[Copy.com] Dropbox alternatief

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Topicstarter
Dit topic start ik omdat het misschien voor mensen wel interessant is om gebruik te maken van een nieuw dropboxalternatief met redelijk wat ruimte beschikbaar.

Informatie over de dienst
https://www.copy.com/home/

De gratis variant begint met 15GB maar indien gebruik wordt gemaakt van een promotielink loopt dit per gebruiker met 5GB op. (zie onder) Indien je mappen deelt met anderen gaat de gebruikte ruimte ook gedeeld van de verschillende accounts af. Dus indien je een map maakt met 1 GB aan data er in die je deelt met 2 anderen, gaat er bij iedereen 333 MB van de beschikbare ruimte af. Een interessant en eerlijk concept.

Er is een client beschikbaar voor:
- OSX
- Windows
- iOS (ipad en iphone)
- Android

Op dit moment heb ik de applicatie draaien op Win 8 64bits, Ipad mini and Samsung Galaxy S2 (met CM9.1) Op alle platformen stabiel en simpel.

Het werkt verder hetzelfde. Waarom heb ik dit topic gestart? Ik denk dat het een goed alternatief is voor Dropbox met een degelijke hoeveelheid gratis opslag. En dit kan interessant zijn voor velen.

Via referrallinkjes kun je onderling extra opslag krijgen, maar het is niet de bedoeling om dit topic daarvoor te gebruiken. Zie hiervoor de faq

[ Voor 29% gewijzigd door DJSmiley op 12-06-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombola
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 10:37
Dank je wel
referral weggehaald, zie faq

[ Voor 70% gewijzigd door DJSmiley op 12-06-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Hmm, ben op zich tevreden met Dropbox zoals het nu werkt, maar misschien eens naar kijken. Wat ik wel opmerk:
Als gedeelde data over de accounts wordt verdeeld, wat houdt mensen dan tegen meerdere accounts aan te maken, 1 map te maken in de "Copybox":P, en die tussen die accounts te delen. Doe dit bv met 4 accounts, en je hebt in feite gratis 60 GB..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-10 22:15

BaasG

Spiral out. Keep going

Inderdaad, Dropbox doet z'n ding. Toch eens kijken of deze ook bevalt.

[ Voor 39% gewijzigd door DJSmiley op 12-06-2013 13:40 ]

member of the Dark side: black Nikon gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 15:15
Ook aangemeld met de link van Baas, wie gebruikt mijn link :)

[ Voor 41% gewijzigd door DJSmiley op 12-06-2013 13:40 ]

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:33
Ook aangemeld met de link van kaliestan. Wie helpt mij aan extra 5 GB?

[ Voor 39% gewijzigd door DJSmiley op 12-06-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
MaximusTG schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:10:
Hmm, ben op zich tevreden met Dropbox zoals het nu werkt, maar misschien eens naar kijken. Wat ik wel opmerk:
Als gedeelde data over de accounts wordt verdeeld, wat houdt mensen dan tegen meerdere accounts aan te maken, 1 map te maken in de "Copybox":P, en die tussen die accounts te delen. Doe dit bv met 4 accounts, en je hebt in feite gratis 60 GB..
Dat moet volgens mij inderdaad ook gewoon kunnen. Lastig te controleren. Ik weet niet of men dat erg waardeert, maar het kan wel natuurlijk. Misschien dat er ergens in de T&Cs iets staat over het op die manier gebruiken van Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Hoe werkt het nu precies? Ik heb zojuist in mijn folder een bestand gezet van 600 MB. Hij heeft hem wel gekopieerd en zie hem ook via copy.com, maar hij heeft hem niet geupload. Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:16
Doet wat het moet doen.

[ Voor 56% gewijzigd door DJSmiley op 12-06-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 14:34
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:53:
Hoe werkt het nu precies? Ik heb zojuist in mijn folder een bestand gezet van 600 MB. Hij heeft hem wel gekopieerd en zie hem ook via copy.com, maar hij heeft hem niet geupload. Doe ik iets verkeerd?
Je moet dus de client installeren. Nadien plaats je inderdaad je bestanden in de folder en dan zal de client je bestanden automatisch uploaden. Om te controleren of het al geüpload is, kan je naar de site surfen. Rechts bovenin zou er dan moeten staan "0.6GB used of.." in jouw geval.

[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 12-06-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:07

kraats

Ik rol

en van mij ook een linkje: referral weggehaald, zie faq

[ Voor 59% gewijzigd door DJSmiley op 12-06-2013 13:41 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:58:
[...]

Je moet dus de client installeren. Nadien plaats je inderdaad je bestanden in de folder en dan zal de client je bestanden automatisch uploaden. Om te controleren of het al geüpload is, kan je naar de site surfen. Rechts bovenin zou er dan moeten staan "0.6GB used of.." in jouw geval.
Dat zie ik ook netjes, maar ik zie via mijn netwerkmeter, niet dat die aan het uploaden is naar de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 14:34
Dan zal het al klaar zijn vermoed ik? Als het op de site beschikbaar is, is het in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelJunkie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 12:53
Ik heb hem nu ook :) Vind hem er wel mooi uitzien!

Wie helpt mij aan die extra 5GB? <3

Edit: Ik heb de ref van TS gebruikt!

[ Voor 41% gewijzigd door DJSmiley op 12-06-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Kunnen jullie ook aangegeven als je een referral hebt gebruikt van iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Fidel

The Hedgehog

Heb net ook een account aangemaakt.
Ziet er goed uit, zonder poespas enzo.
Ook de windows client ziet er gezond uit.

[ Voor 47% gewijzigd door DJSmiley op 12-06-2013 13:41 ]

Van hoge bomen, zaagt men lange planken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Het lijkt dus te werken, twee accounts koppelen; heb accounts aangemaakt op gmail en hotmail, 1 map tussen beide gedeeld. Staat nu totaal 56,6 MB in. Het lijkt er wel op dat je minimaal 1 bestandje vanuit elk account erin moet zetten. Maar 1 van 10 MB vanuit 1 account, toch geeft ie bij beide aan 28,3 gebruikt, 28,3 fair data savings.
Kan dus nog een probleem voor ze worden op deze manier.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:52

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Fidel schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:08:
Wie helpt mij aan de extra opslagruimte?
Heb jouw link gebruikt :)

Interface ziet er simpel en clean uit! Goede eerste indruk.

[ Voor 21% gewijzigd door DJSmiley op 12-06-2013 13:41 ]

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:05

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ziet er best leuk uit en behoorlijk wat startersdata

[ Voor 44% gewijzigd door DJSmiley op 12-06-2013 13:41 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09 22:14
Met een AdWords campagne voor referrals zit ik voor luttele euro's nu op 170GB and counting. Ook al wil ik niet eens zoveel data kwijt in de cloud, toch lijkt het me een investering voor de toekomst. Als internet weer met grote stappen sneller wordt en bestanden als gevolg weer veelvouden groter (bijv.: 3D films in hoge resoluties streamen uit de cloud), komt het me misschien nog wel van pas!

Ik weet niet hoe lang die Copy 5GB per referral actie nog loopt. Ze noemen het zelf een actie om naamsbekendheid te krijgen nu ze nog 'nieuw' zijn, dus het kan elk moment ten einde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
De snelheid lijkt de laatste tijd ook wel wat beter dan in het begin. Het synct erg snel. Ik vind het eigenlijk wel fijner werken dan andere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 09:39
Sinds kort gebruik ik copy.com. Werkt erg prettig en geeft zoals gezegd veel gratis ruimte.
Ook de prijzen voor extra ruimte zijn erg schappelijk!

Het enige waar ik tegenaan loop is dat ik max. circa 400 kb/sec upload haal via mijn 100mbit up/down verbinding.
Voor normaal gebruik is 400 kb/sec meer dan genoeg voor dagelijks gebruik. Maar voor het eenmalig uploaden van al je data (ca. 60 gb in mijn geval) duurt wel héél lang.

Meer mensen die hier last van hebben? Ben benieuwd naar jullie ervaringen m.b.t. de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:14
Naar aanleiding van dit draadje even op de site gekeken.
Echter komt de site al heel langaam op, terwijl er niks met mijn internet te maken heeft.
Overbelasting?
Ook vraag ik me af wat er achter "gratis" in dit geval zit? 15GB is een behoorlijke hoeveelheid, en met 5GB per keer zou ik zo aan de 50GB zitten...
Ook de overdrachtssnelheid is best wel laag, inderdaad.

Al met al nog niet genoeg vertrouwen om daar mijn (belangrijke) data te stallen. Ik ga het wel eventjes uitproberen.

Edit: hoe werkt dat met die 5GB per gebruiker eigenlijk? Hoe krijg ik mensen gejoined?

[ Voor 8% gewijzigd door timmie1 op 11-05-2014 19:04 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 09:39
timmie1 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 19:02:
Edit: hoe werkt dat met die 5GB per gebruiker eigenlijk? Hoe krijg ik mensen gejoined?
Als je inlogt op de site en op menu klikt kan je kiezen voor "invite someone to copy". Vervolgens kan je een uitnodigingsmail sturen of iemand de link geven die onder in beeld staat. Iedereen die via deze link aanmeld krijgt 5gb extra (en jij dus ook :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
timmie1 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 19:02:
Naar aanleiding van dit draadje even op de site gekeken.
Echter komt de site al heel langaam op, terwijl er niks met mijn internet te maken heeft.
Overbelasting?
Ook vraag ik me af wat er achter "gratis" in dit geval zit? 15GB is een behoorlijke hoeveelheid, en met 5GB per keer zou ik zo aan de 50GB zitten...
Ook de overdrachtssnelheid is best wel laag, inderdaad.

Al met al nog niet genoeg vertrouwen om daar mijn (belangrijke) data te stallen. Ik ga het wel eventjes uitproberen.

Het werkt doorgaans sneller dan dropbox is mijn ervaring. Alles heeft wel eens betere en slechtere performance. Encrypt je data en je bent er. De meeste van deze bedrijven zitten in Amerika met alle gevolgen van dien.
Pagina: 1

Let op:
Ervaringen zijn prima, referrallinkjes zijn niet de bedoeling. Let hier dus even op!