Windows 7 3 pack upgrade hoeveel licenties nog beschikbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durango
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05-2023
Hallo mede Tweakers,

Een hele tijd geleden heb ik een windows 7 upgrade pack gekocht voor 3 pc's

1ste windows 7 licentie is op me oude pc geinstalleerd

2e is op me laptop komen te staan

de 3e staat mogelijk op me nieuwe pc die nog geen week oud is. Maar dat weet ik dus niet zeker omdat ik sommige onderdelen over heb gezet van de oude pc (1ste licentie).

De onderdelen die ik over heb genomen zijn van me oude (1ste) pc zijn:

Behuizing
2x dvd-rom branders
ssd samsung 830
voeding
fan controller

Heeft iemand een idee waar ik kan zien of er nog een licentie beschikbaar is van de 3 windows 7 upgrade pack?

Ik wil me oude pc aan iemand geven maar wel compleet met windows 7 erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit is geheel afhankelijk van het licentietype dat je upgradepack uit bestaat. Dit is logischerwijs retail en dat betekend dat je de licentie naar een ander systeem mag verhuizen. De 3-pack betekend dat je niet meer dan 3 systemen tegelijk mag voorzien van deze upgrade. Let ook heel goed op, een upgrade vereist een vorige versie van Windows om legitiem te zijn. Als je een van je upgrade licenties wilt gebruiken op je nieuwe systeem, moet je wel een oudere versie hebben die er op mag en kan. Je mag 'm niet zomaar kaal installeren.

Dat je een paar componenten hebt overgezet maakt niets uit, je licentie hangt voornamelijk aan moederbord+CPU combinatie. Voeding en fancontroller hebben helemaal geen invloed op de activatie, en de DVD stations doen ook niet veel. De SSD enkel als Windows erop staat, maar dat is logisch, want die ergens anders in, is gelijk andere mobo+CPU.

Of het kan is een heel ander verhaal. Om het legitiem te hebben/maken, heb je dus een oudere licentie nodig voor je upgrade.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je hebt 2 licenties lopen dus.

gewoon proberen dus, als het niet werkt bel je ms voor een responise op je challenge code. klaar

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durango
@ Hero of Time,

Dat weet ik als ik een schone installatie doe zet ik er altijd weer vista op en dan upgraden en vervolgens Windows.old verwijderen.

@ fish,

Heb er 3 lopen oude pc, laptop, nieuwe pc.

Maar denk dat het gaat lukken Hero of Time schreef dat het aan de mobo en cpu word gekoppeld wist ik niet en daar staat de aller eerste licentie al op.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Volgens mij is het niet noodzakelijk om WIndows Vista eerst te installeren, maar moet je de installatieschijf in de buurt hebben en deze in je drive stoppen als er om wordt gevraagd. Probeer 't iig eerst even, scheelt je namelijk Vista installeren ;).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De w8 upgrade kun je iig zonder extra cd installeren (rearm truck)

en w7 http://www.mydigitallife....r-empty-blank-hard-drive/ he dat lijkt wel heel erg op die van w8 upgrade :P

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 11-06-2013 20:08 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durango
Dat wist ik niet scheelt me een hoop tijd, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

fish schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:07:
De w8 upgrade kun je iig zonder extra cd installeren (rearm truck)

en w7 http://www.mydigitallife....r-empty-blank-hard-drive/ he dat lijkt wel heel erg op die van w8 upgrade :P
Dat gaat bij Windows 7 Upgrade ook probleemloos, het aanpassen van een register-instelling is voldoende om een schoon geïnstalleerde Upgrade uitvoering te kunnen activeren. Een installatie van een ander OS kan zo achterwege blijven. Ik heb een soortgelijk pakket in huis (Windows 7 Upgrade FamiliePack - 3 users). Ik heb dit elke keer alleen maar schoon op een systeem gezet en na aanpassing van het register keurig kunnen activeren. Doe je de aanpassing niet dan volgt de bekende foutcode die betekent dat er een upgrade licentie op een leeg medium is geïnstalleerd.

Testing, one, two ...

Pagina: 1