Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Korte ''stutter/lag'' bij het gebruik van mijn pc.

Pagina: 1
Acties:

• pimmetjepom
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-03 21:17
Beste tweaker,

Hierbij heb ik een vraag. Ik heb al een jaar of 2 dezelfde pc. De laatste maanden doet hij af en toe zeer vreemd. Soms ingame, soms als ik een film kijk, soms in ''bijna-idle'' blijft mijn geluid als het waren hangen. Vaak staat het beeld ook ff een seconde of minder stil. Het gebeurt op totaal willekeurige momenten. Zowel met stress als bijvoorbeeld zinloos facebooken. Ik heb toevallig op youtube een filmpje gevonden met een laptop die excact dezelfde symptomen vertoont. Verzoek jullie het dus ook even te kijken. Klikkerdeklik

Ik heb wat algemene testjes gedraait waaronder bijv memtest en zag eigenlijk niks bijzonders. Ik hoop dat jullie weten wat het zou kunnen zijn.

Bijgaande mijn specs,

Vriendelijke groeten,

Pim

Processor: Intel(R) Core(TM) i5 CPU 650 (dual core 3.2GHZ) gekoeld door coolermaster hyper tx3
Mobo: MSI P55-GD65 (MS-7583)
Ram: Kingston Valueram 1333mhz 2x2gb
Graphcart: XFX Radeon HD6870 Black Edition
Voeding 500W Corsair 80+bronze voeding
Opslag: 128gb Samsung 830 SSD/Hitachi nogwat 500gb harddisk 7200RPM

[ Voor 2% gewijzigd door pimmetjepom op 12-06-2013 08:54 . Reden: dxdiag zag mijn i5 als een quadcore. Terwijl het beestje toch echt een dual core is ]

• pimmetjepom
Niemand? Voorval doet zich de laatste tijd steeds meer voor. Het word echt vervelend :(

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Misschien een gekke. Heb je Malwarebytes Anti Malware toevallig draaien? Ik merk bij de achtergrond applicatie dat ik hetzelfde heb wanneer ik muziek afspeel.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• pimmetjepom
Nee. Avast antivirus. Iniedergeval thanks voor het meedenken :)

Verwijderd

probeer het is zonder virus scanner, schakel overbodige achtergrond programma's uit, doe een schijf opruiming en defragmenteerde de HDD eens mogelijk helpt het? Wat je ook nog kan proberen is de Intel chipset driver opnieuw te installeren en de BIOs te updaten van het moederbord. Overweeg ook een schone Windows installatie!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Heb je SMART-tests voor harddisk gedraaid? Een verrotte harddisk wil ook wel 's dit soort effecten geven.
Als je de netwerkkabel verwijderd, heb je het dan ook?
Kan je processen killen om uit te sluiten dat het daaraan ligt?
Zijn je video (en andere) drivers nog correct?

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:23

TommieW

Numa numa.

Ik heb hier ook een hele tijd last van gehad. Ver-schrik-kelijk irritant is dat.
Helaas kan ik mij niet meer goed herrinneren wat de oplossing was. Tot zo ver ik mij kan herinneren is het opgehouden na een nieuwe Windows installatie, en alle drivers opnieuw te downloaden van de website van de fabrikant.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• pimmetjepom
HDtune gedraait. Geen rare uitschieters. Gedefragmenteerd. Overbodige programma's uit geknald. Doet het nog steeds. Ik heb paar maanden geleden al clean install gedaan. Maar hij vertoont die stutter weer. Ik ga binnenkort maar weer ff de hele rottroep opnieuw installeren/drivers updaten enz.

Zou het hardwarematig nog iets anders kunnen zijn??

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wij zien deze symptomen redelijk vaak als er condensatoren bol gaan staan.

1 bepaald model waar wij mee werken heeft dit altijd. Stutter/lag/spontaan uitvallen/reboots

Je zou je condensatoren eens na kunnen kijken, of ze bol staan, komt er rotzooi uit etc.

• pimmetjepom
Thanks. Nu ga ik echt iets doms vragen. Maar waar zitten die condensatoren? En hoe zien ze er uit? :S

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:23

TommieW

Numa numa.

Ik heb geen idee welke condensatoren firebird_1979 bedoelt, maar waarschijnlijk bedoelt hij de condensatoren op je moederbord.
Een condensator ziet er ongeveer zo uit op je moederbord:
Afbeeldingslocatie: http://www.michaeljordan.nl/defecte%20condensatoren.png

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zijn sowieso niet elco's, die veroorzaken zoiets niet. Daarnaast zal het in dit geval sowieso dit niet kunnen zijn aangezien er geen elco's op zijn moederbord of videokaart te vinden zijn.

Je moet zoiets zoeken in een HDD, videokaart, moederbord of software/driver probleem.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 18:33
Eens met The Mask.
pimmetjepom schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:59:
Ik heb paar maanden geleden al clean install gedaan. Maar hij vertoont die stutter weer.
Is het na die herinstallatie eerst wel weg geweest? Zo ja dan kan je op de HDD na alle hardware uitsluiten.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Pagina: 1