Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje terug een time lapse gemaakt, helaas mijn statief op dat moment niet bij me.
Aangezien het een once in a lifetime gelegenheid was (zonsopgang bij een mooie plek in Zuid Amerika), heb ik 't uit de hand gedaan. Elke 5 seconden een foto gemaakt.

Ik heb 77 foto's. Wanneer je daar snel doorheen flipt zie je de zon mooi verschijnen, maar ook de imperfecties in de compositie. Die is niet stabiel.
Weet iemand een simpele software truc waar mee die imperfecties (automatisch) te corrigeren zijn?

Wat ik al geprobeerd heb:
- In CS6 premiere heb ik de foto's al eens achter elkaar gezet en de stabelizer er overheen gehaald, zonder een acceptabel resultaat.
- In CS6 photoshop layers over elkaar heen leggen, 1 als basis nemen en daar de rest op aanpassen. Al geprobeerd maar dat is een behoorlijk monniken werk. En ik ben liever lui dan moe. ;)

Mijn vermoeden is dat het vast wel met een slimme truc automatisch kan, maar ik heb die helaas nog niet gevonden. Bij voorkeur los ik het op met een programma uit de CS6 master collection.

Iemand een idee/suggestie/tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 09:10
Heb je After Effects? De warp stabilizer doet soms wonderen. Geen idee of die ook in Premiere zit. Wil niet zeggen dat de timelapse helemaal stil wordt, maar de overgangen zullen iig wel redelijk soepel gaan.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De warp stabelizer uit Premiere CS6 is dezelfde als die in After Effects CS6, die heb ik, zoals aangegeven al geprobeerd. Zonder een resultaat dat naar wens is. Springt alle kanten op en de kwaliteit gaat hard achteruit helaas.
Ook na proberen met allerlei instellingen van het effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ok, dan heb ik ook niet echt een idee eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

En als je de foto's aligned in Photoshop, dan als image sequence imporeert in After Effects en Warp Stabilizer toepast met als settings No Motion en Position ipv Subspace Warp? Ik kan mij niet voorstellen dat je daar geen fatsoenlijk beeld uit kan krijgen, ervan uitgaand dat de fotosequence een resolutie heeft van 4k+ en je in een 1080p sequence werkt in After Effects.

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jd1987 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:35:
En als je de foto's aligned in Photoshop.
Hoe dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Nieuw file aanmaken in PS, de 77 als lagen importeren, alle lagen selecteren, edit>auto align layers. Vervolgens elke laag los opslaan. Moet vast kunnen met een of andere slimme action. Anders CDtje op en in 10 minuutjes met de hand doen ;)

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah kijk, nou kom ik ergens. ;)
De optie Edit | Auto Align had ik overheen gekeken (was grijs) omdat ik de foto's in PS had gesleept en dan moet je eerst de layers nog 'rasterizen' en de background layer unlocken.
Dan pas doet die optie het. :)

Thanks! :)
Nou verder prutsen. :P

Layers opslaan als bestanden kan overigens via: File | Scripts | Export Layers to Files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt!
Zie: http://arnoud.raeven.nl/2013/05/peru-bolivia (pagina 21).

Stappen die ik heb doorlopen:

Adobe Bridge openen
Foto's selecteren
Tools | Photoshop | Load images into Photoshop Layers

in Photoshop:
Alle layers selecteren
Edit | Auto Align
Vervolgens wederom alle layers selecteren
Crop maken.
Layers 1 voor 1 checken en waar nodig nog wat bijwerken.
Als dat allemaal klaar is:
File | Scripts | Export Layers to Files | TIFF

Vervolgens de TIFFs via een batch verkleinen naar 1920x1080p en verscherpen.

Tenslotte de TIFFs in Premiere importeren, als 1 TIFF per seconde
Filmpje maken en daarna de MP4 iets vertragen, klaar.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:11
Netjes!
Toch gek, 77 foto's en x-tijd aan werk, en dan is het over in 6 seconden :D

-
Mja, heel vervelend inderdaad.
Ik moet mijzelf ook aan gaan leren om meer gericht te schieten.

[ Voor 45% gewijzigd door NeutraleTeun op 11-06-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat dacht je van 24 dagen lang foto's maken en vervolgens met ruim 5000 stuks thuiskomen en er 500 van over houden na 1 week non-stop photoshoppen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Hehe, ik ben niet de enige dus die meerendeel van foto's niet goed genoeg vind bij thuiskomst. Ik denk soms wel es: "man, prutser, zoveel foto's die je moet weggooien...."

Mooi verslag btw, uitgebreid! Je maakt altijd mooie reisjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:37

Caveman

whahoehaha

hmmm, nu wil ik het resutaat wel eens zien maar krijg de volgende melding :(

The page isn't redirecting properly
Firefox has detected that the server is redirecting the request for this address in a way that will never complete.
This problem can sometimes be caused by disabling or refusing to accept cookies.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Apart, site is gewoon up & running: http://arnoud.raeven.nl/2013/05/peru-bolivia
Zelf getest net in IE11 & FF22.
Pagina: 1