Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik werk als onderwijs assistent op invalbasis. Er is helaas erg weinig werk in die branch, maar gelukkig heb ik wel bijna fulltime kunnen werken het afgelopen jaar. Nu komt de schoolvakantie eraan en zou ik 2 maanden zonder werk komen te zitten. Ik heb er alles aan gedaan om werk te vinden voor in die twee maanden, maar dat is niet gelukt.

Van iemand in mijn omgeving hoorde ik over de mogelijkheid om een uitkering aan te vragen voor die twee maanden. Ik heb gebeld met de onderwijsbond en gezocht op internet, maar het is mij niet geheel (totaal niet) duidelijk geworden of ik daar ook recht op heb.

Weet iemand hier een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:27

St@m

@ Your Service

Het UWV?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Als je voldoet aan de eisen heb je recht op een WW uitkering.
Let wel dat je dan beschikbaar moet zijn voor de arbeidsmarkt en voor vakantie toestemming van het UWV moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-08 13:18
Er bestaat de bijstands- en er bestaat de werkloosheids uitkering, de kans is groot dat je voor een van beide in aanmerking komt. Voor beide heeft de overheid uitgebreide lijsten met voorwaarden op internet.

Als ik google op bijstand vind ik bijvoorbeeld:
Overheid over eisen voor bijstand.

En als ik google op werkloosheidsuitkering rijksoverheid, vind ik:
Overheid over eisen voor werkloosheids uitkering.

Wel veel leeswerk en veel regeltjes die je moet uitzoeken, maar ze geven het geld niet gratis aan iedereen weg ;) Voor de bijstand geldt dat je er pas recht op hebt vanaf het moment dat je het aanvraagt (voor de WW weet ik dit niet), dus je krijgt dit niet met terugwerkende kracht.

Sterkte!

[ Voor 10% gewijzigd door Cerebriform op 11-06-2013 14:53 . Reden: toevoeging over geen terugwerkende kracht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:55
Je kan gewoon WW aanvragen.
Moet je natuurlijk wel aan de verplichtingen voldoen. Dus actief zoeken naar werk en beschikbaar zijn (dus geen vakantie boeken).

In het begin van de WW hoef je wel alleen te zoeken naar werk in je eigen sector en ben je niet verplicht om alles aan te nemen.
Later (bijstand) zijn ze een stuk strenger en moet je in principe alles aannemen. Maar hopelijk is de zomervakantie tegen die tijd al lang afgelopen.

TheS4ndm4n#1919