Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• EpicPuma
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-01-2022
Hallo medemens,

Ik heb ongeveer 2 maanden geleden een nieuw abbonement afgesloten bij hi. Ik heb bij dat abbonement voor de Sony Xperia Z gekozen omdat de verkoper had verteld dat het new-gen is en allemaal blablabla. Maar nu zit ik met een probleem. Toen ik de telefoon kocht vroeg ik aan de medewerker of ze ook een hoesje hadden. Meneer heeft toen duidelijk tegen mij gezegd: "Is niet nodig telefoon is stoot en krasvrij." Maar nu 2 maanden verder zit mijn hele telefoon onder de krassen en op het beeldscherm zelf zitten nog van de kappote pixels. Wat moet ik nu doen? Kan ik gewoon naar de winkel gaan en vragen om een nieuwe telefoon?

Cheers

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Je hebt zelf verantwoordelijkheid naar je telefoon toe, krassen zonder hoesje komen er nu eenmaal op, dat had je kunnen weten, het beeldscherm is niet voorzien van een diamanten beschermlaag. Als het goed is zit er door Sony standaard al een beschermlaagje op, die schijn je eraf te kunnen halen, zal op youtube vast wel een filmpje te vinden zijn over hoe je dat moet doen.

Pixel defecten naar mijn weten zijn 3 pixels een reden of de telefoon aan te bieden bij Sony voor een reparatie.
EpicPuma schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:30:
Hallo medemens,

Ik heb ongeveer 2 maanden geleden een nieuw abbonement afgesloten bij hi. Ik heb bij dat abbonement voor de Sony Xperia Z gekozen omdat de verkoper had verteld dat het new-gen is en allemaal blablabla. Maar nu zit ik met een probleem. Toen ik de telefoon kocht vroeg ik aan de medewerker of ze ook een hoesje hadden. Meneer heeft toen duidelijk tegen mij gezegd: "Is niet nodig telefoon is stoot en krasvrij." Maar nu 2 maanden verder zit mijn hele telefoon onder de krassen en op het beeldscherm zelf zitten nog van de kappote pixels. Wat moet ik nu doen? Kan ik gewoon naar de winkel gaan en vragen om een nieuwe telefoon?

Cheers

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 18:44

hostler

Yeahhh dude!

EpicPuma schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:30:
Hallo medemens,

Cheers
No offence, maar een kras is gebruikersschade... Plat gezegd: Had je er maar beter voor moeten zorgen. Qua dode pixels heb je uiteraard gewoon garantie. Via de shop of via Sony.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ehm, wat denk je zelf? Wellicht dat je bij de 1e krassen nog iets had kunnen vragen, maar als dat ding nu echt onder de krassen zit dan ben je veel en veels te laat (als je al ergens aanspraak op kon maken).

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Je weet dat er standaard op de Xperia Z screenprotectors zitten?
Dus die krassen zitten op de protectors, niet op het glas ;)

Wear Sunscreen!

• Fixio
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-10 10:50
Probeerde anders is nog met een pixel test die pixels weer te activeren. Genoeg apps die dat kunnen doen.

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

De krassen op de Xperia Z zitten, zoals hier boven al vermeld, op de screenprotector. Deze screenprotector is eigenlijk een anti-shatter sheet; moet vookomen dat het glas barst.
Het glas kan zelf wel beter tegen krassen, maar is niet barstbestendig ;)

Dode pixels / vastzittende pixels kan je wel mee teruggaan als je er 2 of meer hebt. Ik heb er zelf 2; aan de rand links onder en rechtsboven in de hoek; van allebei helemaal geen last en dus ook niet de moeite waard. Dit is natuurlijk echter geheel afhankelijk van de plek waar de dode pixels zich bevinden.

www.ping-win.nl

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Rye schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:33:
Dode pixels / vastzittende pixels kan je wel mee teruggaan als je er 2 of meer hebt.
Dit is uiteraard wel afhankelijk van de staat van de rest van de telefoon, als dat ding echt compleet onder de krassen zit en wat putjes heeft zitten exact boven de dode pixels dan heb je gewoon pech.

Als ik de beschrijving zo lees dan krijg ik het gevoel dat de telefoon lijkt op mijn 5 jaar oude wegwerptelefoon (vol met krassen en butsen etc).
Zoals ik al zei, bij de eerste krasjes kan je redelijk moeiteloos terug gaan, maar vanaf een bepaald moment wordt het toch wel een heel erg moeilijk verhaal omdat ze dan gaan zeggen dat alles komt door onzorgvuldige omgang.
Pagina: 1