Onlangs voor een ruime week weer eens met een auto richting Noorwegen vertrokken. Mijn moeder komt er vandaan, en als kleine jongen gingen ik met de familie elke 2 jaar wel met de auto / boot die richting in. Sinds ik een jaar of 18 was, heb ik dit echter niet meer gedaan en ben überhaupt niet zoveel naar Noorwegen gegaan, behalve een enkel familiebezoekje hier en daar.
Gelukkig nu dus in een kleine 10 dagen een rondje gemaakt vanaf hier, via Denemarken (Legoland!), Zweden (alleen doorreis) naar Noorwegen, om in Oslo bij familie te eindigen en lekker met de boot terug te komen. Lang autorijden zit er voor mij helaas niet in, dus het overgrote deel van het chauffeurswerk heb ik aan vrienden overgelaten, wat natuurlijk wel wat voordelen biedt als het om het genieten van het uitzicht gaat
Als tegenprestatie maar een beetje tolk gespeeld
Veel (prachtigs) gezien in korte tijd, maar daardoor ook relatief kort op elke locatie geweest. Het was meer een verkennende vakantie, om notities te maken voor een langere trip later zeg maar
. Er was ook een lieve kleine meid mee, dus we hebben ons redelijk beperkt tot de goed begaanbare paden, en zijn nergens echt de bergen ingedoken oid. Dat heb ik wél erg gemist, vond het wandelen door de bossen, bergen en beekjes altijd héérlijk! Maar goed, genoeg gelul, daar komen jullie niet voor natuurlijk
. Bij dezen dus mijn eerste poging tot een testcase.
1.

Hemsedalsvegen by Sjekster, on Flickr
2.

Hemsedalsvegen, Norway by Sjekster, on Flickr
3.

Waterfall near Stalheimskleiva by Sjekster, on Flickr
4.

Second Waterfall near Stalheimskleiva by Sjekster, on Flickr
5.

Stalheimskleiva by Sjekster, on Flickr
6.

Stalheimskleiva, Norway by Sjekster, on Flickr
7.

Stream at the foot of Waterfall by Sjekster, on Flickr
8.

Waterfall by Sjekster, on Flickr
9.

Vøringsfossen, Norway by Sjekster, on Flickr
10.

Haugastølvegen, Norway by Sjekster, on Flickr
11.

Haugastølvegen, Norway by Sjekster, on Flickr
Als kleine bonus:
12.
Gelukkig nu dus in een kleine 10 dagen een rondje gemaakt vanaf hier, via Denemarken (Legoland!), Zweden (alleen doorreis) naar Noorwegen, om in Oslo bij familie te eindigen en lekker met de boot terug te komen. Lang autorijden zit er voor mij helaas niet in, dus het overgrote deel van het chauffeurswerk heb ik aan vrienden overgelaten, wat natuurlijk wel wat voordelen biedt als het om het genieten van het uitzicht gaat
Veel (prachtigs) gezien in korte tijd, maar daardoor ook relatief kort op elke locatie geweest. Het was meer een verkennende vakantie, om notities te maken voor een langere trip later zeg maar
1.

Hemsedalsvegen by Sjekster, on Flickr
2.

Hemsedalsvegen, Norway by Sjekster, on Flickr
3.

Waterfall near Stalheimskleiva by Sjekster, on Flickr
4.

Second Waterfall near Stalheimskleiva by Sjekster, on Flickr
5.

Stalheimskleiva by Sjekster, on Flickr
6.

Stalheimskleiva, Norway by Sjekster, on Flickr