Mijn schoonouders hebben mij gevraagd om voor hun een goedkope computer samen te stellen. Hun huidige is 5 jaar oud en is op sterven na dood, het opstarten duurt meer dan 5 minuten en opnieuw installeren biedt maar voor een paar weken een oplossing. Er zit ook maar een kleine harde schijf in en de computer loopt at random vast. Omdat de computer al zo oud is heb ik aangeraden om een nieuwe computer aan te schaffen, met de huidige kunnen de kinderen geen spelletjes spelen en dat willen ze toch wel een beetje doen. Dus wat moet er mee gebeuren?
Ik heb de volgende build samengesteld:
Ik heb het budget iets opgerekt tot zo'n 280 euro omdat ik in eerste instantie de AMD A6-5400K had geselecteerd, ivm de wens om wel wat vaker een spelletje te spelen en het feit dat ze er eigenlijk weer even mee door willen heb ik er een A8-5600K ingezet. De harde schijf is prima: ze hebben een externe harde schijf die ze voor opslag (foto's, filmpjes, documenten) gebruiken.
Qua kast twijfel ik nog: het is een kleine ruimte en bij de AOpen betekent dit maar weinig ruimte om de kast heen.. Ik weet alleen niet of het gaat passen in de LC Power (iemand toevallig ervaring?), die wel mijn voorkeur heeft. Het systeem wordt door mijzelf in elkaar gezet en zal Windows 7 draaien (dvd + licentie al in bezit). Iemand nog op- of aanmerkingen?
- Office en internet
- Zo nu en dan een spelletje (simpel, niet veeleisend)
Ik heb de volgende build samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-5600K Black Edition | € 84,60 | € 84,60 |
| 1 | ASRock FM2A75M-DGS | € 51,20 | € 51,20 |
| 1 | Hitachi Deskstar 7K1000.C, 500GB | € 45,15 | € 45,15 |
| 1 | AOpen ES45F | € 42,48 | € 42,48 |
| 1 | LC-Power 2019MB | € 39,49 | € 39,49 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3S8N9K2/4G | € 32,10 | € 32,10 |
| 1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 14,45 | € 14,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 309,47 | |
Ik heb het budget iets opgerekt tot zo'n 280 euro omdat ik in eerste instantie de AMD A6-5400K had geselecteerd, ivm de wens om wel wat vaker een spelletje te spelen en het feit dat ze er eigenlijk weer even mee door willen heb ik er een A8-5600K ingezet. De harde schijf is prima: ze hebben een externe harde schijf die ze voor opslag (foto's, filmpjes, documenten) gebruiken.
Qua kast twijfel ik nog: het is een kleine ruimte en bij de AOpen betekent dit maar weinig ruimte om de kast heen.. Ik weet alleen niet of het gaat passen in de LC Power (iemand toevallig ervaring?), die wel mijn voorkeur heeft. Het systeem wordt door mijzelf in elkaar gezet en zal Windows 7 draaien (dvd + licentie al in bezit). Iemand nog op- of aanmerkingen?
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."