Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

nieuwe mac pro

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
nieuws: Apple toont kleine cilindrische Mac Pro met pci-e-ssd en Thunderbolt 2

Ik lees bij apple dat hij "tot 12 cores gaat"

Aangezien de E5 nu al tot 8 cores gaat, lijkt me het waarschijnlijk dat intel ook met 12 core varianten gaat komen.

Plus op de renders van Apple zie je maar 1 socket.

Dus klopt het wel door te zeggen dat er 2 xeon's in gaan?

specs

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:12

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
maratropa schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:48:
nieuws: Apple toont kleine cilindrische Mac Pro met pci-e-ssd en Thunderbolt 2

Ik lees bij apple dat hij "tot 12 cores gaat"

Aangezien de E5 nu al tot 8 cores gaat, lijkt me het waarschijnlijk dat intel ook met 12 core varianten gaat komen.

Plus op de renders van Apple zie je maar 1 socket.

Dus klopt het wel door te zeggen dat er 2 xeon's in gaan?
Twee hexacore E5's neem ik aan dan, bijvoorbeeld de E5-24xx of de E5-26xx maar voor zeover ik weet zijn er geen nieuwe 12-core E5's aangekondigt ergens. Twee Xeon'slijkt mijn dus waarschijnlijker

[ Voor 8% gewijzigd door Kees op 11-06-2013 12:02 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ja dat zou idd ook wel kunnen maar kijk hier eens bij de slide "processor" (enkelvoud trouwens)

http://www.apple.com/mac-pro/

Daar is maar 1 socket te zien. En ze hebben het niet over cpu's maar over cores. Apple kennende zouden ze zeker pimpen met 2 sockets.

Plus dat de kans groot is dat met haswell xeons er 12-cores aankomen.

En check ook de animatie tussen "thermal-core" en "fan" > 1 socket. Is er uberhaupt plek voor 2?

Misschien wachten ze ook wel op een aankondiging van intel?

http://wccftech.com/upcom...rocessors-sport-12-cores/

1 socket vind ik kosten/formaat technisch veel logischer.

[ Voor 29% gewijzigd door maratropa op 11-06-2013 12:11 ]

specs

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:33
Kees schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:58:
[...]

Twee hexacore E5's neem ik aan dan, bijvoorbeeld de E5-24xx of de E5-26xx maar voor zeover ik weet zijn er geen nieuwe 12-core E5's aangekondigt ergens. Twee Xeon'slijkt mijn dus waarschijnlijker
Er is volgens mij inderdaad nog geen officiële aankondiging geweest, maar Tweakers berichtte wel in april dat er iets uitgelekt zou zijn over de Ivy Bridge-E Xeons: een E7 met maximaal 15 cores en een E5 met maximaal 12 cores. Ze zouden eind dit jaar uit moeten komen, dus misschien wel toevallig ongeveer tegelijk met de nieuwe Mac Pro.

Het lijkt me ook erg waarschijnlijk dat Apple haar glanzende nieuwe topmodel een nieuwe hippe processor wil geven en geen, eind 2013 toch wat verouderde, Sandy Bridge-E.

http://tweakers.net/nieuw...gt-maximaal-15-cores.html

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Volgende week gaan we even langs bij Apple, dan hopen we meer duidelijkheid te krijgen. :)

Ik heb inderdaad nergens kunnen vinden dat het om een dual-cpu-opstelling zal gaan. Aangepast dus: nieuws: Apple toont kleine cilindrische Mac Pro met pci-e-ssd en Thunderbolt 2