijdje te laten draaien met niks op de achtergrond. Doet hij het dan ook? In dat geval kan je beter in de geluidskaart en opties zoeken anders kan het ook TS3 of BF3 zijn. Mogelijk kan je daar wat opties vinden maar sluit eerst uit wanneer het optreed. Hoe vaak veranderd het volume is dit elke minuut of elke dag een paar keer? Heeft het ooit goed gewerkt? En zie je de volume knop van Windows en je geluids app. ook bewegen als dit gebeurt of blijft die stil staan?
jup, doet het ook als alleen winamp geluid moet maken.
TS3 heb ik al helemaal doorgespit of er wat tussen staat. BF3 niet, maar dat is ook al tijden geleden dat ik daar wat mee heb gedaan. Ga er wel ff naar kijken though! thanks voor de tip.

Er zit niet echt een patroon in wanneer het gebeurt. Heb het vandaag nog niet gemerkt.
Windows volume unit doet niets, staat gewoon op 100% ook al gaat het geluid zachter

Ga dit nog wel ff checken, weet het niet 100% zeker namelijk :) (95% zeker)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
Zet net men pc aan, winamp aan en heb het gezeik weer...
alleen steam start mee op, TS en andere meuk staan uit.

zo fucking irritant dit!!

Iemand nog ideeen? Getting desperate here!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Zie je de schuifbalkjes op de Volumeregeling op en neer gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
Alexxxxxxxxxx schreef op zondag 23 juni 2013 @ 03:44:
Zie je de schuifbalkjes op de Volumeregeling op en neer gaan?
nee

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Misschien moet je alle audiocodecs van je computer verwijderen die je hebt geinstalleerd? Misschien helpt deze fixit oplossing: Automatically diagnose and fix Windows audio playback problems

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Pagina: 1