Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 16:20
Toen ik mijn eeste baan zocht, keek je in kranten en tijdschriften en ging je op zoek naar advertenties. Vond je er een dan was het brief tikken + CV (er was nog geen computer) & pasfoto, in een enveloppe doen, postzegel erop en naar de PTT brievenbus en dan wachten...

Toen kwam de computer, dus nu kon je de brieven uitprinten en vervolgens in de enveloppe doen, postzegel erop en naar de PTT brievenbus en weer wachten. In sommige gevallen gebruikte ik zelfs de fax, e-mail stond nog in de kinderschoenen en het werd nog als onpersoonlijk gezien.

Internet kwam op en toen was daar Linkedin. Nu moet ik weer op zoek naar een nieuwe baan maar vraag mij af of het solliciteren nu ook veranderd is. Heb mijn profiel op Linkedin staan met alles erop en eraan, heb ook een eigen domein waar alles over mij staat, inclusief alle projecten die ik gedaan hebt. Als je nu op tientallen banen tegelijk wil solliciteren is dan een verwijzing naar Linkedin / persoonlijk website genoeg of moet je nog steeds een hele persoonlijke brief schrijven + CV + al je kennis van pakketten + al je projecten naar de hr medewerker. Als ik iemand aannam keek ik naar zijn ervaring en als dat overeen kwam met wat voor iemand ik zocht voor een project was dat voor mij genoeg.

Wat is jullie mening, CV & begeleidende brief of alleen verwijzing naar Linkedin / website?

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:45
Ligt compleet aan de functie waarop je solliciteert. Als je in de creative hoek aan het zoeken ben zou ik iets proberen op te zetten waarmee je je creativiteit kan aangeven. Dus dan is een brief + cv absoluut niet voldoende.

Als ik mensen voor mijn team zoek (MS Lync engineers) dan is een fancy website of luchtballon met daarop je foto + cv niet interessant. Ik ben dan echt op zoek naar de werkgeschiedenis van de persoon en een 'droge' opsomming van kwalificaties.

Elke sollicitatie kan dus anders zijn, dus kun je aangeven in welke sector je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Maak ook een cv. Men vindt het handig om dat even snel af te kunnen drukken. Daarnaast kan je een cv een eigen indeling geven en LinkedIn niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Los daarvan, stuur asjeblieft wel een nette brief.
Een vriend van me heeft laatst een (goede) baan gekregen als systeembeheerder omdat hij de enige was die een fatsoenlijke brief had gestuurd. De rest had enkel een linkje naar de linkedin (oid) gemaild.

Hoewel we in een moderne tijd leven is dat nog immer niet acceptabel ;)

[ Voor 12% gewijzigd door qadn op 11-06-2013 08:01 ]

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:35
Tot op heden is het proces van solliciteren nauwelijks veranderd. Het is nog steeds een motivatie en CV, alleen worden deze de afgelopen 8 of 10 jaar meestal per e-mail verstuurd.

Maar het hangt enorm van de organisatie af. Ik zie een kentering. CV's doorspitten is heel veel werk. Bovendien is een CV vaker een opsomming van wat de kandidaat had moeten doen (functieomschrijvingen) dan van hetgeen hij daadwerkelijk heeft gedaan. Ik zie de laatste tijd dat de belangstelling verschuift richting github en stackoverflow profielen en in de klout score.

[ Voor 7% gewijzigd door t_captain op 11-06-2013 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik ken genoeg mensen bij HR. Als er een vacature uitstaat komen hier soms wel meer dan 200 reacties op binnen, ga jij van elke reactie zijn linkedin bestuderen? Nee ze worden snel doorgekeken en gaan op de stapel "wordt niks" en "heeft potentie". Je CV en brief moeten dus aantrekkelijk zijn om te lezen, dan kom je hopelijk op de goede stapel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Als iemand die geregeld solliciteert, altijd CV en begeleidende brief.

Omdat ik bij een detacheringsorganisatie werk waar ik vrijwel elke 3 maanden een andere job heb, moet ik veel solliciteren bij verschillende bedrijven.

Een CV is een must, een begeleidende brief verbeterd je positie en linkedin is een verrijking van je netwerk.
Op linkedin staan ook veel vacatures (veel bij het bedrijf zelf) en je kan jezelf aan veel mensen en bedrijven presenteren. Een verwijzing naar linkedin is niet voldoende om mee te solliciteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-10 20:30

Metalfreak

Hoije woh!

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een brief hoeven schrijven. CV doorsturen via iemand bij het bedrijf was altijd voldoende om op gesprek te komen, ben nog nooit ergens gevraagd om een begeleidende brief te schrijven. Wat mijn huidige werkgever wel triggerde in mijn CV was het persoonsprofiel bovenaan het CV waarin je kort je toegevoegde waarde beschrijft.

LinkedIn nog nooit ervoor gebruikt overigens, zou eigenlijk niet weten hoe ik dat in mijn voordeel kan gebruiken.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

qadn schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 08:00:
Een vriend van me heeft laatst een (goede) baan gekregen als systeembeheerder omdat hij de enige was die een fatsoenlijke brief had gestuurd. De rest had enkel een linkje naar de linkedin (oid) gemaild.

Hoewel we in een moderne tijd leven is dat nog immer niet acceptabel ;)
Je wilt ook niet dat je sollicitatie uitstraalt dat je te lui en onverschillig bent om een nette brief te schrijven. Als mensen al geen aandacht aan hun sollicitatie willen besteden, kun je dan verwachten dat ze in hun werk anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

downtime schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 08:44:
[...]

Je wilt ook niet dat je sollicitatie uitstraalt dat je te lui en onverschillig bent om een nette brief te schrijven. Als mensen al geen aandacht aan hun sollicitatie willen besteden, kun je dan verwachten dat ze in hun werk anders zijn?
Persoonlijk ben ik nog nooit ergens op gesprek geweest op basis van een vacature, meestal was het meer zoiets van "stuur je CV eens door, dan kijken we wat we voor je kunnen doen". Alleen mijn huidige werk was in principe wel een vacature, maar dat ging via een werving- en selectiebureau die de hele introductie voor jou doen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Als je flink wat ervaring hebt dan volstaat volgens mij een profiel op linkedin en stepstone om binnen de week 10 interviews te regelen. Dat was toch mijn ervaring.
Megamind schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:11:
[...]

Bij headhunters met nietszeggende vacatures vaak...
Dat viel reuze mee. Die waren er al meteen uitgefilterd. 10 is misschien wat overdreven maar toen ik mijn huidige baan zocht heb ik zo een vijf, zes nuttige, interessante interviews geregeld in een week tijd waarvan er drie in de running bleven na het interview.

[ Voor 57% gewijzigd door demichel op 11-06-2013 09:18 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
demichel schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:08:
Als je flink wat ervaring hebt dan volstaat volgens mij een profiel op linkedin en stepstone om binnen de week 10 interviews te regelen. Dat was toch mijn ervaring.
Bij headhunters met nietszeggende vacatures vaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
Als je linkedin gebruikt zorg dan dat je profiel volledig en eerlijk is.
Ik zou je profiel niet in je CV of brief vermelden.
Verder zou ik een brief opsturen met CV of een net mailtje met CV sturen. (Zoals hierboven al is aan gegeven is die brief nog steeds belangrijk)
Verder er ook voor zorgen dat zaken zoals twitter/facebook op private staan. (Ja, sommige bedrijven kijken daar naar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

Megamind schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 08:08:
Ik ken genoeg mensen bij HR. Als er een vacature uitstaat komen hier soms wel meer dan 200 reacties op binnen, ga jij van elke reactie zijn linkedin bestuderen? Nee ze worden snel doorgekeken en gaan op de stapel "wordt niks" en "heeft potentie". Je CV en brief moeten dus aantrekkelijk zijn om te lezen, dan kom je hopelijk op de goede stapel.
Dat dus: je moet zorgen dat je kan onderscheiden van de rest.

Heel lang geleden had mijn toenmalige vriendin een sollicitatiebrief geschreven die ze mij eerst liet lezen. Mijn voornaamste commentaar was: je hebt de vacature goed gelezen aangezien het meer een reactie daarop was (als in: ik heb alle kwaliteiten die gevraagd worden), maar niet persoonlijk en niet onderscheidend.

Tip: bekijk hetgeen wat je verstuurt door de ogen van de ontvanger met de gedachte dat de ontvanger een hele lading door moet kijken.
Andere tip: laat iemand anders je brief lezen.
Metalfreak schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 08:43:
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een brief hoeven schrijven.
Die luxe heb ik ook altijd gehad; toen ik weg wilde bij mijn vorige baan, belde er zo'n werving&selectiebureau op. Normaal wimpel ik ze af, maar toen zei ik "je timing is perfect, laat maar zien wat je hebt". Keuze uit bijna 10 serieuze vacatures, waarbij ik uiteindelijk 2 getekende contracten thuis had liggen (rest viel af, 2 van hun kant, rest van mijn kant). Maargoed, is wel jaren geleden. Ik zou nu meer m'n best moeten doen.

[ Voor 22% gewijzigd door MrSleeves op 11-06-2013 09:58 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:04
MrSleeves schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:53:
[...]

Andere tip: laat iemand anders je brief lezen.
Ja maar niet iemand in jouw directe kring. Dus niet je partner, goede vriend of broer/zus. Zo'n iemand kan wat nuchterder naar zo'n brief kijken en niet door de regels heen lezen omdat hij/zij weet wat je bedoelt. Tevens zorg dat je cv opvalt. Zelf opmaken in Word met tabellen zorgt er tegenwoordig vaak voor dat je cv op de stapel "niet interessant" terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 09:15
t_captain schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 08:04:
Maar het hangt enorm van de organisatie af. Ik zie een kentering. CV's doorspitten is heel veel werk. Bovendien is een CV vaker een opsomming van wat de kandidaat had moeten doen (functieomschrijvingen) dan van hetgeen hij daadwerkelijk heeft gedaan. Ik zie de laatste tijd dat de belangstelling verschuift richting github en stackoverflow profielen en in de klout score.
Meer mensen voorbeelden van dit soort ontwikkelingen? Is natuurlijk wel relevant om te weten waar een werkgever precies naar kijkt. Ik heb bijvoorbeeld een Github account maar ben niet actief op Stackoverflow, zijn er nog andere platformen relevant zoals bijvoorbeeld je Twitter (wat tweet je, wie volg je, etc?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 13:57
L-VIS schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:07:
Tevens zorg dat je cv opvalt. Zelf opmaken in Word met tabellen [..]
Waar moet ik dan aan denken? Meer kleur? Afbeeldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:17
SH4D3H schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:32:
[...]

Kleuren kunnen leuke toevoegingen zijn (plaatjes vraag ik mij af) maar zijn zeker niet noodzakelijk (tenzij in een creatieve hoek). Wat m.i. belangrijk is aan een CV is dat het een snel en relevant(!) beeld geeft van de kandidaad, en dat is meteen de reden dat linkedin niet afdoende is aangezien dat een beeld geeft wat voor iedereen is bestemd.

Belangrijk aan een CV:
- Geen overbodige informatie
- Duidelijkheid over jou rol, doelstellingen, omgeving en successen bij voorgaande ervaring
- Direct inzicht in jou vaardigheden (misschien in een los overzichtje)
- Consistente layout (uitlijning, lettertypes, bullets, lettergrootte, gebruikte tabellen ed.)
- Schrap overbodige werkervaringen als je genoeg relevante ervaring hebt

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:35
@jhuiting: je klout score is een maat voor hoeveel invloed je op allerlei social media hebt (LinkedIn, Facebook, g+, Wordpress, Twitter etc). Volgens mij is het aantal mensen dat je weet te betrekken (engage) een belangrijk deel van je score.

Ik heb wel eens een vacature voor een lead engineer gezien waarin ze een minimale klout score vroegen. In feite geeft de organisatie aan dat ze iemand zoeken die ook buiten de deur van het bedrijf als expert wordt erkend. A propos: http://dilbert.com/strips/comic/2013-03-21/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:04
SH4D3H schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:32:
[...]

Ik bedoel zoiets:
Vormgegeven CV
Ik heb dit even snel gegoogled. Het moet natuurlijk wel passen bij de beroepsgroep. Zoals al gezegd, zit je in de reclame dan kan je meer tierelantijnen veroorloven dan in de financiële tak. Maar het idee blijft hetzelfde. Er zijn online genoeg voorbeelden te vinden. Tevens kan je door kleurgebruik ook een deel van je persoonlijkheid weergeven. En als je dit zelf niet kan, zoek iemand op het grafisch lyceum ofzo. Die wil dit vast voor een paar tientjes doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:56
Wellicht nog een leuke toevoeging, is een QR code toevoegen in het CV (op de laatste pagina bijvoorbeeld), wat een link naar jouw LinkedIn pagina is.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:39
jhuiting schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:21:
[...]

Meer mensen voorbeelden van dit soort ontwikkelingen? Is natuurlijk wel relevant om te weten waar een werkgever precies naar kijkt. Ik heb bijvoorbeeld een Github account maar ben niet actief op Stackoverflow, zijn er nog andere platformen relevant zoals bijvoorbeeld je Twitter (wat tweet je, wie volg je, etc?)
GitHub, StackOverflow, HackerNews zijn zo'n beetje de dingen die ik check. Twitter niet zo interessant.
Leut schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:11:
Wellicht nog een leuke toevoeging, is een QR code toevoegen in het CV (op de laatste pagina bijvoorbeeld), wat een link naar jouw LinkedIn pagina is.
http://static1.businessin...20code%20flow%20chart.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Basszje

Reisvaap!]

Ik heb een CV dat meer een plaatje is dan een rijtje tekst. Het is een risico ( lees gortdroge bedrijven met formele procedures gooien je gelijk weg ) maar als het in de smaak valt mag je direct op gesprek komen.

Goede brief is ook belangrijk. Stem het af op de sfeer van het bedrijf waar je solliciteert, laat zien dat je de taal beheerst ( 80% van de afwijzingen is normaal taalfouten etc in dit soort brieven ), laat iemand anders het lezen en vooral zorg er voor dat je naar je ontvanger toe schrijft.

Een gemiddeld persoon die sollicaties moet beoordelen krijgt een brief (maal 200) als :

Geachte bla ba, gelezen hebben uw vacature bla bla wil ik graag solliciteren. Ik ben van mening dat ik alle relevante kunde heb. vriendelijke groet, bla bla.

Waarbij het duidelijk is dat dit formaat dient voor alle vacatures en beland je direct op de stapel 'mwah'.

( Trouwens ik heb wel eens CV's moeten beoordelen en dan ga ik op naam ook het rijtje af Twitter, Facebook, LinkedIn, eigen domein, overige informatie, publieke comments op allerhande sites. Let er dus op dat al te prive-informatie etc niet publieke beschikbaar is voor niet vrienden ( Op FB ). Twitter kan je bv juist wel gebruiken door te laten zien dat je je vak kent, regelmatig informatie leest en bijhoudt e.d. )

[ Voor 19% gewijzigd door Basszje op 11-06-2013 13:03 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 17:43
Focus op wat je daadwerkelijk bereikt heb, niet op verantwoordelijkheden.

Dus niet: "Ik was verantwoordelijk voor het binnenhalen van klanten", maar: "Ik heb tien grote klanten binnengehaald."
En niet: "Ik was verantwoordelijk voor de uptime van het systeem.", maar: "Onder mijn leiding steeg de uptime van 75% naar 99%".

Iedereen heeft verantwoordelijkheden. Alleen goede werknemers bereiken ook echt iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 12:38
Een goed Werving & Selectie bureau bellen werkt nog steeds.
Die zoeken dan voor jou geschikte vacatures, ook vacatures die niet op vacaturesites staan. Ook kennen ze open functies waar helemaal geen vacature voor gemaakt is.
Bovendien hoef je dan ook geen sollicitatiebrief te schrijven, zij zijn de kruiwagen.
Bij goede bureaus krijg je ook meteen de naam van het bedrijf en wat ze doen zodat je onderzoek kunt doen of het bedrijf wat voor je is.
Het is wel fatsoenlijk daar niet zelf te gaan solliciteren maar het netjes via het W&S bureau blijven doen.
Nadeel is dat het je wel een aantal dagdelen kost voor de nodige gesprekken; vervelend als je op het moment nog een baan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Mastermind schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:22:
Een goed Werving & Selectie bureau bellen werkt nog steeds.
Die zoeken dan voor jou geschikte vacatures, ook vacatures die niet op vacaturesites staan. Ook kennen ze open functies waar helemaal geen vacature voor gemaakt is.
Bovendien hoef je dan ook geen sollicitatiebrief te schrijven, zij zijn de kruiwagen.
Bij goede bureaus krijg je ook meteen de naam van het bedrijf en wat ze doen zodat je onderzoek kunt doen of het bedrijf wat voor je is.
Het is wel fatsoenlijk daar niet zelf te gaan solliciteren maar het netjes via het W&S bureau blijven doen.
Nadeel is dat het je wel een aantal dagdelen kost voor de nodige gesprekken; vervelend als je op het moment nog een baan hebt.
Inderdaad, ik heb persoonlijk een heel prettige ervaring met een W&S bureau in het zuiden van het land die me heel erg goed geholpen hebben. Ze gingen echt op zoek naar een baan die bij me paste in plaats van me maar te koppelen aan de eerste de beste baan die ze ergens hadden liggen. Na elk gesprek belden ze even en informeerden ook regelmatig of ik al iets gehoord had. Was dat niet zo, dan gingen zij er meteen even achteraan. Ben ze erg dankbaar. Gesprekken konden ook in overleg, kostte me echt niet elke keer een dagdeel, van een aantal gesprekken heeft mijn vorige werkgever niets gemerkt, ik had gewoon met de klant geregeld dat ik een uurtje later kon beginnen zonder dat de werkgever daar iets vanaf wist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 09:15
creator1988 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:58:
[...]

GitHub, StackOverflow, HackerNews zijn zo'n beetje de dingen die ik check. Twitter niet zo interessant.
En waar let je dan specifiek op? Kijk je naar tools / frameworks of bijvoorbeeld meer naar 'skills'? Ik bedoel met 'skills' of je bijvoorbeeld meer inhoudelijk checkt wat voor discussies iemand voert en over wat voor onderwerpen (en daar moet dan bijvoorbeeld iets tussen zitten over 'datastructuren' of '<willekeurige andere term'>).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CV + Brief. Online zaken kan in de CV naar gerefereerd worden al dan niet tijdens het eerste gesprek.

Houd er rekening mee dat de eerste selectie van CVs gebeurt door HR personeel dat geen tot zeer beperkte kennis heeft van de materie waar het bedrijf mee werkt. Dus je word uitgenodigd op basis van de indruk die dergelijk personeel haalt uit een brief en CV.

Mensen die duidelijk meer tijd spenderen aan hun LinkedIn dan aan een fatsoenlijke sollicitatie worden hier praktisch nooit uitgenodigd.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
clogie886 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 05:31:
Wat is jullie mening, CV & begeleidende brief of alleen verwijzing naar Linkedin / website?
Maatwerk.
Solliciteer je op een advertentie die op LinkedIn staat, dan volstaat een link naar jouw profiel. Solliciteer je bij een notariskantoor of traditioneel ministerie, dan schrijf je een brief. Niet zomaar iets uit de printer laten rollen, maar juist met vulpen op handgeschept papier. Is het een reclamebureau, dan zorg je dat het creatieve er van af spat.
Heb je contact met een recruiter (W&S bureau), doe dan gewoon wat ze zeggen: stuur een CV in .doc formaat. Dat gaat linea recta hun back end in waar ook tienduizenden andere CVs liggen, zodat ze die kunnen doorzoeken. Ga niet lollig een open source formaat sturen of iets anders, maar zorg juist dat alle relevante zoektermen in de tekst voorkomen.
ReallyStupidGuy schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:47:
Kleuren kunnen leuke toevoegingen zijn (plaatjes vraag ik mij af) maar zijn zeker niet noodzakelijk (tenzij in een creatieve hoek).
Ik zie niet hoe je kleuren in een CV kunt gebruiken. Wel gebruik ik bedrijfslogo's van voorgaande werkgevers/opdrachtgevers. Dat werkt veel beter dan tekst. Overweeg ook een pasfoto in je CV op te nemen. Dit is zeker niet geschikt voor alle werkgevers, maar velen stellen er prijs op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerocivic
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 10:45
Ik heb inmiddels jarenlange ervaring in personeelsbemiddeling en werving & selectie etc.
Als tip wil ik je meegeven om je CV aan te passen aan de functie en het bedrijf waar je op solliciteert. Voor de ene functie kan dat bijbaantje of die hobby heel interessant zijn, voor de andere baan juist weer helemaal niet. Kijk daarnaar! Zorg dat je in je CV een paar ervaringen / trefwoorden vermeldt die ook terugkomen in de functie waar je op solliciteert. Hoe meer raakvlakken er op het eerste gezicht te zien zijn, hoe groter de kans dat je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Bedenk dat er binnen 20 seconden al wordt beoordeeld of je enigzins interessant bent of niet. Succes!

P.S. als je objectief feedback op je CV wilt hebben, stuur me gerust even een bericht.

De omgeving van de mens is de medemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je eigen site vermelden is niets anders dan spam en dat staan ook wij niet toe.

[ Voor 83% gewijzigd door SmartDoDo op 16-06-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Mijn zoektocht naar een stageplaats heeft me toch een wijze les opgeleverd.
Ik heb 4 brieven + cv's gestuurd. Bedrijf A bedankte vriendelijk, bedrijf B ook, bij C mocht ik op een selectiedag komen maar werd niks en van D heb ik niks van gehoord.

Uiteindelijk bij A terecht gekomen, maar dat was omdat ik via via hoorde dat er in de periode van gesprekken plek vrij was gekomen. Even een belletje gepleegd en voila, ik mocht de dag daarop langskomen. Weet zeker dat een telefoontje op het goede moment, ook al ben je afgewezen, wonderen doet. Dat onderscheid je namelijk, dat je het niet vergeet en doorgaat naar iets anders.

D heb ik ook nog een aantal keer gebeld, uiteindelijk kon ik daar ook langskomen. Gesprek ging top, maar daarna weer niks gehoord (maand of 3-4 geleden). Tja, blijkbaar werken sommige bedrijven graag zo...

Anyway, bellen is beter. Ik had er een pokkehekel aan totdat ik erachter kwam dat het echt werkt:)
Pagina: 1