Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Non-Apple laptop/ultrabook met 16:10 schermverhouding?

Pagina: 1
Acties:

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 17:31
Kan het kloppen dat er eigenlijk geen laptops/ultrabooks bestaan met een 16:10 beeldverhouding? Na lange tijd overweeg ik op de middellange termijn weer eens een laptop/ultrabook (voor werk, niet voor gaming) te gaan kopen. Nu vind ik 16:9 een verschrikkelijke verhouding om op te werken (ongeacht de resolutie), en wil ik graag een 16:10 scherm. Bijvoorbeeld een 1920x1200-resolutie zou fijn zijn, maar 1680x1050 is ook nog acceptabel. Ik zoek naar een model rond de 13-14 inch. Liever wil ik geen Macintosh kopen, want die vind ik te duur voor de hardware die geleverd wordt (en OS kan me niks schelen).

De pricewatch laat me alleen drie inderdaad nogal prijzige MacBook Pro's zien. Deze hebben een gigantische resolutie van 2560x1600, dat dan weer wel. Dat hoeft niet eens voor mij, maar als dit de enige 16:10-resolutie is die nog gangbaar is, dan zal het wel moeten :?

Edit: Ik overwoog dit eerst in Laptop Aankoopadvies te plaatsen, maar het gaat me niet zo zeer nu direct om een aankoopadvies, maar meer om een algemene indruk van de huidige markt, dus plaatste ik het maar hier. Indien verkeerd, verplaats gerust; dank u :>

[ Voor 11% gewijzigd door Eelke Spaak op 11-06-2013 13:50 ]

TheStreme - Share anything with anyone

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

JT

VETAK y0

Ik ben bang dat als de resolutie een harde eis is dat deze je honderden euro's gaat kosten tov laptops met dezelfde hardeware en 16:9 verhouding.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

De chromebook pixel, bijvoorbeeld. Deze is 3:2.

http://www.anandtech.com/...e-chromebook-pixel-review

Verder is er zo goed als niets.

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 17:31
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:21:
De chromebook pixel, bijvoorbeeld. Deze is 3:2.

http://www.anandtech.com/...e-chromebook-pixel-review

Verder is er zo goed als niets.
Ja, die ziet er geweldig uit inderdaad! En 3:2 :9 Alleen die is helemaal moordend duur, en met maar 32GB aan SSD-opslag. Dat is natuurlijk veel te weinig. Sowieso zou ik direct ChromeOS eraf moeten gooien, om hem als serieuze werk-laptop (adobe stuff, devven, matlab) te kunnen gebruiken.

Ik hoop maar dat laptopfabrikanten het licht zien en weer 16:10 of 3:2 gaan produceren, zodat er weer keuze komt!

TheStreme - Share anything with anyone