Inmiddels heb ik de GRII aangeschaft voor een uitstekende prijs. Ik ben er erg content mee.
Even een opsomming van de voor mij goede verbeteringen:
De GR II heeft nu wifi, buiten dat je bestanden kunt versturen naar je telefoon kun je hem ook remote bedienen. Dat kan best handig zijn om ongestoord een foto te maken. Ik had hiervoor een eye-fi en was daar ook erg tevreden over. (file transfer)
Wireless flash support, ik kan nu wireless een externe flash aansturen. Dit werkt super goed.
Ik had een Nissin i40 bij mijn Fuji die ik gehouden heb. Even de GR op 1/64 zetten zodat de remote flash zijn werk kan doen. De Nissin is bijna even groot als de GR.
Raw file burst, ik kan nu 10 RAWS achter elkaar schieten met 4 fps. Dit was eerst 4. Aangezien ik veel subject tracking doe op 1/60 of 1/100 is dit voor voor mij echt een goede verbetering. De kans op een goed shot vergroot hiermee aanzienlijk.
Autofocus tijdens filmen. Alhoewel ik zeer weinig film, zou het zomaar kunnen dat ik dit vaker ga doen door deze feauture. Eigenlijk onmisbaar bij filmen en misschien wel de reden waarom ik dit niet deed.
Je kunt nu ook exposure compensation gebruiken tijdens filmen!
Shutter speed op 2.8 is nu 1/2500 ten opzichte van de 1/2000 op de oude GR. Op 5.6 is deze 1/4000. Uiteraard zou je dit ook op 2.8 willen hebben.
Er zijn meer effecten waarvan ik er best een paar van zou kunnen gebruiken.
RAW preview is verbeterd zodat je geen jpeg hoeft te maken om het resultaat te kunnen beoordelen in Raw. Had uiteraard bij de eerste GR ook moeten werken.
10% batterij verbetering. Was al niet al te best, maar is dus iets beter geworden. Heb altijd 2 batterijen bij me.
Door mijn aanschaf van de GRII heb ik totaal nu 3 batterijen waar ik wel blij mee ben.
Er zijn nog wel wat meer verbeteringen, maar die heb ik nog niet ervaren.
Samen met deze verbeteringen is deze camera gewoon nog beter geworden. Ondanks alle kritiek waar werd gezegd dat het een minor upgrade was. Daar ben ik het totaal niet mee eens.
Samen met de nieuwe features en ongekende instelbaarheid en formaat, nog steeds de beste camera in dit segment wat mij betreft.
[
Voor 3% gewijzigd door
Tomas_ op 14-01-2016 11:44
. Reden: wat superlatieven gerelativeerd ;-) ]