Toon posts:

Nieuwe zelfbouw PC, geen beeld en geen spanning op usb poort

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 137,60€ 137,60
1Biostar TA970€ 63,75€ 63,75
1MSI N650Ti TF 2GD5/OC BE€ 156,01€ 156,01
1Zalman Z11 Plus€ 58,20€ 58,20
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP4G3D1609DS1S00€ 46,40€ 46,40
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,45€ 14,45
1XFX Pro 550W€ 54,50€ 54,50
1Samsung 840 series 120GB€ 83,-€ 83,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 613,91

Vandaag heb ik een nieuwe PC in elkaar gezet.
Bij het uiteindelijk aanzetten, bleek echter dat ik geen beeld heb, dus ook niet in de BIOS kom (of dit in ieder geval niet kan zien) . De fans draaien wel, bij resetten gaat het HDD LEDje even knipperen.
Als ik via USB een muis of een toetsenbord aansluit, blijkt dat die geen stroom geleverd krijgen, aangezien de lampjes van het toetsenbord niet gaan branden.
Inmiddels ook al iemand die beroepsmatig PC's repareert ernaar laten kijken en die geeft aan dat alles goed geinstalleerd zou zijn.

Wie o wie kan me verder helpen. Als een onderdeel defect is, wil ik dat wel graag zeker weten alvorens terug naar de leverancier te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 15:07
Heb je geen andere GPU liggen? Test je het daar mee. (een van de redene dat ik altijd met onboard koop)

Zijn de stekkers van je GPU ook goed aangesloten? (daar zou geen lampje op moeten branden) want was dat laatst bijv vergeten bij mij en kreeg rode lampjes te branden op mun kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien het mijn eerste zelfbouw pc was, heb ik er nog 2 mensen met meer ervaring hiermee naar laten kijken. Zij geven aan dat de GPU goed zit aangesloten. Er branden overigens ook geen lampjes op de GPU o.i.d. en de 2 fans van de GPU doen het.
Ik zou in mijn oude PC kunnen kijken of ik daar de grafische kaart uit kan halen. Dit zou een Geforce GE9300 moeten zijn. Eigenlijk geen idee of dat wel een losse kaart is.

Het lijkt mij persoonlijk echter meer een probleem met het moederbord te zijn, aangezien de USB poorten geen spanning leveren. Dit geld zowel voor de USB poorten aan de achterzijde als de USB poorten aan de bovenkant van de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 08:38
Uit ervaring weet ik dat er vaak iets mis is met het geheugen bij opstartproblemen. Even testen met één bankje en ook wisselen of even andere ram proberen als je het hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al getest met 1 bankje en in de verschillende slots. Werkt niet.
Volgens de website van Crucial zou dit geheugen gegarandeerd samen moeten werken met het mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je op je kast goed gekeken of er niet teveel spacertjes tussen je mobo en kast zitte = kortsluiting = wat jij nu verklaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alpha2546
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
Als je al het geheugen eruit mikt begint ie dan te piepen?

Ik denk ook dat het moederbord rot is. Heb het al vaker meegemaakt dat alles draaide maar geen piepjes of iets kreeg. Had waarschijnlijk kortsluiting met de voeding gemaakt (te snel en slordig monteren).

Met het monteren op de spacers gelet? Kun je de voeding ook testen? Mogelijk dat die het moederbord kapot heeft gemaakt.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We hebben de spacers geplaatst en alles voorzichtig aangesloten.
@Thedutchmaster: Hoezo teveel spacers?
Ik zal later vandaag eens proberen wat er gebeurt zonder geheugen geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-10 19:21
Als je spacers plaatst op plekken waar in het moederbord geen schroefgat zit, dan kan het metaal van de spacer kortsluiting op het bord veroorzaken.

Mijn aanpak hier zou zijn: de hele boel uit de kast halen en los op een stuk karton of zo testen. En dan minimale installatie: moederbord, CPU, koeler, 1 reep geheugen, voeding. En indien geen on-board video, ook nog een videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een update, vandaag nog met een aantal andere mensen gekeken en alles zit goed aangesloten.
De spacers zijn alleen geplaatst op de juiste plaatsen.
Nu blijkt dat de USB poorten toch wel spanning hebben, want als je er een USB stick met lichtje indoet, gaat het lichtje bij het opstarten even aan en daarna weer uit.

Aangezien er ook geen piepje komt na het aansluiten, wordt de BIOS dus al niet opgestart. Probleem met videokaart lijkt dus uitgesloten.
Hierna even contact gehad met Polarbytes (waar het mobo gekocht is).
Het blijkt dat er 2 series van dit moederbord zijn uitgebracht en dat de oudste versie nog niet compatible is met de FX-8320 CPU. Nu afgesproken dat ik zaterdag langs kom met mijn kast.
Ze gaan dan de processor vervangen door een FX-4100 om hierna de BIOS te kunnen updaten.
Eventueel ook het geheugen vervangen, om dit te testen, aangezien dit bij AMD processoren volgens hen wel vaker niet goed gaat. Bovendien zorgen ze ervoor dat ze een nieuw mobo klaar hebben liggen, voor het geval het moederbord toch defect blijkt te zijn.
Ik zal de bevindingen in de loop van zaterdag even hier posten, voor eventuele toekomstige anderen met ditzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag bij Polar Bytes geweest.
Zij hebben eerst een Phenom processor op het mobo geplaatst en kwamen toen direct in de BIOS.
Daarna hebben ze de update van het mobo uitgevoerd.
Helaas werkte de PC daarna nog steeds niet met de FX-8320.
Toen dachten zij in eerste instantie dat het moederbord de processor niet zou ondersteunen, maar na enig nazoeken, bleek dit toch wel ondersteund te worden.
Daarna kwam het vermoeden dat de processor defect zou zijn. Om dit te testen alles overgezet naar een Asrock Extreme 4 mobo en toen bleek dat ook hier de BIOS niet werd bereikt. Conclusie is dus dat de processor kapot is.
Ze hebben nog even gekeken of de pinnetjes van de processor nog allemaal goed zaten en dat was zo, dus ik heb blijkbaar gewoon veel pech gehad.
Maandag maar even contact opnemen met Afutre waar de processor (en al het overige m.u.v. het mobo) gekocht is.
Iemand enig idee of ik in deze situatie ook kan kiezen voor geld terug i.p.v. nieuwe processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren een nieuwe FX-8320 ontvangen en vandaag geinstalleerd.
Tot mijn verbazing en frustratie blijkt het systeem echter nog steeds niet tot aan de BIOS te komen.
Geen idee meer wat ik nu nog kan doen.
Ik heb het systeem werkend gezien met een FX-4100 processor en heb sindsdien niets meer veranderd, dus lijkt er op dat ik gewoon alweer pech heb.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brakke voeding die schommelt misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@inanc

Wat bedoel je precies met "schommelt"?
En hoe zou dat de processor kapot kunnen maken? Of bedoel je dat de voeding het probleem heeft dat ie niet genoeg levert voor een FX-8320?
De voeding betreft trouwens een XFX Pro 550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De laatste update.
Uiteindelijk ben ik naar Polarbytes in Tilburg gegaan om door hen een nieuwe processor te laten plaatsen.
Tot ons aller verbazing kregen wij ook met hun processor geen beeld.
Na vanalles geprobeerd te hebben, bleek uiteindelijk dat deze processor, FX-8320 niet samenwerkte met het Crucial Ballistix Sport geheugen. Daarom bij hen meteen 2 x 4GB Corsair Vengeance geheugen laten plaatsen en eindelijk werkt mijn systeem.

Vervolgens per email contact opgenomen met Afuture en na wat overleg, hebben zij besloten uit coulance het vorige maand bij hen aangeschafte geheugen toch via RMA terug te nemen en mij terug te betalen.
Een dikke pluim voor deze service.

Uiteindelijk heb ik dus gewoon nogal wat pech gehad. Allereerst een processor die DOA is en dan ook nog een combinatie van geheugen en processor die vreemd genoeg niet samenwerkt.
Pagina: 1