Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop, 1000,- max. Goede specs. Ervaring?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen :)

Ik ben opzoek naar een laptop, alleen kom er niet helemaal uit. Veel laptops die ik vind die aan mijn specificaties voldoen hebben achteraf een slechte recensie of een naar mijn mening slecht merk.

- Max 15,6 inch
- i5/8gb ram of i7 met 6gb ram+
- 500gp opslag
- Windows 8
- tot 1000,-
- Geen acer

Iemand die ervaring heeft met een laptop met deze specs?
Zoja, bevalt hij? :)

Met vriendelijke groet,

Thomas

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10 12:36
Misschien moet je even aangeven waarvoor je de laptop gaat gebruiken?
Is het voor je studie (en wat voor studie), reis je er veel mee? Etc.

En de belangrijkste requirement voor je laptop ben je denk ik vergeten: een scherm met een hoge resolutie van minimaal 1600x900, dat is naar mijn mening veel belangrijker dan een i7.

Als je veel reist met je laptop is het handig om een wat kleinere (~14") te nemen, en een SSD in je laptop helpt ook heel erg bij het opstart proces.

Maar goed, als je aangeeft waarvoor je je laptop gaat gebruiken kunnen we je beter helpen.

• pascal-drewes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:20
Ikzelf heb een Asus K53SV. (i5 2410M, Nvidia GT540M)
Zij héle goeie laptops!
Heb h'm dan ook nog geüpgrade naar 8GB ram en een 256 GB samsung SSD.
Werkt héél snel i.c.m. bijvoorbeeld windows 8!

Edit (20:13):
SSD + Ram kostte mij €200, laptopt zelf volgens mij rond de €700 weet het niet meer zeker.

[ Voor 21% gewijzigd door pascal-drewes op 11-06-2013 20:13 ]

Drenthe, geschakelde woning bj. 1981, 107m2, kruipruimte nageisoleerd, origneel dubbelglas, 6x radiator 19kW@70/55/20, beneden 10x heatfan 5 pro, Tado, Remeha Calenta 28C, Quatt (15-02-2024), 10x Sunpower 390W op Zuid, SMA SB 3.6

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste Timson en Pascal, Bedankt voor jullie reacties :)

Ik ga hem gebruiken voor studie. Aangezien ik meerdere virtuele machines tegelijk moet laten draaien is het een must dat hij een beetje goed is.
Schermresolutie moet wel degelijk zijn, maar aangezien ik niet zoveel game is dat niet een musthave.

Ik zal die asus eens bekijken :) Heb er nu ook 1, en ben er wel tevreden over

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10 12:36
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:17:
Ten eerste Timson en Pascal, Bedankt voor jullie reacties :)

Ik ga hem gebruiken voor studie. Aangezien ik meerdere virtuele machines tegelijk moet laten draaien is het een must dat hij een beetje goed is.
Schermresolutie moet wel degelijk zijn, maar aangezien ik niet zoveel game is dat niet een musthave.

Ik zal die asus eens bekijken :) Heb er nu ook 1, en ben er wel tevreden over
Schermresolutie is echt niet alleen belangrijk voor games!
Als je meerdere vensters naast elkaar open wilt hebben moet je echt voor een 1080p scherm gaan!
Dat is echt veel belangrijker dan een i7 etc., daarbij moet ik wel zeggen dat een i7 wel handig is als je een VM wilt gaan draaien, maar ook een SSD en 8gb of meer geheugen is dan een must.

Als ik dan kijk kom je uit op de volgende laptops:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (MBG3DMH)
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2BMH

Of je kunt een Asus uit de N56 serie (http://tweakers.net/product/316388/asus-n56-series-vz/) kopen en er een SSD bij plaatsen.

Als ik je een tip mag geven: koop NIET de Asus K53SV! Het scherm is echt WAARDELOOS, je kunt beter iets meer betalen zodat je er veel meer plezier van hebt.

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:28
Ik zou inderdaad ook naar de Asus N56 serie kijken en dan eventueel de cd/dvd speler/brander vervangen voor een caddy met SSD. De lenovo is ook een goede optie, deze is vergelijkbaar met de asus. Mijn voorkeur gaat uit naar de asus maar dat is meer een gevoel dan dat ik kan bewijzen dat die beter is.
Pagina: 1