Assasins Creed 3 niet te spelen onder Windows 8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 15:13
Ik heb een vreemd probleem. Ik heb sinds kort Windows 8 geïnstalleerd op mijn pc. Zover geen problemen en alles werkt zoals het hoort. Nu heb ik Assassins Creed 3 geïnstalleerd (legaal), maar deze is niet meer te spelen. Het spel lagt zo enorm dat ik rond de 10-15 FPS zit terwijl dit onder Windows 7 gewoon 50-60 was. Ik draai een Crossfire setup i.c.m. de laatste bèta drivers. Wat me opvalt is dat het Crossfire logo niet meer rechtsboven het scherm verschijnt tijdens het spelen waar dit onder Windows 7 wel het geval was. Het menu van het spel en het laadscherm zijn gewoon vloeiend en razendsnel, zodra het level begint zakt de framerate volledig in. Volgens het CCC performance monitor scherm doet mijn grafische kaart bijna niks tijdens het spel, af en toe schiet die naar 40% load en dan kan ik even 5-10 sec vloeiend spelen waarna die weer inzakt.

Wat ik al geprobeerd heb:

- Crossfire uitschakelen
- Wat trucs met Vsync in de .ini file van het spel
- Verschillende drivers waaronder nu de laatste Bèta
- Kleine overclock op de kaart zetten
- Settings aanpassen (heeft totaal geen effect, zelfs laagste resolutie krijg ik max 10-15 fps)

Zie mijn sig. voor mijn systeem, ik weet dat mijn graka's niet de nieuwste zijn maar ze konden onder Win7 het spel meer dan vloeiend spelen.

Heeft iemand ervaringen hiermee? Of heb ik pech en moet ik Windows7 weer erop zetten als laatste redmiddel.

-Update-

Ik speel nooit MP maar ik dacht kijk eens wat die daar doet, en ja hoor. In multiplayer is het spel weer gewoon perfect vloeiend...

[ Voor 4% gewijzigd door VulcanRaven op 11-06-2013 22:22 ]