dell weigert garantie omdat hdd verwijderd is geweest

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-10 16:41
hallo,

vandaag heb ik het volgende probleem gekregen bij dell. een klant van mij had zijn laptop naar mij gebracht met hardeschijf problemen. de diagnostiek tool van dell gaf aan probleem met hardeschijf error code 7. aangezien de klant hier belangrijke bestanden had op staan die hij niet graag wou verliezen heb ik dus de laptop open gemaakt het is een dell inspiron N5050 hier een filmpje van hoe de harde schijf te verwijderen is http://www.youtube.com/watch?v=lurxEeZkBhg

hardeschijf er uit gehaald en bleek alleen nog maar Read errors te geven op mijn pc en de parties weren enkle minuten weer gegeven als RAW data maar veder niet te benaderen. dus ik hier na dell gebeld dat de harde schijf defect is. zeggen ze bij dell jah een klant mag nooit zelf de harde schijf er uit halen dan vervalt de garantie geheugen mag wel vervangen worden maar de hardeschijf echt niet.

ik zeg jah en als ik hem direct had op gestuurd dan was de klant sowieso zijn bestanden kwijt. word mij verteld als u hem opstuurt dan gaan wij de hardeschijf vervangen en kunt u als u dat wilt de oude hardeschijf terug kopen om te kijken als u de gegevens er nog af kunt halen. dit slaat toch helemaal nergens op.

omdat ik dus de gegevens van mijn klant probeer veilig te stellen is de garantie weg. echt waar heb bij veel merken garantie dingen gehad maar dit was de eerste keer bij del maar heb nog nooit zo iets gehoord van u mag uw eigen data niet proberen veilig te stellen. als ik dit vooraf had geweten had ik nooit gezegd dat ik de hardeschijf er uit had gehaald zelf wat er zit geen enkele seal of iets dergelijks op dus ze hadden het nooit naar kunnen gaan.

extra gegevens:
laptop is 1 jaar 5 maanden
klant heeft rechtstreeks bij dell gekocht

ben beniuwd wat jullie mening hier van is

[ Voor 3% gewijzigd door hjvg op 11-06-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
Dit is bullshit... Indien je technisch bekwaam bent om een andere harde schijf te proberen wordt dit juist aangemoedigd.

MAW als er garantie op het systeem zit en de orginele disk is stuk en dat heb je getest in een ander systeem dan heb je nog steeds garantie.

Die mensen van STREAM zijn een stel kaffers die geld moeten besparen en zo de klanten proberen te melken.

Ik heb in een ver verleden nog voor Dell gewerkt en deze procedure is niet gewijzigd.

Nogmaals bellen en vragen om zijn gegevens. Vervolgens naar de manager vragen en de boel laten escaleren.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
onderhand al 2x gebeld ook contact via twitter gehad constand zelfde melding sorry geen garantie meer. had hun link naar dit topic ook nog even gestuurd krijg ik dit bericht
Bedankt voor je link. We kunnen helaas niks veranderen aan Dell procedures. ^IK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:05

servies

Veni Vidi Servici

hjvg schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:33:
onderhand al 2x gebeld ook contact via twitter gehad constand zelfde melding sorry geen garantie meer. had hun link naar dit topic ook nog even gestuurd krijg ik dit bericht

[...]
Als ik de eerste post van je lees kan ik misschien begrijpen waarom ze geen garantie meer willen geven... Het barst van de spelfouten, kromme zinnen etc... Misschien dat ze dachten dat je 'm met een hamer hebt opengemaakt of er een party bovenop hebt gegeven... Niet raar dat ze dan geen garantie meer geven.
Verder ontbreken er wat gegevens om een duidelijk beeld te krijgen:
Hoe oud is de laptop?
Heeft de klant zelf gebeld?
Heeft hij 'm zelf gekocht bij Dell of via jou als leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is inderdaad belangrijk om wat gestructureerder het probleem te beschrijven, want nu is het moeilijk te volgen en vaag.
- klant? Ben je een tussenhandelaar, adviseur of is het meer een beetje bijklussen? Ik neem aan dat de klant zelf garantie zal moeten claimen, niet via jou.
- communicatie. Je tekst is inderdaad heel slordig, en dat zal de communicatie met Dell niet verbeteren. Let daar op.
- wat heb je nu precies gedaan? Zijn er zegels verbroken? Een les voor volgende keer is om eerst met Dell te bellen voor je aan de slag gaat.
hjvg schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:08:
aangezien de klant hier belangrijke bestanden had op staan die hij niet graag wou verliesen heb ik dus de laptop open gemaakt het is een dell inspiron N5050 hier een filmpje van hoe de harde schijf te verwijderen is
Heb je de klant gewezen op de noodzaak van een backup? Bestanden die alleen op 1 harde schijf staan zijn eigenlijk per definitie niet belangrijk.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
klant heeft niet zelf gebeld aangezien laptop gisteravond er mee gestopt is en hij vandaag sommige bestanden eigenlijk nodig was. is dus direct naar mij gekomen ik heb contact opgenomen met dell.

edit
@gambieter

- ik heb een eigen ict bedrijf. heb de laptop niet aan de klant verkocht maar klant kwam wel naar mij toe om zijn bestanden zo snel mogelijk weer toegankelijk te hebben. en wat betreft back-ups iedereen weet dat het moet maar 50% doet het te weinig of niet is mijn ervaring.
- zoals ik in de start post heb gezegd zijn er totaal geen seal`s aanwezig dus deze zijn ook niet verbroken.
- wat betreft eerst contact opnemen met dell ja achteraf was dit beter geweest maar heb nog nooit zoiets gehoord. dat er geen garantie werd gegeven omdat de hardeschijf er uit is geweest

[ Voor 55% gewijzigd door hjvg op 11-06-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

hjvg schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:50:
klant heeft niet zelf gebeld aangezien laptop gisteravond er mee gestopt is en hij vandaag sommige bestanden eigenlijk nodig was. is dus direct naar mij gekomen ik heb contact opgenomen met dell.

edit
@gambieter

- ik heb een eigen ict bedrijf. heb de laptop niet aan de klant verkocht maar klant kwam wel naar mij toe om zijn bestanden zo snel mogelijk weer toegankelijk te hebben. en wat betreft back-ups iedereen weet dat het moet maar 50% doet het te weinig of niet is mijn ervaring.
- zoals ik in de start post heb gezegd zijn er totaal geen seal`s aanwezig dus deze zijn ook niet verbroken.
- wat betreft eerst contact opnemen met dell ja achteraf was dit beter geweest maar heb nog nooit zoiets gehoord. dat er geen garantie werd gegeven omdat de hardeschijf er uit is geweest
als je een eigen ict bedrijf hebt lijkt me ook wel dat je weet dat Dell geen garantie gaat geven op data van een klant. Tuurlijk ruilen zij gewoon de harde schijf om als deze defect is. Dus zo vreemd is dat zoals je in je eerste post zegt.

Is de laptop zakelijk aangeschaft? In verband met de garantie termijn. En wat als je de harde schijf terug plaats en de laptop gewoon aanmeldt voor RMA? Dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
ze geven helemaal geen garantie meer op de hardeschijf omdat hij er uit is geweest. dit is juist het probleem omdat ik dus 1x heb aangegeven dat ik hem er uit heb gehaald is de garantie dus vervallen.

dat ze geen garantie geven op de data lijkt me duidelijk maar dat ze geen garantie meer geven als de hardeschijf 1x uit de laptop is verwijderd geweest vind ik heel raar. zoder dat er ook maar 1 seal verbroken of verwijderd is

laptop was particulier gekocht. en een nieuwe aanvraag accepteren ze nu dus niet meer

[ Voor 15% gewijzigd door hjvg op 11-06-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar als je gewoon opnieuw belt en zegt dat de HDD stuk is, zonder te vermelden dat die schijf eruit is geweest. Als er geen schade is aan het ding die jij veroorzaakt hebt dan moet dat in principe geen probleem zijn.

Nu heb ik daar niet heel veel ervaring mee bij Dell. de RMA die ik ooit gedaan heb is er nooit naar die HDD gekeken.

Verder alleen met MSI ervaringen, waarbij het niet eens boeit als je de garantiezegel doorbreekt, zolang het maar kundig gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:32

hellknight

Medieval Nerd

Ik heb enkel zakelijk ervaring met Dell, en dus met de zakelijke helpdesk, maar daar was dit geen enkel probleem - je gaf de errorcode van een of ander Dell HD diagnostics tooltje, op basis daarvan was bij hen meteen duidelijk dat de HD kappot was. Ik had vervolgens de keuze of dat ze enkel een nieuwe HD moesten sturen, en dat ik deze zelf zou inbouwen, of dat ze ook een monteur moesten sturen. Als je koos voor enkel nieuwe HD moest je na ontvangen binnen enkele dagen de oude terugsturen, maar je had dus nog gewoon de gelegenheid om zelf de data te proberen terug te halen.

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-10 12:27
Misschien de klant gewoon zelf laten bellen, wil ook nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:17
Ze kunnen bij Dell toch nergens aan zien dat de hdd eruit is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Leader98 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:28:
nee dat kunnen ze niet vandaar dat ik het ook zo raar vind dat ze er moeilijk over doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:34

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Persoonlijk heb ik zowel zakelijk als particulier ervaring met Dell support en dit verhaal komt mij heel vreemd voor. Bij mij werd eigenlijk in het geval van hardeschijven altijd gevraagd of geheugen of ik in staat was het zelf te vervangen, zodat het systeem niet opgehaald hoefde te worden of in het geval van een next business day waranty er geen monteur hoefde langs te gaan.

Gewoon nogmaals bellen en wanneer ze nog dwars liggen naar een supervisor vragen en gewoon niet meer vermelden dat je de hardeschijf verwijderd hebt, alleen de foutcode doorgeven.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 11-06-2013 22:28 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
wat is het servicetag van het systeem?

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
hjvg schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:09:
ze geven helemaal geen garantie meer op de hardeschijf omdat hij er uit is geweest. dit is juist het probleem omdat ik dus 1x heb aangegeven dat ik hem er uit heb gehaald is de garantie dus vervallen.
Kennen ze jou? Heb je een serienummer oid gegeven tijdens je contact met Dell? Met andere woorden; mocht je klant hem rechtstreeks opsturen, kunnen zij achterhalen dat de HDD eruit is geweest?

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik heb alleen maar zakelijk contact gehad met Dell en daar willen ze toch liever dat ze zelf e.a. uitvoert en vervangt zodat zij geen monteur hoeven te sturen.

Meetal is het onderdeel eruit, volgende dag nieuwe ontvangen per post en oude terugsturen.

Ik vind het zelf een rare houding van Dell. Je zou natuurlijk wel kunnen vermelden dat je de harde schijf hebt verwisseld met een andere harde schijf en constateerde dat het systeem weer goed functioneerde.

Je mag /moet toch iets aan troubleshooting doen lijkt me...

offtopic:
Voor iemand met een IT bedrijf vind ik je schrijfstijl belabberd. Gebruik Hoofdletters als je een nieuwe zin begint. Het is weliswaar een forum maar zorg in ieder geval ervoor dat je reacties leesbaarder zijn.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Idem, zowel zakelijk als particulier de ervaring dat je de hdd zelf mag verwijderen/vervangen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
Is het probleem mogelijk ook niet dat de klant van de TS de laptop heeft aangekocht en deze dus garantie moet claimen?

Dat de garantie vervalt omdat je een HDD uit een laptop haalt is natuurlijk onzin ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Heb zelf ook een Inspiron N5050 waarvan de HDD binnen een jaar stuk is gegaan. Heb er toen een SSD in gezet. Moet nog steeds bellen voor garantie op de oude schijf. Ga ik zo even doen :).

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Quadradial schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:28:
wat is het servicetag van het systeem?
Servicetag DD2XHR1
macciez schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:36:
[...]

Kennen ze jou? Heb je een serienummer oid gegeven tijdens je contact met Dell? Met andere woorden; mocht je klant hem rechtstreeks opsturen, kunnen zij achterhalen dat de HDD eruit is geweest?
Er is de eerste keer een notitie bij het service nummer gemaakt dat ik heb gezegd dat ik de hardeschijf er uit heb gehaald. Ik heb zo juist nogmaals gebeld maar ze zeggen bijna direct nee sorry u heeft al eerder contact gehad hier heeft u aangegeven dat u zelf de harde schijf heeft verwijderd dus geen garantie.
Als ik de eerste keer allen de error code van dell self-test had gegeven hadden ze net kunnen achterhalen dat de schijf er uit was geweest. aangezien er geen seals zitten.
chime schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:58:
Is het probleem mogelijk ook niet dat de klant van de TS de laptop heeft aangekocht en deze dus garantie moet claimen?

Dat de garantie vervalt omdat je een HDD uit een laptop haalt is natuurlijk onzin ...
Zij blijven zeggen probleem is dat de harde schijf er uit is geweest niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
50Miles schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:11:
[...]

Sta in de wachtrij, mijn bevindingen hoor je zo.
Mijn verhaal:

Zojuist Dell gebeld, servicetag doorgegeven waarbij werdt gevraagd of ik zakelijk of particulier ben. Dat laatste aangegeven.

Vervolgens verteld dat mijn laptop 8 maand oud is en dat de hdd stuk is gegaan, smart errors e.d. Deze vervangen door SSD (in het middel gelaten wie dit heeft gedaan), maar dat ik nog een kapotte schijf heb welke binnen een jaar na aanschaf valt.

Meneer vroeg mij vriendelijk om adresgegevens en heeft deze afgestemd met de gegevens bij aanschaf. Komende vrijdag of maandag krijg ik een nieuwe schijf toegestuurd. :P

Wel wat lullig voor jouw, maar misschien kun je er wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
50Miles schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:25:
[...]

Mijn verhaal:

Zojuist Dell gebeld, servicetag doorgegeven waarbij werdt gevraagd of ik zakelijk of particulier ben. Dat laatste aangegeven.

Vervolgens verteld dat mijn laptop 8 maand oud is en dat de hdd stuk is gegaan, smart errors e.d. Deze vervangen door SSD (in het middel gelaten wie dit heeft gedaan), maar dat ik nog een kapotte schijf heb welke binnen een jaar na aanschaf valt.

Meneer vroeg mij vriendelijk om adresgegevens en heeft deze afgestemd met de gegevens bij aanschaf. Komende vrijdag of maandag krijg ik een nieuwe schijf toegestuurd. :P

Wel wat lullig voor jouw, maar misschien kun je er wat mee.
Precies lijkt er toch heel erg op dat als je direct iemand aan de telefoon krijgt die je wilt helpen dat je geluk hebt. En als je iemand aan de telefoon krijgt die te lui is om aan aanvraag in te vullen ze maar vertellen dat de garantie is verlopen.
Het enige verschil tussen ons 2 is dat die van jou nog binnen het jaar zit en die van mij niet maar dit zou niks mogen uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8a2TSH5FtIKsWY9WfokJEyOv/full.jpg
Voor je Dell de huid volscheldt zie ik dat de klant maar gewoon 1 jaar garantie heeft afgenomen bij de aanschaf.
Hij is nu 1,5 jaar oud en dus zien ze aan de tag dat de garantie verlopen is. Dat de HD kapot is is dan gewoon een gevalletje pech.

Ze willen ze best helpen, maar ze gaan je geen gratis harde schijf leveren buiten de garantie. De klant had dus bij aanschaf een Support package bij moeten kopen maar heeft dit wrs om kosten te besparen nagelaten.

Als particulier kun je je misschien nog beroepen op het consumentenrecht (product moet x tijd meegaan) maar in jouw geval zou ik zelf een andere hd aanschaffen (ssd) en kijken wat je nog kunt redden van de oude hd. Qua kosten ligt het er maar net aan hoe jij dit met de klant hebt afgesproken.

[ Voor 25% gewijzigd door Frostbite op 12-06-2013 10:56 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Sc0rPi0N schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:53:
[afbeelding]
Voor je Dell de huid volscheldt zie ik dat de klant maar gewoon 1 jaar garantie heeft afgenomen bij de aanschaf.
Hij is nu 1,5 jaar oud en dus zien ze aan de tag dat de garantie verlopen is. Dat de HD kapot is is dan gewoon een gevalletje pech.

Ze willen ze best helpen, maar ze gaan je geen gratis harde schijf leveren buiten de garantie. De klant had dus bij aanschaf een Support package bij moeten kopen maar heeft dit wrs om kosten te besparen nagelaten.

Als particulier kun je je misschien nog beroepen op het consumentenrecht (product moet x tijd meegaan) maar in jouw geval zou ik zelf een andere hd aanschaffen (ssd) en kijken wat je nog kunt redden van de oude hd. Qua kosten ligt het er maar net aan hoe jij dit met de klant hebt afgesproken.
Dat hij 1.5 jaar oud is hebben ze totaal geen probleem van gemaakt. Ze maken alleen een probleem van dat ik te veel info heb gegeven de eerste keer (dat ik dus heb gezegd dat ik de hdd er uit heb gehad). Dit is volgens hun de enige reden dat ik nu geen garantie krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-10 11:51
Sc0rPi0N schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:53:
[afbeelding]

Van een HDD mag je verwachten dat die langer dan een jaar mee gaat. Dus dat die klant nog gewoon garantie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 17:46
Schijf heeft altijd standaard 2 jaar of 3 jaar toch ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 16:10

Midas.e

Is handig met dinges

Mektheb schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:15:
Schijf heeft altijd standaard 2 jaar of 3 jaar toch ? :)
OEM schijven vaak een jaar.

Eerst zeg je dat je de schijf eruit hebt gehaalt maar in het 2e bericht staat vervangen. Duidelijk een verschil en logisch dat dell niet jou vervangen hdd weer gaat vervangen.
Als je nou eerst zorgt dat je de feiten bij dell duidelijk neerlegt willen ze vaak nog best coulant zijn voor het vervangen van de hdd.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Midas.e schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:19:
[...]

Eerst zeg je dat je de schijf eruit hebt gehaalt maar in het 2e bericht staat vervangen. Duidelijk een verschil en logisch dat dell niet jou vervangen hdd weer gaat vervangen.
Als je nou eerst zorgt dat je de feiten bij dell duidelijk neerlegt willen ze vaak nog best coulant zijn voor het vervangen van de hdd.
bericht waar jij op doelt even aangepast moest zijn verwijderd. Dell weet precies wat ik gedaan heb.
dat is het volgende
- Dell tool gerund error 7
- Hdd er uitgehaald om te kijken wat er aan de hand is met hdd en proberen bestanden te back-up en terug geplaatst
- Dell gebeld en aangegeven dat ik de hdd zelf even heb getest op een andere pc
- Dell zegt geen garantie meer

Als je kijkt naar 50Miles zijn reactie die geeft zelfs aan dat de schijf vervangen is voor een ssd en toch krijgt hij nu nog een nieuwe hardeschijf toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
hjvg schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:27:
[...]

bericht waar jij op doelt even aangepast moest zijn verwijderd. Dell weet precies wat ik gedaan heb.
dat is het volgende
- Dell tool gerund error 7
- Hdd er uitgehaald om te kijken wat er aan de hand is met hdd en proberen bestanden te back-up en terug geplaatst
- Dell gebeld en aangegeven dat ik de hdd zelf even heb getest op een andere pc
- Dell zegt geen garantie meer

Als je kijkt naar 50Miles zijn reactie die geeft zelfs aan dat de schijf vervangen is voor een ssd en toch krijgt hij nu nog een nieuwe hardeschijf toegestuurd.
Maar heeft 50Miles nog garantie op zijn systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Quadradial schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:26:
[...]

Maar heeft 50Miles nog garantie op zijn systeem?
Verschil tussen een laptop van 8 maanden of 1,5 jaar

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
Midas.e schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:19:
[...]

Europese regelgeving geeft de consument recht op minstens 2 jaar.

Als de klant het op naam van een bedrijf heeft gekocht is het anders natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
hehe.

Heb via twitter nogmaals dit topic naar hun toe gestuurd en de 2 berichten van 50Miles ook heen gestuurd toen kreeg ik bericht dat ik nogmaals moest bellen.
Heb opnieuw gebeld en nogmaals uitgelegd en gezegd dat andere mensen met dezelfde laptop gewoon een nieuwe hdd opgestuurd kregen. De persoon aan de telefoon nogmaals overleggen nu mag ik hem onder garantie opsturen. Mocht er blijken dat ik schade aan het apparaat heb veroorzaakt valt het niet onder garantie maar dat is standaard natuurlijk.

Dus het lijkt uit eindelijk allemaal toch nog netjes opgelost te worden. iedereen bedankt voor de berichten en 50Miles zeer bedankt voor je info dit bracht mij in eens weer in een zeer sterke positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Toen je de laptop voor het eerst aan wilde melden voor de klant heb je toen ook gezegd dat jij als bedrijf de harde schijf hebt er uit gehaald?
Ik kan me namelijk indenken dat Dell niet zo happig is als andere (lees andere bedrijven) reparaties uitvoeren aan hun laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 17:46
hjvg schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:33:
hehe.

Heb via twitter nogmaals dit topic naar hun toe gestuurd en de 2 berichten van 50Miles ook heen gestuurd toen kreeg ik bericht dat ik nogmaals moest bellen.
Heb opnieuw gebeld en nogmaals uitgelegd en gezegd dat andere mensen met dezelfde laptop gewoon een nieuwe hdd opgestuurd kregen. De persoon aan de telefoon nogmaals overleggen nu mag ik hem onder garantie opsturen. Mocht er blijken dat ik schade aan het apparaat heb veroorzaakt valt het niet onder garantie maar dat is standaard natuurlijk.

Dus het lijkt uit eindelijk allemaal toch nog netjes opgelost te worden. iedereen bedankt voor de berichten en 50Miles zeer bedankt voor je info dit bracht mij in eens weer in een zeer sterke positie.
Dan zou ik zeggen foto's maken van Before je hem opstuurt, dan heb je ook geen gezeur achteraf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
Kenzi schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:08:
Toen je de laptop voor het eerst aan wilde melden voor de klant heb je toen ook gezegd dat jij als bedrijf de harde schijf hebt er uit gehaald?
Ik kan me namelijk indenken dat Dell niet zo happig is als andere (lees andere bedrijven) reparaties uitvoeren aan hun laptops.
Zou niets uit mogen maken... Ik heb liever dat een ICT'er die HDD eruit haalt dan een onbekwame gebruiker :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Quadradial schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:38:
[...]

Zou niets uit mogen maken... Ik heb liever dat een ICT'er die HDD eruit haalt dan een onbekwame gebruiker :X
Voor de garantie zou het wel iets uit kunnen maken. Dell is als leverancier / fabrikant verantwoordelijk voor de garantie. Als je de laptop buiten hen om laat repareren en er gaat iets fout, denk je dan dat Dell staat te springen om de fout van die reparateur te fixen?
Ik zeg niet dat de TS in dit geval wat fout gedaan heeft, alleen dat Dell misschien daarom de laptop wilde weigeren.
En "ICT'er" wil niet zeggen dat ie weet hoe een laptop uit elkaar te halen. Ik ken genoeg ICT'ers die net weten hoe ze een laptop aan moeten zetten (maar die wel Solaris van binnen en buiten kennen). Die vertrouw ik toch echt niet om mijn HD er uit te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
chime schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:43:
[...]

Europese regelgeving geeft de consument recht op minstens 2 jaar.

Als de klant het op naam van een bedrijf heeft gekocht is het anders natuurlijk.
Correct. Ongeacht wat je "inkoopt" aan garantie, je hebt als consument altijd recht op 1 jaar directe garantie, vervolgens 1 jaar aansprakelijkheid en dan de redelijkheid van functioneren te verwachten voor het product. De Nederlandse wetgeving gaat wat verder dan de Europese Richtlijn in deze, met een iets aangepaste insteek. Praktisch gezien komt het er op neer dat je als consument altijd twee jaar aanspraak kunt maken. Wel moet je er op letten dat er punten zijn van interesse, zoals bewijslast die verschuift van verkoper naar koper na verloop van dat eerste jaar. Ook moet er op gelet worden dat dit een relatie is tussen verkoper en koper, bij het betrekken van een derde partij (fabrikant of ander) dient de koper zich te realiseren dat hij de overeenkomst verbreekt. Die is immers enkel tussen hem en de verkoper.

Zakelijk is het een heel andere kwestie. Daar is garantie een kwestie van overeenkomst met standaard het minimum van een jaar voor aansprakelijkheid. Wat je zakelijk aankoopt, kun je voorzien van garantie buiten die verplichtingen, op commerciële basis wel te verstaan.

Het is me niet duidelijk of het hier gaat om particuliere of zakelijke aanschaf. Wel kan ik me hoe dan ook voorstellen dat Dell snel in de war kan raken als niet de koper maar een andere zakelijke partij contact op doet nemen voor aanspraak garantie. Zeker, het is op te zoeken het hoe en wat, maar ja, als ineens een andere partij de aanspraak doet. Tja.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-10 16:04

Nikeo

Jawelles

Heel raar dit. Ik heb nu in 2 dell laptops hardeschijven én een ssd kapot gehad. Die SSD's ruilen ging wel moeilijk maar is gelukt en die hardeschijf mocht ik er zelf uitvissen en ik kreeg een nieuwe opgestuurd. Totaal niet mijn ervaring met dell, service altijd top daar. Particulier. Gewoon nog eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Laptop is onderhand opgehaald door ups. Heb wel even foto`s van de laptop gemaakt voor verzending voor de zekerheid.
Zo gauw hij terug komt van reparatie of als er veder nog nieuws is zal ik dat hier ook nog posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Virtuozzo schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:20:
[...]

Correct. Ongeacht wat je "inkoopt" aan garantie, je hebt als consument altijd recht op 1 jaar directe garantie, vervolgens 1 jaar aansprakelijkheid en dan de redelijkheid van functioneren te verwachten voor het product. De Nederlandse wetgeving gaat wat verder dan de Europese Richtlijn in deze, met een iets aangepaste insteek. Praktisch gezien komt het er op neer dat je als consument altijd twee jaar aanspraak kunt maken. Wel moet je er op letten dat er punten zijn van interesse, zoals bewijslast die verschuift van verkoper naar koper na verloop van dat eerste jaar. Ook moet er op gelet worden dat dit een relatie is tussen verkoper en koper, bij het betrekken van een derde partij (fabrikant of ander) dient de koper zich te realiseren dat hij de overeenkomst verbreekt. Die is immers enkel tussen hem en de verkoper.

Zakelijk is het een heel andere kwestie. Daar is garantie een kwestie van overeenkomst met standaard het minimum van een jaar voor aansprakelijkheid. Wat je zakelijk aankoopt, kun je voorzien van garantie buiten die verplichtingen, op commerciële basis wel te verstaan.

Het is me niet duidelijk of het hier gaat om particuliere of zakelijke aanschaf. Wel kan ik me hoe dan ook voorstellen dat Dell snel in de war kan raken als niet de koper maar een andere zakelijke partij contact op doet nemen voor aanspraak garantie. Zeker, het is op te zoeken het hoe en wat, maar ja, als ineens een andere partij de aanspraak doet. Tja.
Kleine correctie, in Nederland komt de bewijslast al na een half jaar bij de particulier te liggen. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zoals dit model laptop opengehaald moet worden om de HDD te verwijderen kan ik mij hier wel wat bij voorstellen. Als je niet precies weet wat je doet kan je nogal wat dingen slopen namelijk.

Als ze geen garantie geven wanneer de HDD onder een simpel klepje zit zoals bij de meeste modellen, dan zou ik het zeker onzin vinden. In dit geval snap ik het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFly
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-10 18:02
Heel erg slim dat je het servicenummer van de laptop doorgeeft aan Dell.
Als professional moet je weten dat de fabrikanten het niet toestaan om zomaar reparaties uit te voeren.

Natuurlijk is het geen probleem om de hdd er even uit te halen, daar gaat een laptop niet stuk van. Maar het is niet slim om dit te melden bij Dell. Let er dus de volgende keer op zodat jou klanten niet zonder garantie komen te zitten.

De klant gaf aan dat hij geen backup heeft van de belangrijke data.
Dat is natuurlijk het ideale moment om de klant voorlichting te geven over het draaien van backups. Zo verkoop je de klant met gemak een externe schijf om de backups op te draaien. En misschien kan je nog wel wat vragen voor het installeren van software.

Service verlenen is denken in het voordeel van jou en de klant.
Help jij de klant goed en verkoop je hem iets dan is iedereen blij.

[ Voor 31% gewijzigd door CyberFly op 14-06-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

CyberFly schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:33:
Heel erg slim dat je het servicenummer van de laptop doorgeeft aan Dell.
Als professional moet je weten dat de fabrikanten het niet toestaan om zomaar reparaties uit te voeren.

Natuurlijk is het geen probleem om de hdd er even uit te halen, daar gaat een laptop niet stuk van. Maar het is niet slim om dit te melden bij Dell. Let er dus de volgende keer op zodat jou klanten niet zonder garantie komen te zitten.

De klant gaf aan dat hij geen backup heeft van de belangrijke data.
Dat is natuurlijk het ideale moment om de klant voorlichting te geven over het draaien van backups. Zo verkoop je de klant met gemak een externe schijf om de backups op te draaien. En misschien kan je nog wel wat vragen voor het installeren van software.

Service verlenen is denken in het voordeel van jou en de klant.
Help jij de klant goed en verkoop je hem iets dan is iedereen blij.
Ik snap ook niet waarom de topicstarter zo behandeld is door dell, maar jouw verhaal is absoluut niet mijn ervaring met, met name Dell en HP.

Ik heb namelijk met beide veel contact gehad zowel zakelijk als priove en ik test geheugen en hardeschijven vaak ook in een ander systeem voordat ik contact opneem met support en dat heeft werkelijk nog nooit voor problemen gezorgt. Meestal is de reactie, "U weet zelf het geheugen of hardeschijf te wisselen, is het goed dat wij dan het vervangende artikel naar u toezenden... dat gaat sneller dan laptop op laten halen... etc etc".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFly
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-10 18:02
_Dune_ schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:07:
Ik snap ook niet waarom de topicstarter zo behandeld is door dell, maar jouw verhaal is absoluut niet mijn ervaring met, met name Dell en HP.

Ik heb namelijk met beide veel contact gehad zowel zakelijk als priove en ik test geheugen en hardeschijven vaak ook in een ander systeem voordat ik contact opneem met support en dat heeft werkelijk nog nooit voor problemen gezorgt. Meestal is de reactie, "U weet zelf het geheugen of hardeschijf te wisselen, is het goed dat wij dan het vervangende artikel naar u toezenden... dat gaat sneller dan laptop op laten halen... etc etc".
Ik heb nooit gewerkt op een officiële reparatieafdeling, alleen de servicebalie bij de media markt.
Daar mocht ik nooit kleine reparaties uitvoeren zoals het vervangen van een hdd of ram. Laptops met zo'n defect moesten altijd naar de reparateur. Compleet onnodig en lastig voor klant i.v.m. de duur van de reparatie.
In het geval van defecte hdd's was feest helemaal compleet. Veel klanten willen namelijk een backup van de data indien nodig. Resultaat was dat de klant twee keer moest wachten, eerst in de ''backup rij'' en daarna op de werkelijke reparatie.

Mijn ervaring met fabrikanten is dus dat ze redelijk vijandig zijn tegenover serviceverleners.
Dat zal er vast mee te maken hebben dat de balie bij de mm geen reparatiecentrum is. Waarschijnlijk mag het personeel van b.v. de mycom zonder problemen kleine reparaties uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buymeball
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-10 09:27
Uit mijn ervaring privé en zakelijk Dell en HP, hebben ze liever dat je van te voren zelf test. Dat ze alleen een vervangend onderdeel hoeven te sturen. Zolang je de seal niet kapot hoeft te maken. Vooral bij HP hebben ze dit liever.

Back-up is eigen verantwoordelijkheid van de klant. Natuurlijk kan je ze daar in adviseren. Wat ze er mee doen is hun eigen beslissing. Maar gaat het fout dan is het heel simpel : WEG=WEG en Pech=pech(eigen schuld dikke bult).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

CyberFly schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:07:
[...]
Ik heb nooit gewerkt op een officiële reparatieafdeling, alleen de servicebalie bij de media markt.
Daar mocht ik nooit kleine reparaties uitvoeren zoals het vervangen van een hdd of ram. Laptops met zo'n defect moesten altijd naar de reparateur. Compleet onnodig en lastig voor klant i.v.m. de duur van de reparatie.
In het geval van defecte hdd's was feest helemaal compleet. Veel klanten willen namelijk een backup van de data indien nodig. Resultaat was dat de klant twee keer moest wachten, eerst in de ''backup rij'' en daarna op de werkelijke reparatie.

Mijn ervaring met fabrikanten is dus dat ze redelijk vijandig zijn tegenover serviceverleners.
Dat zal er vast mee te maken hebben dat de balie bij de mm geen reparatiecentrum is. Waarschijnlijk mag het personeel van b.v. de mycom zonder problemen kleine reparaties uitvoeren.
Nee, niet de fabrikanten. :) Je noemt er hier ook wel een de MM is dan ook een keten met een Service tot halverwege de deur en niet eens tot aan de deur. Betreffende servicesbalie medewerkers weten over het algemeen ook absoluut niet waar zij over spreken (je moet bijna geluk hebben als je er een keer wel een treft), maar omdat de andere collegaś geen kennis hebben is de regel an zoń balie vaak "je, mag zelf niets doen, wij sturen alles naar de fabrikant".

Wat betreft backup van data, nee dit zit veelal niet in de garantie of support en zal extra aangekocht moeten worden. Hier is ook niet aan te beginnen, backups is iets waar je echt zelf voor dient te zorgen. Als er geen backup is, dan zal de data ook niet belangrijk geweest zijn.

Helemaal met defecte hardeschijfen, vaak zal er dan daadwerkelijk datarecovery uitgevoerd moeten worden en dit is tijdrovend en heb je vaak ook speciale apparatuur voor ndoig. Daarom zal dit vaak niet gauw gedaan worden door -niet- recovery bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:42
Waarom zeg je in vredesnaam ook dat je er zelf mee bezig bent geweest? Gewoon data eraf proberen te halen en weer terug sturen. Je moet dit soort bedrijven nooit vertellen wat je zelf hebt gedaan, want het keert zich altijd weer tegen je. In mijn ogen staat Dell ook gewoon in zijn recht, want zij kunnen op afstand natuurlijk niet zien wie zich ermee bezig heeft gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
De laptop zo juist terug gekregen van reparatie centrum hardeschijf is vervangen in de garantie dus uit eindelijk is alles goed gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 14:38
buymeball schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:21:
Uit mijn ervaring privé en zakelijk Dell en HP, hebben ze liever dat je van te voren zelf test. Dat ze alleen een vervangend onderdeel hoeven te sturen. Zolang je de seal niet kapot hoeft te maken. Vooral bij HP hebben ze dit liever.

Back-up is eigen verantwoordelijkheid van de klant. Natuurlijk kan je ze daar in adviseren. Wat ze er mee doen is hun eigen beslissing. Maar gaat het fout dan is het heel simpel : WEG=WEG en Pech=pech(eigen schuld dikke bult).
Die ervaring heb ik ook, maar alleen met de business notebooks, dit zal bij de pavilon serie wel anders zijn denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10 17:00
Leader98 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:28:
Wel bij moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
hjvg schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:33:
No problem! Fijn dat het is opgelost :9

Pagina: 1