MacBook Pro 13" mid 2010 blijft vastlopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maccert123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:03
Beste mensen, na een tijdje anoniem dit forum gevolgd te hebben heb ik zojuist dit account aangemaakt om deze vraag te kunnen stellen :)

Ik ben in het bezit van een MacBook Pro 13" mid 2010, welke ik een tijdje geleden geupgrade heb naar Mountain Lion. Tot zover geen probleem, totdat ik een kleine twee weken geleden programmaatjes als GeekTool en Cocktail geïnstalleerd heb, gewoon om even te kijken welke aanpassingsmogelijkheden er dan ontstaan en er een beetje mee te spelen. Vanaf dat moment blijft gehele systeem letterlijk elke 15 minuten een seconde of 10-15 hangen, erg irritant..

Omdat ik natuurlijk het vermoeden had dat dit probleem veroorzaakt wordt door de installatie van deze programma's heb ik deze weer gedeïnstalleerd, maar deze actie heeft helaas geen effect gesorteerd..

Heeft iemand van jullie wellicht ervaring met dit probleem, of weet een oplossing?

Bijvoorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Maccert123 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:52:
Beste mensen, na een tijdje anoniem dit forum gevolgd te hebben heb ik zojuist dit account aangemaakt om deze vraag te kunnen stellen :)
Zeg dat maar tegen de NSA :+
Ik ben in het bezit van een MacBook Pro 13" mid 2010, welke ik een tijdje geleden geupgrade heb naar Mountain Lion. Tot zover geen probleem, totdat ik een kleine twee weken geleden programmaatjes als GeekTool en Cocktail geïnstalleerd heb, gewoon om even te kijken welke aanpassingsmogelijkheden er dan ontstaan en er een beetje mee te spelen. Vanaf dat moment blijft gehele systeem letterlijk elke 15 minuten een seconde of 10-15 hangen, erg irritant..

Omdat ik natuurlijk het vermoeden had dat dit probleem veroorzaakt wordt door de installatie van deze programma's heb ik deze weer gedeïnstalleerd, maar deze actie heeft helaas geen effect gesorteerd..

Heeft iemand van jullie wellicht ervaring met dit probleem, of weet een oplossing?

Bijvoorbaat dank!
Heb je ook al een echte uninstall tool gebruikt? Als je ze alleen wegsleept naar de prullenbak blijven er nog gegevens staan en ook tweaks die je wellicht hebt doorgevoerd die dit gedrag veroorzaken.

De makkelijkste maar waarschijnlijk voor jou irritantste oplossing is om Mountain Lion even opnieuw te installeren..

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maccert123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:03
Ha ja daar heb je wellicht een punt :+

Ik heb beide programma's verwijderd met CleanMyMac, dus eerlijk gezegd ga ik er vanuit dat de deïnstallatie succesvol verlopen is..

Ik ga nog eens even wat mapjes doorlopen en kijken of daadwerkelijk alle gerelateerde bestanden verwijderd zijn.

Bedankt voor je reactie in ieder geval! :)