Toon posts:

Samsung Galaxy S3 binnen 2 weken na reparatie weer kapot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt: een maandje terug constateerde ik problemen met het scherm van mijn Samsung Galaxy S3. Het scherm leek niet meer scherp en ik moest het 'lichtbalkje' vol naar rechts zetten om scherp beeld te krijgen.
Uiteindelijk viel het scherm helemaal uit en ben ik op advies van de winkel waar ik 'em gekocht heb naar een Samsung Service Provider gegaan. Daar is na twee dagen ter plaatse een nieuw scherm geïnstalleerd.

Wel viel me direct op dat het achterklepje niet meer lekker aansloot. Thuis kwam ik er ook achter dat de telefoon nog maar moeilijk oplaadde. Ik kan mijn telefoon echter niet goed missen i.v.m. werk, dus heb ik deze problemen voor lief genomen.

Vorige week stopt het scherm er echter opnieuw mee (ik heb niet gezien op welk moment dat precies gebeurde). Ik ben toen weer naar een Service Center gegaan - deze keer op een andere locatie - en de medewerker aldaar vertelde dat het toestel deze keer opgestuurd zou worden 'omdat het nu echt gedaan was met het toestel'. Er moest volgens hem een nieuw moederbord in.

Nu, een week later, krijg ik van de reparateur een dikke vette rekening van 200 euro, ondanks dat het binnen de garantieperiode valt. Reden: het scherm zou kapot zijn gegaan door val-, stoot- of waterschade. Bijgevoegd is een onduidelijk plaatje met daarop een pijltje naar het veronderstelde krasje.

Ik steek er echter mijn hand voor in het vuur dat ik het toestel in die twee weken niet heb laten vallen. De dag nadat ik 'em van de eerste reparatie terugkreeg heb ik er (opnieuw) zo'n beschermhoes + sticker omheen gedaan en ik ben er verder netjes mee omgegaan.

Mijn opties zijn nu om 200 euro af te tikken, de telefoon ongerepareerd terug te nemen (maar wel 40 euro onderzoekskosten te betalen) of de telefoon daar te laten. Ik voel me een beetje belazerd. Wil mijn verhaal graag doen, maar bellen naar dit reparatiebedrijf kost 45 cent per minuut.

Het blijft natuurlijk hun woord tegen het mijne. Kan ik nog iets doen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:34

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De eerste fout die je al maakt is dat je het toestel kort na een reparatie weer aanbied bij een ander reparatie centrum, wanneer er weer hetzelfde defect optreed binnen een maand dan valt dat veelal nog onder de voorgaande reparatie. Daarnaast is dit niet jouw probleem, maar die voor jouw leverancier. Heb je bij de tweedemaal defect dit wel bij de leverancier gemeld? Jouw leverancier is namelijk ten alle rijden verantwoordelijk voor de reparatie, met andere woorden leggen het hun voor.

* _Dune_ snapt niet dat mensen zich altijd zo laten afschepen door de leverancier om het maar zelf te gaan regelen. Dit kan wel, maar dan wel in overleg met de leverancier dat zij de volle verantwoording blijven dragen, des noods op papier. Helemaal tel. co's en telefoon leveranciers zijn hier ergelijk iritant in. :-|

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/