Hallo,
Ik heb recent een genexis glasmodem van de CAIWAY ontvangen, en probeer nu een netwerk werkend te krijgen waarbij ik zowel het IPTV signaal als het WAN signaal over 1 kabel probeer te sturen.
Mijn netwerk ziet er alsvolgt uit:
Glasmodem 2 uitgangen - WAN signaal
- IPTV signaal
De WAN gaat naar een router en vervolgens naar een Netgear GS105E switch.
De IPTV gaat naar dezelfde switch.
Vervolgens 1 kabel naar de volgende GS105E switch. Van uit deze switch gaat 1 kabel naar een desktop en een kabel naar de laatste GS105E switch waar vervolgens 1 kabel naar de IPTV gaat en 3 kabels naar apparaten in mijn netwerk.
Ik krijg het hele netwerk werkend met 2 VLANs. Maar wanneer ik mijn IPTV probeer te kijken krijgt het apparaat verbinding met DHCP van de provider en werkt alles behalve dat het beeldsignaal uiteindelijk niet door komt, lees ik kan alle opties gebruiken zoals uitzending gemist en video on demand maar zodra ik TV wil kijken zie ik alleen dat ik op een kanaal zit maar krijg geen beeld en geluid.
Wanneer ik direct een kabel leg tussen het modem en de IPTV werkt deze wel volledig.
De instellingen voor mijn switches zijn:
VLAN 10 - WAN
VLAN 20 - IPTV
Switch 1
VLAN 10 poort 1: untagged; poort 3 tagged
VLAN 20 poort 2: untagged; poort 3 tagged
poort eigenaar: poort 1 en 3 VLAN 10, poort 2 VLAN 20
Switch 2
VLAN 10 poort 1: tagged; poort 2: tagged; poort 3,4,5 untagged
VLAN 20 poort 1 tagged; poort 2 : tagged
Poort eigenaar: poort 1-5 VLAN 10
Switch 3
VLAN 10 poort 1 tagged; poort 3,4,5 untagged
VLAN 20 poort 2 untagged
poort eigenaar: poort 1,3,4,5 VLAN 10 poort 2 VLAN 20
Kan iemand mij helpen met te vertellen wat ik fout heb gedaan of zou moeten veranderen om deze werkend te krijgen.
thx
Jos
Ik heb recent een genexis glasmodem van de CAIWAY ontvangen, en probeer nu een netwerk werkend te krijgen waarbij ik zowel het IPTV signaal als het WAN signaal over 1 kabel probeer te sturen.
Mijn netwerk ziet er alsvolgt uit:
Glasmodem 2 uitgangen - WAN signaal
- IPTV signaal
De WAN gaat naar een router en vervolgens naar een Netgear GS105E switch.
De IPTV gaat naar dezelfde switch.
Vervolgens 1 kabel naar de volgende GS105E switch. Van uit deze switch gaat 1 kabel naar een desktop en een kabel naar de laatste GS105E switch waar vervolgens 1 kabel naar de IPTV gaat en 3 kabels naar apparaten in mijn netwerk.
Ik krijg het hele netwerk werkend met 2 VLANs. Maar wanneer ik mijn IPTV probeer te kijken krijgt het apparaat verbinding met DHCP van de provider en werkt alles behalve dat het beeldsignaal uiteindelijk niet door komt, lees ik kan alle opties gebruiken zoals uitzending gemist en video on demand maar zodra ik TV wil kijken zie ik alleen dat ik op een kanaal zit maar krijg geen beeld en geluid.
Wanneer ik direct een kabel leg tussen het modem en de IPTV werkt deze wel volledig.
De instellingen voor mijn switches zijn:
VLAN 10 - WAN
VLAN 20 - IPTV
Switch 1
VLAN 10 poort 1: untagged; poort 3 tagged
VLAN 20 poort 2: untagged; poort 3 tagged
poort eigenaar: poort 1 en 3 VLAN 10, poort 2 VLAN 20
Switch 2
VLAN 10 poort 1: tagged; poort 2: tagged; poort 3,4,5 untagged
VLAN 20 poort 1 tagged; poort 2 : tagged
Poort eigenaar: poort 1-5 VLAN 10
Switch 3
VLAN 10 poort 1 tagged; poort 3,4,5 untagged
VLAN 20 poort 2 untagged
poort eigenaar: poort 1,3,4,5 VLAN 10 poort 2 VLAN 20
Kan iemand mij helpen met te vertellen wat ik fout heb gedaan of zou moeten veranderen om deze werkend te krijgen.
thx
Jos