Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Specifieke pop-up blocken via firefox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De volgende pop-up maakt gebruik van php/javascript dus ik denk dat dit hier moet.

Ik hebeen vraagje over firefox en pop-ups. in onderstaande zie je een voorbeeld van een popup die je niet wegkrijgt tenzij je klikt op 'Leave page'. Dit komt door on-before unload ofzo. Aangezien ik heb geleerd nooit te klikken op een dialoog-venster van een pop-up, waarom zou ik deze dialoog dan wel vertrouwen.

Een hacker kan best hetzelfde dialoogvenstertje nabouwen maar dan met een verassing onder de 'Leave Page' of niet?

EDIT: plaatje werkt niet omdat ik perse flash moet updaten. Ik plaats de url naar de spam: http://www.beurvoorbeginners.com
http://trendsystems.info/?id=153

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:15:
De volgende pop-up maakt gebruik van php/javascript dus ik dnek dat dit hier moet.

Ik heb twee vraagjes over firefox en pop-ups. in onderstaande zie je een voorbeeld van een popup die je niet wegkrijgt tenzij je klikt op 'Leave page'. Dit komt door on-before unload ofzo. Aangezien ik heb geleerd nooit te klikken op een dialoog-venster van een pop-up, waarom zou ik deze dialoog dan wel vertrouwen.
"Stay on page" lijkt mij een veilige optie als je niet bewust op een link hebt geklikt. Waarom zou je dit dialoogvenster niet vertrouwen? Wat zou er in het ergste geval kunnen gebeuren?
Een hacker kan best hetzelfde dialoogvenstertje nabouwen maar dan met een verassing onder de 'Leave Page' of niet?
Zoals? Wat zou hij/zij volgens jou zoal kunnen doen dan?

Verwijderd

Topicstarter
Malware installeren?

Wellicht waren mijn zorgen niet helder genoeg geuit in de op.

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:50:
Malware installeren?

Niet zonder misbruik te maken van een lek in je browser of een lek in een browser plugin. En als je daar naar gaat kijken dan zijn er minder opvallende manieren dan een irritante popup om een drive-by infectie plaats te laten vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door R4gnax op 11-06-2013 22:07 ]

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:50:
Malware installeren?

Dan moet je gewoon de stekker uit je internet (niet uit ons internet! :+) trekken, je computer uitzetten, en boeken gaan lezen ofzo.

Als iedere klik volgens jou een wezenlijk gevaar op malware is, dan weet ik het ook niet meer. Een beetje vertrouwen in je browser kan geen kwaad.

日本!🎌