Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

waar te starten script/programma

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views

• -SafaN-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-11 18:37
Eerst en vooral, ik heb 10 jaar geleden wel degelijk bezig geweest met programmeren (eerste twee kandidaturen informatica, dan gestopt), maar daarna niet meer mee bezig geweest. Op mijn huidig werk is er een probleem, dat volgens de baas manueel moet worden opgelost, maar volgens mij kan ik hier een programma voor schrijven.

De vraag is: in welke taal kan dit het eenvoudigst. Ik denk wel dat ik met de juiste taal en wat guides mijn plan kan trekken.

het algoritme is als volgt:

input: bestand met 4000 nummers.
------------
elk van die 4000 nummers moet worden ingevuld in een webadres waarbij je dus op een website komt met tekstinformatie. Deze bestaat uit verschillende entrys met ondermeer datum, en wat er gebeurd is op die datum.

die tekstinformatie moet gefilterd worden op
- na een bepaalde datum
- aanwezigheid van een bepaald woord in de gebeurtenis.
----
output: bestand met de nummers waarbij na een bepaalde datum iets gebeurd is.

de schatting is dat ong 5% van de nummers een hit zullen geven. Volgens mij is dit te programmeren, ik heb alleen geen idee van de "taal". Ik zou graag hebben dat het enerzijds gratis is (geen budget van de baas), en anderzijds dat ik niet te veel met libraries moet knoeien.

snelheid speelt niet zoveel rol, ik denk dat elke taal dit sneller zou moeten kunnen doen dan 4000 nummers intikken en doorscrollen of dat de gebeurtenis voorkwam.

Iemand een idee waar ik best begin?

gr.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
-SafaN- schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:17:
Iemand een idee waar ik best begin?
Zo'n beetje elke taal en alles wat daar op lijkt. Van bash tot Powershell, PHP, VB.Net tot C# en F#, Python en Perl en ga zo maar door. Hier is geen hét antwoord op en valt onder Welke programmeertaal... welke, keer-op-keer, uitlopen op een topic waarin iedereen zijn-of-haar favo taaltje gaat lopen roepen terwijl uiteindelijk alles wel voldoet aan je eisen.

Het beste advies dat je kunt krijgen is: neem een taal die je bevalt en begin gewoon. Misschien zijn er betere alternatieven of libraries beschikbaar voor specifieke zaken maar daar kom je dan gaandeweg vanzelf achter; wij weten op voorhand ook niet waar je tegenaan gaat lopen en op basis van je topicstart is daar ook weinig over te zeggen.

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 11-06-2013 09:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.