Highflow maakt een fout en ik mag betalen!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Tweakers, graag jullie mening en advies over het volgende:

Ongeveer twee maanden (of langer) geleden heb ik bij Highflow een bracket gekocht om een slimdrive blu-ray speler in een 5.25" slot van mijn HTPC te hangen. Meteen kreeg ik een mailtje dat het artikel niet op voorraad was en in backorder geplaatst was.

Toen ik na een maand nog niets vernomen had heb ik Highflow gemail en kreeg ik netjes een mailtje terug dat Lian-Li op zich liet wachten en dat ze daarom nog niet konden leveren; uitaard kon ik kosteloos annuleren. Een paar weken later had ik besloten de order te annuleren en heb ik Highflow dit gemaild. Hierop geen reactie.

Nog eens een paar weken later kreeg ik bericht dat mijn order verzonden was, ook al had ik hem geannuleerd! Daarop heb ik wederom meteen gemaild voor een verklaring en de reactie daarop was dat het mailtje "vast over het hoofd gezien was", als ik het artikel niet wilde hebben kon ik RMA aanvragen en het terugsturen. Daarop vroeg ik wie de kosten voor de verzending terug naar Highflow dan moest betalen. Dat zou ik zijn... Hier was ik het niet mee eens, maar op de vraag of men het daar redelijk vond dat ik €6.25 aan verzendkosten moet betalen om hun fout te corrigeren krijg ik geen reactie meer.

Waar sta ik hiermee en wat zouden goede stappen zijn om het probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:37

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

weigeren aan de deur, kost het je ook geen verzendkosten?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 15:31
Als eerste even kijken of je dat 'wil hem niet meer' mailtje in je verzonden items hebt staan (bewijs zoeken dus).

Dan kan je 'm inderdaad weigeren aan de deur: je hebt niets besteld en kan dat aantonen.

Zonder bewijs is dat misschien niet verstandig - en dan moet je misschien die 6,25 zelf maar slikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
Is een aankoop na 30 dagen ook niet automatisch ontbonden?

Annuleren van de order was mss beter geweest via de website zelf (als die optie er bestaat)
Besef wel dat als je geen antwoord krijgt je er niet van kunt uitgaan dat zij de mail hebben ontvangen - niet elke mail komt namenlijk aan (de meeste wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chime schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:55:
Is een aankoop na 30 dagen ook niet automatisch ontbonden?
Nee, je hebt het recht te ontbinden, maar vanzelf gaat dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 11:42
Weigeren aan deur is idd het slimst. Je hebt geen kosten gemaakt. Neem aan dat je email nog in je "sent items" staat mochten ze achteraf moeilijk doen.
Accepteren betekent terugsturen en dan moet je achter je geld aan, wat gewoon vele malen lastiger is. Ook tegen je buren zeggen dat ze geen pakket voor je moeten accepteren als je niet thuis bent, anders heb je kans dat ie bij de buren geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Excuses dat ik dit niet vermeld heb, maar de doos ligt al thuis, ik was er toen niet.De afleverdatum is inmiddels ook al weer anderhalve week geleden. Weigeren aan de deur behoort dus niet tot de mogelijkheden.

Mijn annuleringsmail heb ik ook nog gewoon staan, dateert van 11 mei. Nu is de vraag wat ik daar mee kan?

[ Voor 36% gewijzigd door NinjaTuna op 11-06-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Volgens hun faq, moet je per email annuleren: http://www.highflow.nl/bestellen-en-verzending.html#3
Als je dat gedaan hebt via hetzelfde email adres, lijkt het me dat jij niet voor de kosten op hoef te draven. Hun fout. Laat ze maar zelf beslissen hoe ze het opgelost willen hebben.

Wel alle correspondentie via mail en niet via telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
Russel88 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:49:
Volgens hun faq, moet je per email annuleren: http://www.highflow.nl/bestellen-en-verzending.html#3
Als je dat gedaan hebt via hetzelfde email adres, lijkt het me dat jij niet voor de kosten op hoef te draven. Hun fout. Laat ze maar zelf beslissen hoe ze het opgelost willen hebben.

Wel alle correspondentie via mail en niet via telefoon.
Allemaal leuk en wel - maar je moet dan echt wel zien dat je bevestiging ontvangt - mail versturen wil echt niks zeggen, er is geen garantie dat dat aankomt of de andere partij die mail leest.

TS had dan gewoon nog eens moeten bellen / mailen.
Telefoontje plegen en daarna een mailtje sturen wat in dat telefoontje gezegd is geweest is dan wat sterker bvb.

Als de TS nog even wacht is zijn wettelijke bedenkingstijd van 14 dagen ook voorbij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38

ShadowBumble

Professioneel Prutser

chime schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:08:
[...]

Allemaal leuk en wel - maar je moet dan echt wel zien dat je bevestiging ontvangt - mail versturen wil echt niks zeggen, er is geen garantie dat dat aankomt of de andere partij die mail leest.

TS had dan gewoon nog eens moeten bellen / mailen.
Telefoontje plegen en daarna een mailtje sturen wat in dat telefoontje gezegd is geweest is dan wat sterker bvb.

Als de TS nog even wacht is zijn wettelijke bedenkingstijd van 14 dagen ook voorbij :/
Email is juridisch gezien een wettig middel en staat gelijk aan schriftelijk iets aangeven. Als hij kan bewijzen dat het verstuurd is, is dit voldoende bewijs dat het aangegeven is een webwinkel dient zelf zorg te dragen voor het lezen van de post/mail anders zou je ook kunnen zeggen sja ik heb die aanmaning niet gelezen maar over het hoofd gezien want daarvoor hoef je ook niet te tekenen. Kijk eens naar de collums van Brenno Winter en Arnoud Engelfriet waarin dit ook uitvoerig beschreven word.

Aan de deur weigeren is geen enkel probleem en zelfs het goed recht van de "koper" dan hoeft hij ook niet voor de kosten op te draaien.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
@chime

Ik heb ze meerdere malen getracht te bellen, maar ik krijg elke keer meteen een voicemail, daar kan ik niets mee, dus mail ik. Ik weet niet of de in mijn TS genoemde RMA-aanvraag binnen de wettelijke bedenktijd moet vallen, maar als dat zo is zou het helemaal mooi zijn: je ontvangt een klacht en vervolgens wacht je gewoon net zo lang tot er wettelijk niets meer aan die klacht te doen is. Klantvriendelijk is anders.

Daarnaast mag je er toch van uit gaan dat een e-mail naar een bekend adres in lopende correspondentie niet zomaar verdwijnt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Sowieso binnen de 14 dagen een mailtje sturen dat je er niet mee eens bent dat jij voor de kosten op moet draaien. En meteen vragen wat voor oplossing ze willen.
Ben je ook gedekt van die 14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Nogmaals het is inmiddels een maand geleden, dus die 14 dagen zijn al lang om. Ik heb het veel te druk om constant te drammen bij een bedrijf dat nalatig is. Mijn eerste mailtje heb ik al verzonden toen ik het pakje nog niet eens had, dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Die 14 dagen zijn helemaal niet relevant nu. Je hebt gewoon een goed argument voor waarom ze dat ding uberhaupt nooit hadden moeten verzenden. Daarnaast, als je het hebt over terugsturen onder de wet aankoop op afstand, dan moet je alsnog de verzendkosten betalen, wat TS dus juist niet wil.

RMA of terugsturen vanwege fratsen van de winkel hoeft dus niet binnen 14 dagen of zo, dat heeft er niets mee te maken.

Ik neem trouwens aan dat het niet met acceptgiro ging of zo, en je al betaald had? Of ik heb er overheen gelezen.

[ Voor 13% gewijzigd door bwerg op 11-06-2013 15:54 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
My point exactly.

Het probleem is nu daarentegen dat ik Highflow ook duidelijk moet maken dan ik recht heb op een kosteloze retour...

Ik heb ze trouwens meteen bij bestelling (lang, lang geleden) betaald met IDeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:33
Vergeet trouwens ook niet een shopreview in te vullen: http://tweakers.net/shopreview/7521/highflow/shopreviews/

Soms zijn webshops daar wel wat gevoeliger voor.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Een negatieve shopreview beschouw ik als uiterste maatregel, maar ik kom er wel in de buurt.
Zeker na de mail die ik net krijg:
Wij hebben uw aanvraag voor annulering helaas niet tijdig ontvangen.

U bent overigens ook buiten uw bedenkingstermijn, hiervoor willen wij echter wel een uitzondering voor maken en het met een week verlengen, mocht u de bestelling nog willen retourneren.
Waar sta ik als Highflow besluit hun kop in het zand te steken?

[ Voor 7% gewijzigd door NinjaTuna op 11-06-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021
Gewoon negatieve review doen, blog eventueel. Extra negatieve aandacht zet de winkel onder druk om je tegemoet te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:39

ResuCigam

BOFH

Ik weet niet wat jij per uur verdient maar hoeveel tijd wil je besteden voor 6 euro? Ja het is natuurlijk een principe kwestie maar toch..

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-10 17:37

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Fawn schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:43:
Gewoon negatieve review doen, blog eventueel. Extra negatieve aandacht zet de winkel onder druk om je tegemoet te komen.
Wat je op je blog doet moet je zelf weten, maar de shopreviews hier zijn dus niet bedoeld om bedrijven onder druk te zetten. Ze zijn bedoeld om na het afronden van een ervaring, die ervaring met andere potentiële klanten te delen, zodat die een goede beslissing kunnen maken om ergens wel of niet zaken te doen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10 17:35
Shopreview moet je eigenlijk altijd doen en dan naar waarheid. Als die dan negatief uitvalt is dat de schuld van de shop, niet van jou. (Nou preek ik wel roomser dan de paus, want ik doe het zelf ook niet, maar toch.)

Overigens is de coulance wegens het verlopen van de bedenkstermijn voor zover ik weet onzin. De bedenktermijn is 14 dagen, maar in die 14 dagen moet het contact zijn gezocht ervoor, niet het product terug bij hun zijn. Aangezien jij al contact heb gezocht voordat(!) je het product had ben je dus ruim binnen de bedenkstermijn.

Hoe sterk je staat met het annulering durf ik niet te zeggen, maar je kan ze vragen wanneer ze het mailtje hebben ontvangen. Ik vermoed namelijk dat ze ontvangen en gelezen door elkaar halen in hun reactie en ik vraag me af hoe sterk je als bedrijf staat als je het door jou aangegeven communicatiemiddel niet regelmatig leest. (Als ze een reply hebben gedaan waar de header van jouw mailtje nog instaat kan je dat natuurlijk ook al zien zonder het na te vragen.)

[ Voor 7% gewijzigd door Coocoocachoo op 11-06-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:18
Ik heb veel besteld bij highflow, en alles was er binnen 24 uur op de drempel.
Erg aardige gast en ik zou gewoon even mailen en kijken of er een middenweg oplossing is.
Hij is ook altijd via het forum te spreken, en zijn 06 is ook bij iedereen bekend.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Een blog heb ik niet en een review zal ik voorlopig ook maar achterwege laten dan.

@Coocoocachoo
Helaas hebben ze niet gereageerd op de annulering zelf, wel een goed idee, had ik niet aan gedacht!

@Bad Brains
De "middenwegoplossing" is: zij "komen mij tegemoet" door een retourzending te accepteren en ik betaal vervolgens de verzendkosten voor het retour zenden. Dat is voor mij gewoon niet goed genoeg, vandaar dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het lijkt me ook een beetje onredelijk van de winkel om iets als ontvangstbewijs te eisen, als ze aangeven dat annulering per e-mail moet (wat iemand eerder in dit topic zei). Ontvangstbewijzen zijn geen onderdeel van standaard e-mail. Dus wat dat betreft lijkt communicatie me geen excuus voor ze. Ik ben geen jurist, dit weet ik niet 100% zeker.

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 18-06-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
In het laatste mailtje van Highflow wordt mij verteld dat ik de doos dien terug te sturen binnen de bedenktermijn, die al verstreken is. Ze zijn wel "zo vriendelijk" om er nog een week bij te doen. Op mijn reactie wordt niet gereageerd.

Ga ze nog een keer proberen te bellen morgen, maar ik heb er zo langzamerhand niet zo'n vertrouwen meer in. Een mogelijkheid tot geschillencommisie is er helaas ook niet omdat ze niet aangesloten zijn bij thuiswinkel keurmerk of iets dergelijks. Een stok achter de deur zie ik dus ook niet.

Nog laatste suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe duur was die bracket? Zet het product anders te koop op V&A, dan krijg je er nog wat geld voor en heb je er niet zoveel werk aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die bedenktermijn slaat nergens op; je dient bij retourrecht binnen die tijd aan te geven dat je het niet wil, het hoeft niet al terug te zijn. Maar relevant is dat ook niet hier.

Als je inderdaad gebruik hebt gemaakt van de mogelijkheid tot annuleren die ze zelf genoemd hebben, dan is de overeenkomst ontbonden. Dat ze dan later alsnog toesturen is daarvoor niet relevant en op eigen conto. Wel dien je dan aannemelijk te kunnen maken dat je inderdaad geannuleerd hebt.
Ik neem aan dat een kopie van de e-mail daarvoor voldoende moet zijn, gezien ze zelf stellen per e-mail te moeten annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythx
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 21:55
NinjaTuna schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:41:
Nogmaals het is inmiddels een maand geleden, dus die 14 dagen zijn al lang om. Ik heb het veel te druk om constant te drammen bij een bedrijf dat nalatig is. Mijn eerste mailtje heb ik al verzonden toen ik het pakje nog niet eens had, dus daar ligt het niet aan.
Even voor de duidelijkheid. Je hebt 14 dagen bedenktijd vanaf het moment dat het pakket geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
@ChicaneBT
Iets van 18 euro plus 7.50 verzendkosten (achterlijk veel als je het mij vraagt, maar ze verzenden met GLS). Het is het goedkoopst om die 6.75 neer te leggen om hem weer terug te sturen, maar ik haal graag mijn gelijk...

@Floppus
Dat ben ik met je eens, maar zolang het bedrijf dit niet onderkent, heb ik nog geen poot om op te staan. Vandaar dat ik ze nog eens ga bellen, maar vertrouwen heb ik er niet in.

@Mythx
Buiten het feit dat ik van mening ben dat de bedenktijd er hier niet toe doet: ik heb het pakket ontvagen op 30 mei, die 14 dagen zijn dus al om en de "extra" week die ik van Highflow heb "gekregen" is morgen om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:18
Dit is typisch een gevalletje, gelijk hebben is geen gelijk krijgen.
De vraag is meer of je een hoop moeite wilt doen om die wel te krijgen.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:45

Wildfire

Joy to the world!

Bedenktijd is niet van toepassing inderdaad, want het is een ongevraagde toezending aangezien je geannuleerd had ruim voordat er daadwerkelijk iets verstuurd werd.

Ongevraagde toezendingen mag je trouwens kosteloos houden. :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wildfire schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:44:
Ongevraagde toezendingen mag je trouwens kosteloos houden. :)
Niet als het duidelijk is dat het om een fout gaat. Als ze je de verzendkosten terugbetalen moet je het ook terugsturen. Maar het is sowieso niet zo relevant aangezien er dus al betaald is, "kosteloos" is dus niet het geval. Nu heeft hij gewoon iets gekocht wat hij niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou aangeven dat je volgens de door hen voorgestelde methode tijdig geannuleerd hebt en daarom het betreffende product niet had willen ontvangen. Aangezien jij netjes geannuleerd hebt kun je ook aangeven dat je niet akkoord gaat met het retour zenden en het betalen van verzendkosten erbij. Om ze tegemoet te komen zou je kunnen aangeven dat ze het pakket bij jou op kunnen komen halen of alsnog zelf de verzendkosten betalen.

Overigens gaat niemand voor 25 euro een procedure starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:41

InFamous

excommunicado

Hier zelf ook gezeik gehad met highflow en toen was ik echt klaar met hun, zolang alles goed is gaat het prima maar bij gezeik lijken ze wel een betonnen muur. Had een setje ccfl's gekocht voor even uit me hoofd 8 euro, hier kwam bij 7,50 verzendkosten, goed dat doet er niet toe. Setje komt aan, aangesloten en wel en blijkt defect. Ik mailen moest ik het maar terugsturen, waarop ik dus vroeg of hun de verzendkosten vergoeden. Mooi niet dus, ik moest zelf opdraaien voor de verzendkosten á 6,75. Terwijl het setje 8 euro was. Ik dus in meerdere mails uitgelegd dat dit buiten proporties is en dat het werkelijk nergens over gaat om 6,75 verzendkosten te maken voor een setje van 8 euro. Nog foto's gemaakt van het probleem en zoon beetje alles voorgeschoteld op een zilveren dienblad, geen rek in te krijgen dus. Toen maar opgegeven en mooi naar de concurrent overgestapt. Had nota bene al meer dan 2000 euro aan spul gehaald in een half jaar tijd. Ik ben deze service dan ook totaal niet van hem gewend, maar goed tijden veranderen en hun service blijkbaar ook.
Mijn advies, blijven mailen of start een topic op het highflow forum, daarnaast shopreview aanmaken. Anderzijds heeft het bij hun naar mijn ervaring geen zin. Oja en er vooral niet weer kopen.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:14
Wat ik even mis: heb je het product al betaald?
Indien nee: per email melden dat ze je iets geleverd hebben dat je niet wil hebben en dat er geen overeenkomst is, dat je het niet zal betalen, en dat ze contact met je kunnen opnemen over de manier waarop ze het product willen komen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Product is betaald en ontvangen, dat is het probleem.

Ik heb het er ook al lang met ze over gehad via mail, maar er wordt geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ik zou er geen energie meer insteken. Je negatieve ervaring op internet zetten (tweakers, kieskeurig, blog, forums).

Een shop kan wel duizenden postieve beoordelingen hebben maar wat, in mijn ogen, veel belangrijker is hoe ze een probleem oplossen. Ook al is dit maar 1 geval.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Wat Mandrake zegt. Je verlies nemen en je ervaring delen op internet.
Of je casus op hun forum neerzetten. Lijkt me dat ze dan iets sneller eerder reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 08:48
Als je tijdig geannuleerd hebt, dan heb je toch nog wel een kopie daarvan in je verzonden itrems staan?

Ik zou daarmee toch wat hardere stappen nemen. Je kan immers bewijzen dat je volgens de door hun aangegeven wijze hebt geannuleerd. Heb je geen rechtsbijstand?

Ik weet dat het om weinig geld gaat maar ik zou het wel zo draaien dat de keuze bij hun kwam te liggen: het weinige geld terugbetalen of voor meer geld aan inkomsten gaan mislopen (en ik weet dat dat erg makkelijk geregeld kan zijn). Alleen al het feit dat dit topic bestaat, zorgt er al voor dat verschillende tweakers voorzichtiger zullen worden wanneer ze iets willen bestellen (en dus eerst elders gaan kijken).

Daarbij komt dat ze zich gewoon aan de regels kunnen houden zoals wij dat ook moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Het pakket is zojuist retour gegaan. Ik heb Highflow dit laten weten en nogmaals kenbaar gemaakt dat ik nog steeds verwacht volledig vergoed te worden. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

NinjaTuna schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:47:
Het pakket is zojuist retour gegaan. Ik heb Highflow dit laten weten en nogmaals kenbaar gemaakt dat ik nog steeds verwacht volledig vergoed te worden. Ik ben benieuwd.
Bel die vent op zijn 06 en vraag of hij in alle eerlijkheid in z'n inbox wil zoeken naar jouw tijdige annuleringsmail. Als hij beweert niks gehad te hebben jouw bewijs namailen. Loopt dit op niets uit je slechte ervaring als shopreview plaatsen. Als hij voor 6 euro duizenden euro's omzet wil mislopen is het een koekwaus. Geval van ragdoll is heel anders, hij koos er zelf voor om iets voor 6 euro te kopen met 8 euro verzendkosten en hij had ook kunnen lezen dat terugsturen voor defect of wat dan ook altijd kosten koper is bij hun. Dat tezamen had hem moeten doen afzien om het daar aan te schaffen. Of niet zeuren natuurlijk, dat kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:41

InFamous

excommunicado

ago schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:10:
[...]

Bel die vent op zijn 06 en vraag of hij in alle eerlijkheid in z'n inbox wil zoeken naar jouw tijdige annuleringsmail. Als hij beweert niks gehad te hebben jouw bewijs namailen. Loopt dit op niets uit je slechte ervaring als shopreview plaatsen. Als hij voor 6 euro duizenden euro's omzet wil mislopen is het een koekwaus. Geval van ragdoll is heel anders, hij koos er zelf voor om iets voor 6 euro te kopen met 8 euro verzendkosten en hij had ook kunnen lezen dat terugsturen voor defect of wat dan ook altijd kosten koper is bij hun. Dat tezamen had hem moeten doen afzien om het daar aan te schaffen. Of niet zeuren natuurlijk, dat kan ook.
Het was een partij order met meerdere onderdelen en hoezo is de situatie anders? Het gaat er hierom dat de verzendkosten niet terug betaald worden terwijl de fout bij highflow ligt. Het product kwam kapot aan, dat is niet mijn zaak dat is de zaak van highflow. Ik heb immers gewoon garantie.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-10 18:41
Webwinkel moet terugbetaling binnen 30 dagen na annulering, er is geen termijn voor het terugsturen van het bestelde artikel. Is er nog niet binnen de 30 dagen na annulering terugbetaald, en geeft de webwinkel blijk niet aan zijn verplichtingen te gaan voldoen, dan is het vanzelfsprekend dat je het artikel achterhoudt totdat er daadwerkelijk is terugbetaald.

Wil de webwinkel het product niet ophalen, dan uiteraard ook de kosten van het terugsturen terugvragen. Pas na ontvangst van volledige compensatie het product terugsturen. Als webwinkel niet terugbetaald binnen de termijn, webwinkel in gebreke stellen. Schriftelijk communiceren en alles bewaren.

Dan loop je vervolgens tegen een muur, want door volledig vooruit te betalen heb je iedere stok achter de deur voor de webwinkel weggenomen, en de bank doet niets want ideal is alleen ideaal voor de webwinkel. Tenzij je nog iets via een eventuele rechtsbijstandverzekering of incassobureau/deurwaarder voor elkaar kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Nou ja, bovenstaande is dus al een gepasseerd station. Ik kan slechts hopen dat Highflow het op kan brengen in te zien dat ze een fout gemaakt hebben en anders heeft dit akkefietje mij 6.75 en een hoop tijd gekost. Nadelig voor hen is dat de paar Tweakers die dit topic gezien hebben nu wellicht twee keer nadenken vooraleer er wat te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Of highflow ziet jou pakketje als ongevraagde zending en houdt het zonder terug te betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Nee ik heb al wel bevestiging gehad van mijn annulering (nu al :/), in die mail staat ook dat het bedrag is teruggestort. Dan is nu de vraag hoeveel er terug is gestort.

Mijn ING is weer overleden dus ik kan het nu niet controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Zojuist nogmaals gecontroleerd: ik heb de kosten om het pakket weer terug te sturen niet vergoed gekregen.

Gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi00
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 08:48
Aan een rechtsbijstandverzekering heb je in dit geval ook niet veel. Het gaat immers om het principe.
Zij zullen namelijk de kosten voor hun rekening nemen en jouw die 6,75 betalen. Het is voor hun te duur om daar echt werk van te maken.
En highflow weet dat ook natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Bi00 op 24-06-2013 14:51 ]

1913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Ja ik ben er klaar mee. Ik heb een negatieve shopreview geplaatst en daar houd ik het maar bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
InFamous schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:43:
[...]

Het was een partij order met meerdere onderdelen en hoezo is de situatie anders? Het gaat er hierom dat de verzendkosten niet terug betaald worden terwijl de fout bij highflow ligt. Het product kwam kapot aan, dat is niet mijn zaak dat is de zaak van highflow. Ik heb immers gewoon garantie.
Omdat retourkosten n het geval van DOA nu eenmaal risico van de koper zijn. Claim jij ook je benzine kosten als een TV van de mediamarkt defect blijkt te zijn na installatie? Het enige wat je kan krijgen is coulance..

Jouw situatie is geheel anders dan die van TS.

TS zijn probleem kost highflow iig twee klanten, TS en ik, zo'n eenmalige slechte actie verpest mijn hele beeld van zo'n winkel...

[ Voor 8% gewijzigd door Fly-guy op 26-06-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-10 17:37

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Fly-guy: get your facts straight.

Als je met DOA doelt op een ondeugdelijk product (zoals in het geval van ragdoll), dan dient de verkoper dat kostenloos op te lossen door reparatie of vervanging. Als dat niet mogelijk is kan er ontbonden worden waarbij het product terug gaat naar verkoper en alle kosten worden terugbetaald aan koper.

Enkel bij het gebruikmaken van de wet koop op afstand liggen de kosten voor het terugzenden bij de koper.

In het geval van de topicstarter ligt het wat anders. Er is geen sprake van een ondeugdelijk product en er is ook geen sprake van het gebruikmaken van de wet koop op afstand.

Er is een overeenkomst gesloten, die is door TS geannuleerd, maar door miscommunicatie / fout van shop is dat niet (tijdig) doorgekomen en is alsnog geleverd.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies; veel winkels roepen over "carry-in garantie" terwijl het redelijk is dat garantie wordt verleend op de plaats van levering. Haal jij iets in de winkel, dan is carry-in redelijk. Sturen ze het op of betaal je voor levering aan huis, dan mogen ze dat niet als "een losse dienst" zien zoals vaak gebeurt.
De kosten om het product weer bij de winkel te krijgen vallen dus ten deel aan de winkel.
Pagina: 1