Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• kramer65
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 15:08
Lieve tweakers. Al jaren krijg ik zo af en toe weer eens de behoefte om mijn internet gebruik te anonimiseren. Met het uitkomen van de NSA verzamelwoede werd dit onderwerp weer erg actueel, en met de uitspraak "je mag pas zeuren als je er iets aan doet" in mijn achterhoofd wil ik nu van mijn gmail adres af. Ik heb dus inmiddels een email adres op mijn eigen domein waarvan ik de mails nu mbv thunderbird kan lezen op mijn pc. Nu probeer ik een oplossing te vinden voor het lezen van mijn mail op mijn telefoon.

Nou zijn er meerdere email clients, maar wat mij verbaasd is dat ik er geen enkele kan vinden die emails als een conversatie weergeeft (zoals bijvoorbeeld gmail doet). Ik heb inmiddels Aqua Mail, MailDroid, K-9 Mail, Kaiten Mail en jMail geprobeerd, en vragen gesteld op Stackexchange en het Ubuntu Forum (laatste is een beetje ongerelateerd, maar gezien iedereen daar altijd zo behulpzaam is heb ik het maar geprobeerd). Maar nergens kan ik dus een email app vinden met conversation view. Ik heb bijna het gevoel dat ik iets over het hoofd zie. Er zijn er wel die claimen een "threaded view" te hebben, maar dat is wat anders. Die laten alle inkomende mails zien van hetzelfde onderwerp, maar missen mijn eigen emails ertussendoor.

De hamvraag luidt dus: weet iemand een Android app met conversation view (à la gmail)? Ik heb het liefst open source, maar als het een goede app is wil ik daar ook best wat voor betalen..

ps. Ik hoop niet dat dit onderwerp verzandt in een "je bent paranoia" en "zet je alu-hoedje eens af"-discussie. Als je het niet met me eens bent, prima, maar ik ben gewoon op zoek naar een email app.. :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zo te zien kan Touchdown HD voor Exchange (Android) het, weet alleen niet hoe goed die het doet voor meerdere accounts. Ook niet gratis (iets van €15), maar zeer de moeite waard, het is Outlook voor de telefoon.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• kramer65
Dank voor de tip. Helaas lijkt Touchdown alleen voor exchange te zijn, waar ik gebruik wil maken van IMAP. En volgens deze pagina (onderaan) ondersteunt Touchdown geen IMAP..

Iemand toevallig nog een andere tip?

[ Voor 10% gewijzigd door kramer65 op 11-06-2013 15:58 ]

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:30
kramer65 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:44:
Ik heb het liefst open source, maar als het een goede app is wil ik daar ook best wat voor betalen..
Free as in speech is NIET hetzelfde als Free as in beer
Dus Open Source is niet per definitie gratis.
Wikipedia: Gratis versus libre

• kramer65
bas-r schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:01:
[...]

Free as in speech is NIET hetzelfde als Free as in beer
Dus Open Source is niet per definitie gratis.
Wikipedia: Gratis versus libre
Dat weet ik (zie deze eerdere reactie van mijzelf.. ;) ). Het was meer om aan te geven dat ik niet op een gratis app zit te hameren. Het liefste heb ik natuurlijk een open source gratis app :), maar als er niet anders is, dan is een open source betaalde app, een propriëtaire gratis app, of zelfs een propriëtaire betaalde app prima.

oh, en ps: waarom het verwarrende Engelse woord "free" nemen, als je ook gewoon kan zeggen "gratis of vrij"?