Windows 8 Installatie ziet mijn SSD Vertex 3 niet.

Pagina: 1
Acties:

• Timmiboy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-01 16:47
Zoals de titel al zegt, krijg ik het niet voor mekaar dat windows setup mijn ssd ziet. Ik heb deze ssd uit een ander systeem gehaald waar deze in een Raid 0 opstelling stond. Verder is deze niet van te voren geformateerd. En is direct in een nieuw systeem gezet

Dit is het systeem
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5800K Black Edition€ 108,95€ 108,95
1Asus F2A85-M LE€ 65,95€ 65,95
1MS-Tech MC-380€ 59,10€ 59,10
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 31,80€ 31,80
1Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 24,95€ 24,95
1Corsair VS350€ 28,95€ 28,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 319,70

Hierbij ook nog even de melding vanuit Windows Setup
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/ozta3dpen/IMG_20130611_235210.jpg

Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wat dacht je van de SATA driver? Waarschijnlijk wordt chipset niet 100% herkend door Windows setup.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Timmiboy
Ik heb 3 downloads geprobeert van Asus Maar zonder resultaat

[ Voor 8% gewijzigd door Timmiboy op 12-06-2013 01:54 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Staat je BIOS wel op AHCI ingesteld en niet op IDE?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Sta je wel in AHCI modus, vind je EFI/BIOS je drive wel, en kun je onder drive options ook niks met partities doen? Wat doen Live Linux CD's/GParted met die disk? Is het niet gewoon "vertex 3 syndroom"?

• Timmiboy
Zie verder geen problemen in de Bios. Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/kudogpudz/130612190006.jpg Ik loop helemaal vast hier van wat ik moet doen. Zou het werken als ik deze ssd weer terug in de pc doe waar die uit kwam, en vanuit het os van die pc te formateren?

Hopelijk heeft iemand de oplossing

• Timmiboy
ik heb hem weer terug in de anderen pc gedaan. daar geen enkel probleem. gewoon netjes geformatteerd en terug gestopt in de nieuwe pc. maar nog steeds het zelfde

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-01 12:18
Heb je hem in de andere PC ook al geprobeerd te formateren vanuit de Windows 8 installatie (boot van cd/usb)? Zo ja dan is het geen driver issue en zou je een driver moeten inladen via load driver. Zo niet dan ligt het probleem dieper. Bijvoorbeeld een probleem tussen Windows 8 en de EUFI.

• Timmiboy
Bliksem B schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:50:
Heb je hem in de andere PC ook al geprobeerd te formateren vanuit de Windows 8 installatie (boot van cd/usb)? Zo ja dan is het geen driver issue en zou je een driver moeten inladen via load driver. Zo niet dan ligt het probleem dieper. Bijvoorbeeld een probleem tussen Windows 8 en de EUFI.
Op de anderen pc staat windows 7 en daarin kon ik gewoon mijn ssd formateren. ook heb ik geprobeert om in het nieuwe systeem met windows 7 te booten en geprobeerd te installeren maar ook bij windows 7 krijg ik mijn ssd niet te zien.

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Timmiboy schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:45:
ik heb hem weer terug in de anderen pc gedaan. daar geen enkel probleem. gewoon netjes geformatteerd en terug gestopt in de nieuwe pc. maar nog steeds het zelfde
Wat je zou kunnen proberen is een secure erase, ik heb het zelf ook al een keer gehad met een Crucial C300 die niet herkend werdt nadat ik deze uit raid 0 had gehaald.

Wat ik hiervoor gedaan heb:

- Array verwijderen op de ssd's
- Bios instellen op ACHI (van werkend systeem)
- Secure erase tool op de ssd los gelaten (is in jou geval wel bij ocz te downloaden).
- Plaatsen in nieuwe pc.
- Installeren

Hopelijk heb je hier wat aan. (misschien dat een firmware update op de ssd ook kan helpen, staat op dezelfde iso als de secure erase tool van ocz)

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

• Timmiboy
ValHallen schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:01:
[...]

Wat je zou kunnen proberen is een secure erase, ik heb het zelf ook al een keer gehad met een Crucial C300 die niet herkend werdt nadat ik deze uit raid 0 had gehaald.

Wat ik hiervoor gedaan heb:

- Array verwijderen op de ssd's
- Bios instellen op ACHI (van werkend systeem)
- Secure erase tool op de ssd los gelaten (is in jou geval wel bij ocz te downloaden).
- Plaatsen in nieuwe pc.
- Installeren

Hopelijk heb je hier wat aan. (misschien dat een firmware update op de ssd ook kan helpen, staat op dezelfde iso als de secure erase tool van ocz)
Ik heb de firmware van de ssd een tijd terug eens een keer geupdate.Maar wat ik dus niet begrijp is dat de anderen ssd die dus met deze in raid 0 stond, het wel gewoon doet in de anderen pc.Ikzelf denk dat het een moederbord dingetje is

• Timmiboy
Ik heb nog even geprobeerd de anderen ssd te wisselen die ik op mijn werkende pc gebruik. en deze ziet hij wel gewoon.. die ssd die dus niet gedetecteerd wordt heb ik dus ook nog even geprobeerd in mijn werkende pc. En ook hier heb ik dus het probleem dat als ik in windows setup terecht kom er ook geen opslag apparaat kan worden gedetecteerd. Het ziet er dus toch naar uit dat het aan de ssd ligt. een van de twee ssd's die in raid stond is dus niet goed leesbaar vanuit os.

Hopelijk iemand die mij hier een duwtje in de rug kan geven

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het is je toch verteld? Secure erase.

• Timmiboy
Array verwijderen op de ssd's?

• Timmiboy
Het is me gelukt.Heb het tooltje van ocz gehaald secure erase gedaan. ssd terug geplaatst. En BINGO!. nu is het een kwestie van installeren. Wel moest ik mijn eigen pc nog even opnieuw installeren, om de tool te kunnen gebruiken. in de bios stond die nog op Raid, en switchen naar ACHI werkt niet

Allemaal bedankt voor jullie hulp ik kan weer verder ;)
Pagina: 1