mini dp port probleem ??

Pagina: 1
Acties:

• duvel666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-08-2024
ik heb een amd radeon hd7900 videokaart,
met daarop 3 Dell u2412 mo,itoren aangesloten.

Eentje ervan moet zowiezo via de miniDP met een actieve connector

alles ging een hele tijd vlot...

tot mijn pc enkele dagen geleden geregeld een monitor probleem heeft met de monitor aangesloten op die minidp ...

trek ik het kabeltje uit en steek ik het opnieuw in dan werkt het weer (even) ...
plots wordt het scherm gewoon zwart en inactief dat hij zogezegd geen verbinding meer heeft met de monitor...
soms gaat hij wel een hele poos goed...

ik weet niet wat te doen,
het is enorm lasti gwant ik kan er niet meer op gvertrouwen als ik een sessie start dat mijn monitor blijft werken of dat ik moet terugvallen op 2 ipv 3 monitoren,...

HELP

• duvel666
Telkens ik de monitor uit en terug inplug in de mini DP dan werkt de monitor voor ongeveer 10 seconden...

en dan valt die gewoon uit, gaat in slaapstand zoals hij zou doen indien hij geen signaal krijgt...

hij doet dit nu elke keer...

ik heb alle drivers geherinstalleerd, ik heb een andere monitor op die mini dp aangesloten ...
alles blijft steeds hetzelfde....

ligt het aan de videokaart?
ligt het aan de actieve miniDP naar HDMI plug?

wat kan ik doen???

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Er is ook nog een driver voor de U2412M op de Dell site, probeer die ook eens.

• Erik-e
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-12-2024
Kan natuurlijk vanalles zijn probeer eens:

-Een andere kabel te gebruiken. (Uitsluiten van een brakke kabel)
-De monitor op een andere PC aan te sluiten. (Uitsluiten dat de monitor kapot it)
-Een andere monitor op die DP port aan te sluiten. (Dan weet is of het aan de monitor ligt. Knippert deze monitor ook dan is het 99% zeker iets met de port / videokaart
-De monitor op een (HDMI?) uitgang te zetten (Ook als de monitor het op alle uitgangen niet doet weet je of het aan de monitor ligt.)

Als je dan weet of het aan de poort / videokaart of monitor zelf ligt kunnen we je verder helpen.

• duvel666
ik heb reeds de monitoren van port geswitched en dus ook andere kabel gebruikt...

het resultaat is hetzelfde...

het is steeds de monitor die op de minidp is aangesloten die uitvalt...

dus het probleem is ofwel met de poort/videokaart, ofwel met de actieve miniDP adapter naar HDMI ...

een andere actieve minidp adapter heb ik hier niet voorhanden en is hier niet makkelijk te vinden en kost ook meteen een aardig centje

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Probeer eens de clocksnelheden van je kaart in low 3d speeds te krijgen, bijvoorbeeld door iets met flash erin te starten. Kan zijn dat het de clocksnelheden zijn die te laag zijn, lijkt mij eigenlijk niet want dan heb je andere symptonen.

Deze driver al geprobeerd?
http://www.dell.com/suppo...en/04/Product/dell-u2412m
Pagina: 1