Toon posts:

Internet Tmobile in de trein werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,
Sinds een aantal weken heb ik een (nieuwe) laptop, een Toshiba . Ik krijg er met geen mogelijkheid toegang toe tot het internet in de trein van tmobile mee. Ik connect steeds normaal, maar de toegang blijft ‘beperkt’. Heel snel gaat chrome automatisch naarwww.nstrein.ns.nl, en hij wil ook een proxy ophalen. Maar daarna is het wachten op de site…. En hopla, hij doet niets.

Dat ligt mijns inziens niet aan tmobile danwel de soms/vaak brakke verbinding in de trein, aangezien iedereen in mijn buurt in de trein op dat moment wel verbinding heeft. Ook met mijn iPhone krijg ik gewoon verbinding. De meeste antwoorden die ik eerder kreeg toen ik op elders vroeg, gingen namelijk hierover. Daar ligt het niet aan: ik heb nog nooit verbinding gehad met dit tmobile netwerk, terwijl alle andere netwerken prima werken.

Wat heb ik al geprobeerd?
• Alle updates van Windows update doorvoeren
• Nieuwe drivers van mijn realtek netwerkkaart
• Verschillende browsers
• Windows Firewall / McAfee virusscan en firewall e.d uitzetten
• Combinaties van deze.

Bij IE krijg ik nog de volgende melding:
If you see this, it means that both javascript and meta-refresh are not support by your browser configuration. Please click this link to continue to the original destination.

Daarna doet hij niets meer. Chrome doet helemaal niets; hij wil blijven connecten met www.nstrein.ns .nl, maar daarna niets.

Heeft iemand nuttige ideeën om tot een oplossing te komen? Alle serieuze hulp is welkom.

[b]Setup:[/b]
• Toshiba AMD A6-4400M APU met 4GB geheugen
• Windows 8 …
• Realtek RTL8723AE Wireless LAN 802.11n PCI-E NIC

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Probeer het eens als je met een Linux live CD (Knoppix of zo) opstart. Dan weet je of het software of hardware is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:32:
Probeer het eens als je met een Linux live CD (Knoppix of zo) opstart. Dan weet je of het software of hardware is.
Nooit van gehoord, maar ga het eens proberen. Dank.

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-11 18:52
Ik heb een soortgelijk probleem gisteren ondervonden maar dan met mijn android mediaspeler. Voorheen geen enkel probleem met de Opera browser maar nu krijg ik een melding dat ik Javascript moet inschakelen. Het apparaat komt niet verder dan dat die probeert de verbinding te leggen.