Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje betreft een telefoon die ik onlangs heb besteld. Een vriend van me gaf me laatst eens een lijstje met daarop een aantal goeie, goedkope android smartphones uit China. Onder andere de Goophone x7 dus. Eerder had ik al gelezen dat lightake.com een site is waarbij bijna nooit problemen waren, dus daar heb ik die dan ook besteld.
Toen ik hem thuis kreeg was het blik, waar de telefoon in zat, een beetje beschadigd; hij was zeer ingedeukt aan een kant. Aan de telefoon zelf leek verder niks mis te zijn, maar toen ik hem eens goed bekeek leek het alsof het scherm niet helemaal goed vast zit. Als het scherm aan is dan zie je aan de zijkant van het scherm namelijk licht komen. Weet iemand iets wat ik hieraan kan doen om dat te verhelpen?
Ook staat bij die verbindingsstreepjes de hele tijd een R. Ik neem aan dat dat betekent dat hij aan het roamen is, maar ik vraag me af waarom.. Ik heb gewoon een Nederlandse sim kaart en met m'n vorige telefoon had ik hier ook gewoon bereik. Het handmatig instellen van een netwerk zorgt er ook niet voor dat die R weggaat en eerlijk gezegd wil ik ook geen hoge telefoonrekening krijgen.. Heeft iemand hier misschien nog een oplossing voor?

Alvast Heel erg bedankt!

TLDR: Hoe krijg ik het scherm vast en mijn telefoon van roaming af?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:20
Welke provider heb je? mvno's ( providers zonder eigen netwerk) roamen bij bv kpn of Vodafone.
Het ligt vervolgens aan het toestel of het als binnenlands toegestaan roamen gezien wordt of niet

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Telfort

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als je scherm echt 'los' zit kun je hier zelf weinig aan doen en heeft 'ie gewoon schade. Het kan ook zijn dat je last hebt van backlight bleeding. Bij beiden kun je weinig doen dan het toestel terug sturen en laten repareren, maar aangezien het een chinees toestel betreft wordt het accepteren denk ik. Telfort maakt gebruikt van het KPN netwerk vandaar dat er een R staat het ligt aan het toestel wat hij nog meer aangeeft het kan zijn dat 'ie alleen R aangeeft maar ook R met G of H. Pas als je de NL grens overgaat betaal je extra, daarbinnen niet en staat R dus gewoon voor Roaming. Woon je toevallig dicht bij een grens? Het kan zijn dat het 'buitenlands'' signaal dan sterker is dan die van je eigen. Je moet handmatig de APN instellingen van KPN invoeren.

Het kan voorkomen dat u een R in uw beeldscherm ziet, terwijl u in Nederland bent. Dit kan komen doordat u dichtbij de grens bent en de dekking van het buitenlandse netwerk sterker is. Hier worden extra kosten voor berekend.
Stel handmatig het KPN-netwerk in als u binnen Nederland een ander netwerk dan NL KPN of Telfort in uw beeldscherm ziet staan. Zo voorkomt u dat u kosten maakt voor bellen in het buitenland. Ga hiervoor naar de toestelinstructies, selecteer uw toestel en kies het onderwerp Buitenland. Hier wordt uitgelegd hoe u een ander netwerk kunt selecteren.
Roamen op het KPN-netwerk?
Het is niet erg als u op het netwerk NL KPN bent aangemeld en een R in uw beeldscherm ziet. U betaalt dan geen kosten voor bellen in het buitenland. Het is bij de meeste toestellen niet mogelijk om deze melding (de R van roaming) uit te schakelen.

Telfort

[ Voor 47% gewijzigd door benbaba op 11-06-2013 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
okee, nouja ik zit in Friesland, rond Dokkum. Vrij ver van de Duitse grens dus dat zal het niet zijn denk ik..
Dus ik neem aan dat het dan gewoon KPN netwerk o.i.d. is. Echter moet ik nog 2/3 sms'jes ontvangen die dus nooit aangekomen zijn.. En kan ik mijn mobiel internet wel gewoon gebruiken nu dan?

betreft het scherm, dit is het: http://i762.photobucket.c...x261/gamernl/DSC00792.jpg
die witte streep komt volgens mij van achter het beeldscherm vandaan, dan zie je een dunne zwarte streep, dat is de zijkant van het scherm en dan zie je gewoon mijn bureaublad-ding..

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Wat is je vraag? Mobiel internet kan gewoon als je je AP hebt ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
of dit te repareren valt: http://i762.photobucket.c...x261/gamernl/DSC00792.jpg aangezeien die witte streep die je ziet volgens mij van onder het beeldscherm vandaan komt..
Pagina: 1