Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Offline sync alleen verschillen met index

Pagina: 1
Acties:

• knifto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-11 14:00
Ik zit met een vraagstuk en weet niet goed waar ik deze moet plaatsen.

Ik wil een synchronisatie doen tussen twee locaties. Voor het gemak locatie A en locatie B.

Locatie B is niet verbonden met internet.

Ik wil data spiegelen van locatie A naar locatie B.
Een initiële kopieslag is reeds gedaan. De data is nu hetzelfde op locatie A en locatie B.

Echter als ik nu de wijzigingen wil doorvoeren die ik op locatie A heb gedaan, is dat alleen mogelijk door een 1:1 kopie van de data mee te nemen van locatie A naar B en daar de sync te laten lopen, echter is geen enkel draagbaar medium groot genoeg voor een 1:1 kopie, maar wél voor alleen de wijzigingen.

Ik begrijp, dat als je zoiets wilt, eerst een soort index met hashes gemaakt moet worden op locatie B, voor de vergelijking....

Iemand een idee hoe ik dat ga aanpakken?
(reeds bestaand tooltje, iets ontwikkelen, etc?)

• markjans83
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11 18:33
Ik neem even aan dat het gaat om bestanden die je wilt synchroniseren. En nu je de initiele kopieslag gedaan hebt, dat je nu alleen je wijzigingen van locatie A naar locatie B wilt brengen. Dat zijn dus alle gewijzigde bestanden.

Werk je onder Windows? In het bestandssysteem van Windows (Fat32, maar ook NTFS) krijgen gewijzigde bestanden automatisch het archief-vlaggetje. Als je die na je initiele kopieslag reset (even een scripje maken die het attrib commando recursief uitvoert), dan kun je daarna gewoon een ZIP of RAR programma gebruiken. Hier zit overal wel standaard een vinkje in die alleen bestanden met het archief-vlaggetje meeneemt, en dit vlaggetje meteen reset. Je ZIP/RAR bestand kun je dan op je draagbare medium zetten en op locatie B uitpakken en overschrijven.

Alleen weet je nu niet of er bestanden verwijderd zijn op locatie A. Ik weet niet of dat erg is?

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

"Incremental" is het toverwoord hier.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• knifto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-11 14:00
markjans83 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:14:
Ik neem even aan dat het gaat om bestanden die je wilt synchroniseren. En nu je de initiele kopieslag gedaan hebt, dat je nu alleen je wijzigingen van locatie A naar locatie B wilt brengen. Dat zijn dus alle gewijzigde bestanden.

Werk je onder Windows? In het bestandssysteem van Windows (Fat32, maar ook NTFS) krijgen gewijzigde bestanden automatisch het archief-vlaggetje. Als je die na je initiele kopieslag reset (even een scripje maken die het attrib commando recursief uitvoert), dan kun je daarna gewoon een ZIP of RAR programma gebruiken. Hier zit overal wel standaard een vinkje in die alleen bestanden met het archief-vlaggetje meeneemt, en dit vlaggetje meteen reset. Je ZIP/RAR bestand kun je dan op je draagbare medium zetten en op locatie B uitpakken en overschrijven.

Alleen weet je nu niet of er bestanden verwijderd zijn op locatie A. Ik weet niet of dat erg is?
Dat is wel een probleem ja, een rename zou dus een nieuw, plus het oude bestand opleveren.
De 'deletes' op locatie A dienen dus ook op locatie B uitgevoerd te worden. Eigenlijk een robocopy /MIR maar dan offline en remote locatie!