Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julos
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 19:46
Beste allemaal, ik heb een probleem met de externe monitor die ik aan mijn Macbook Air (editie 2011) heb aangesloten. Het gaat hierbij om een Samsung T240HD. De externe monitor laat een soort van screen tearing zien aan de onderzijde, zie foto. Dit is er altijd en dus niet alleen bij het scrollen. De CUDA update is inmiddels geïnstalleerd en heeft geen verschil gemaakt. De Macbook Air maakt connectie met de externe monitor via een HDMI-kabel. Ik heb Mac OS 10.8.4.

Volgens mij is het scherm misplaatst. Bovenaan lijkt het beeld verder te gaan in het niets, terwijl onderin dus deze soort 'tearing' voorkomt. Het is alleen zichtbaar bij een resolutie van 1920x1200. Bij 1080i of 1080p is er geen probleem, maar ik wil nou juist zo graag 1920x1200 gebruiken...

Op het internet heb ik gezocht naar verschillende oplossingen maar nog altijd geen juiste voor mijn probleem gevonden. Misschien dat ik op de verkeerde termen zoek? De refresh rate kan ik niet aanpassen bij de resolutie van 1920x1200.

Heeft iemand een idee/oplossing of is dit een bekend probleem zonder oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BMf8dMeCYAAxp7F.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:54
Van welke uitgang op je macbook maak je gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julos
iAdema schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:56:
Van welke uitgang op je macbook maak je gebruik?
De Thunderbolt-poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:54
Zou het kunnen dat het adaptertje van Thunderbolt - HDMI je bottleneck is? Zou zomaar kunnen dat deze niet hoger wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julos
iAdema schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:59:
[...]Zou het kunnen dat het adaptertje van Thunderbolt - HDMI je bottleneck is? Zou zomaar kunnen dat deze niet hoger wil...
Zou kunnen, het is geen officiële van Apple. Ik zal morgen eens een echte lenen van een collega, hopelijk is het dan opgelost. Ik had er totaal niet aan gedacht dat het aan die kabel kon liggen. >.< Thanks!