Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Betrouwbare laptop gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-10 00:32
Hallo mede-Tweakers

Mijn vriendin gaat in september beginnen aan haar HBO studie informatica net als wat ik nu doe en heeft daar een laptop voor nodig. Nu weet ik wel ongeveer wat handig is voor de studie en help haar daarom bij het zoeken maar ik kom er niet uit. Het budget ligt rond de 700 euro maar omdat ik haar aanraad een SSD er in te zetten moet de prijs daarvan eraf en komt het dus zo rond de 600 euro te liggen. Werkgeheugen is ook niet van belang omdat het uitbereiden daarvan de wereld niet kost en altijd nog kan gebeuren, ook is resolutie niet van belang want ze zal vanwege slecht zicht alles toch wat groter zetten.

Wat is wel van belang? Daar komt het probleem de hoek om kijken, wat wel van belang is zijn dingen waarop je niet kunt filteren in de pricewatch namelijk: Een goede accuduur, een goed toetsenbord en mousepad en een goede bouwkwaliteit.

Verder gewoon een 15" met 3e gen i5 processor en GPU maakt niks uit.

Als ik op die laatste 2 filter krijg ik een flinke lijst, dus kan iemand mij op weg helpen? Ik heb de Acers, HP's en Packet Bells er al uitgefilterd omdat ik daar geen goede ervaringen mee heb.

Ook vroeg ik me af of het handig is om te wachten op haswell laptops, ik ben alleen bang dat haswell laptops van 700euro er niet voor eind augustus hier in Nederland te koop zijn.

Verwijderd

Betrouwbaar: 2e hands zakelijk model.

De latitude uit mijn signature zou binnen jouw budget vallen. Je kan ermee gooien, de accuduur is een stuk langer dan de gemiddelde consumenten notebook (een schooldag doorkomen is geen enkel probleem met de 9-cel accu), en het toetsenbord is een stuk beter dan je gemiddeld in consumente notebooks tegenkomt. Bovendien krijg je goede garantie.

Als dat niets is zou ik voor pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBT2MMH) gaan of iets in dit trant. Eigenlijk vond ik de inspiron 15R SE de enige zinvolle investering met jouw budget, maar je geeft aan dat de resolutie niets uitmaakt..

• Djonny
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:11
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E530 (N4F28MH)

i5 + 500 GB + 16 GB msata SSD ( welke je altijd nog kan veranderen voor een grote natuurlijk ) en toch net wat meer degelijkheid dan een standaardconsumenten laptop.

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E530 (N4F6LMH)

Of deze: i5 + 128 GB SSD en een beter 1600x900 scherm.

Teven zit er ook een grote 62wh batterij in in plaats van de standaard 48wh in de eerste, wat de werktijd alleen maar ten goede zal komen. Althans, zo staat het op Azerty, zou het altijd nog even navragen, want andere sites geven een andere aan. Anders kun je altijd nog een andere batterij bestellen voor 30 euro op ebay.

http://www.ebay.nl/itm/Or...1e7b6faff5#ht_3507wt_1271

Edit: Verkeerde geplaatst, aangepast :+

[ Voor 45% gewijzigd door Djonny op 11-06-2013 12:51 ]

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-10 00:32
Naar de Thinkpad Edge had ik zelf ook al gekeken, die eerste lijkt me wel wat. Een 2e hands laptop gaat het helaas niet worden, en de inspiron 15R SE heb ik ook al even bekeken maar ik las dat de accuduur daarvan nogal tegenvalt.

Maar zou wachten op haswell een optie zijn?

• Djonny
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:11
Haswell's i5 en i3's komen pas later, al heeft Apple de eerste al wel in de Macbook Air zitten. Geen idee of deze voor augustus hier op de markt zijn in andere laptops. Maar als je pas in augustus gaat bestellen is het sowieso het waard om even te wachten, wie weet wat voor deals er nog langs komen voor het nieuwe schooljaar.