Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hands-on met iOS7 - verouderde referentieversie?

Pagina: 1
Acties:

• aikebah
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 13:39
In het Hands-on met iOS 7 artikel (reviews: Hands-on met iOS 7: totaal anders, maar toch hetzelfde) staat
Ook de interface van standaard-apps is aangepast. De grootste wijziging is wellicht Safari. Als je even scrollt, verdwijnt de interface helemaal. Bovendien zijn de adresbalk en zoekbalk samengevoegd, en zijn er nieuwe opties, zoals het lezen van links die zijn gedeeld door personen die de gebruiker volgt op Twitter. De functie om op de adresbalk te tikken om terug te scrollen naar de bovenkant van de pagina is verdwenen.
Nu weet ik niet welke versie van het OS Arnoud hiervoor geprobeerd heeft, maar het verdwijnen van de adres-balk bij het scrollen (de provider-balk met de tijd, batterij etc. heeft in deze versie van safari de 'scroll-to-top' functie overgenomen) zit er in ieder geval al gewoon in in iOS 6.1.3 (mits de page-render volledig is, als je al scrollt bij onvolledige page-render blijft hij in beeld tot de volgende scroll-actie nadat page-render wel volledig is). Ik zou in een tweakers.net artikel verwachten dat enkel wijzigingen in de interface in vergelijking met de laatste publieke versie worden genoemd.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Nu weet ik niet welke versie van het OS Arnoud hiervoor geprobeerd heeft, maar het verdwijnen van de adres-balk bij het scrollen (de provider-balk met de tijd, batterij etc. heeft in deze versie van safari de 'scroll-to-top' functie overgenomen) zit er in ieder geval al gewoon in in iOS 6.1.3
Het tikken om naar de bovenkant van de pagina te gaan, zit nog in iOS 6.1.3 - dat heb ik net nog even getest.

Dankzij jouw post heb ik wel een foutje gespot, en ik denk dat daar de crux zit. Ik bedoelde te zeggen dat je in iOS 6.1.3 op de statusbalk kan tikken om naar de bovenkant van de pagina te gaan en tegelijk dus de adresbalk op te roepen. Dat is vervangen voor 'een beetje naar boven scrollen om de adresbalk' te zien. Er is dus ook geen snelle manier meer om naar de bovenkant van de pagina te gaan, en dat was wat ik wilde zeggen.

Dank voor je feedback!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 11:34
Dat is er dus wel, door op de allerbovenste balk te drukken (waar provider, tijd etc staat). Dan scroll je naar boven. Je moet dan wel eerst op de adresbalk gedrukt hebben.

De URL blijft bij mij altijd in beeld (verkleind). Daarop drukken zorgt er ook voor dat je de adresbalk zelf te zien krijgt en kan refreshen.

True, het ligt vlak bij elkaar, maar de functionaliteiten zijn er wel (3x getest voor de zekerheid 8)7).

Overigens krijg je de adresbalk niet door naar boven te scrollen, maar door SNEL naar boven te scrollen. De 'afstand' maakt niet uit.

Edit nummer zoveel:

Snel naar beneden scrollen zorgt ook dat de balken weer tevoorschijn komen. Net als tot onderkant / bovenkant van een pagina scrollen.

[ Voor 36% gewijzigd door _Brake_ op 12-06-2013 16:10 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4